Ga naar inhoud

Pech met koplamp


galaumiy

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Ik heb een VW Passat sedan bouwjaar 2002, Sportline van een ander eigenaar gekocht.

Nu moet ik iets aan de koplampen doen, omdat er iets niet goed aan is. De verlichting van de koplampen schijnt namelijk niet ver genoeg dan normaal. In plaats van 10-15meter (of meer), schijnt dit maar 4 tot 6 meter en dat is niet gunstig als je in het donker rijdt. Ik heb met de schakelaartje waarmee je van 0 tot 3 kunt afstellen geprobeerd, dat werkt wel maar komt alleen maar dichterbij in plaats van naar de verte. Zie bijlage voor wat ik precies bedoel. (rechtse bedoel ik; ergens van het internet geplukt, niet van een 2002 model)

schakel.png

 

Maar ik weet nu niet waar het aan ligt, ligt het nu aan mijn koplamp of ergens anders aan? Kan iemand mij hiermee de weg wijzen? Ik heb niet veel verstand van onderdelen van de auto, maar ik heb wel de technische kennis om aan te kunnen sleutelen. Een koplamp vervangen kan ik ook wel, maar ik moet wel kunnen weten of het ook daaraan ligt.

 

Mocht de koplamp veranderd worden, heeft iemand ook tips welke ik kan nemen? Ik heb hiervoor een Golf, Passat en een Polo gehad, maar de verlichting is bij mij altijd een probleem geweest. Toen was het dat het niet voldoende licht scheen (altijd H7 gebruikt), dit keer is dat het niet ver genoeg schijnt.

 

Alvast bedankt en hoop dat ik zo goed heb kunnen uitleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft geen nieuwe lampen te kopen, deze kunnen prima gepolijst worden. Er zijn een aantal mensen hier die dat doen. Kijk ook al eens op "koplampdokter.nl". Scheelt veel geld en ze worden weer als nieuw. Dus polijsten en afstellen en je bent er weer klaar voor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drive2shine is hier de man die het forum steunt, en waar zeer positief op gereageerd word.

Prijzen zijn enorm goed voor wat je krijgt.

De kopelampen zijn nieuw vaak best prijzig, en imitatie is geen origineel kwaliteit qua lichtbeeld.

aanrader is Drive2shine te vragen, en je word er zeker blij van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even navraag gedaan bij iemand, datgene zegt dat ik door middel van 2 schroeven(ieder koplamp-aansluiting heeft een afstelschroef?) ook kan afstellen. Waarschijnlijk heeft het daarmee te maken. Iemand bekend mee? Ik wacht nu even totdat het donker wordt en ga ik wat testen.

 

Ik ben ook op zoek gegaan naar de gebruiker Drive2shine, maar heb tevergeefs geen gebruiker met de naam drive2shine kunnen vinden. Ook door in google in te tikken op: site:vwpassat.nl drive2shine levert mij werkelijk geen resultaten op. Veel haast zit er ook niet bij aangezien ik te druk heb met werken en een externe cursus. Ik kan daardoor niet zo een twee naar een garage, maar enkel op zaterdag/zondag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Excuses voor de laatste reactie waar jullie mij zo graag willen helpen. Aangezien mijn APK pas ergens in maart is, maar de dagen steeds donkerder worden heb ik besloten hier wat meer achterna te lopen.

 

Heeft hij toevallig een website? Ik heb even gegoogled en kwam met dezelfde domeinnaam als zijn nicknaam toevallig op een website uit met dezelfde handelingen en eventuele extra producten als wat hij uitvoert. (geen idee of ik zo links mag plaatsen, maar het zal zo wel duidelijk zijn). Zo ja, dan kan ik via de site met hem in contact komen. (Hij woont ook eens zo ver weg zie ik)

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden