Ga naar inhoud

  • 0

[Opgelost 19-10]Slechte koude start Passat TDI 3c uit 2005


mrdennis86

Vraag

Hallo,

 

Ik kamp al een tijdje met het probleem dat de auto niet lekker start (na lange tijd stil te hebben gestaan, aantal uren)

De auto start lastig en er komt een korte blauwe rookpluim. Ook loopt de motor dan even niet helemaal 100%.

 

Dit is maar een paar seconden en dan is lijkt alles normaal te werken. Ook na een een stukje rijden start de auto normaal.

 

Garage hier in de buurt geef aan dat het me accu is.

Kan een slecht werkende accu blauwe rook veroorzaken tijdens het starten?

 

Auto is uitgelezen (ook een keer mer vag) maar geen foutmeldingen.

 

Hoop dat jullie een idee hebben wat dit zou kunnen zijn en/of het indd de accu zijn kunnen zijn.

 

Gr,

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Mvg,

 

Dennis

 

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 84
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0
Tank inderdaad op een kwart na leeg en 3 dagen stil gestaan.

 

Check anders je brandstoffilter even. Normaal gesproken moet ie tot bovenzijde filter vol staan, is ie leger dan brandstofpomp testen.

 

Is ie wel op peil maar start ie slecht koud dan zou ik toch even naar de verstuivers laten kijken. Als ze ingeslagen zijn, of beschadigde o-ringen hebben lekken ze brandstof weg uit de gallerij in de cilinder, dan duurt het even (vooral met koude motor) voordat ie goed aanslaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Tank inderdaad op een kwart na leeg en 3 dagen stil gestaan.

 

Check anders je brandstoffilter even. Normaal gesproken moet ie tot bovenzijde filter vol staan, is ie leger dan brandstofpomp testen.

 

Is ie wel op peil maar start ie slecht koud dan zou ik toch even naar de verstuivers laten kijken. Als ze ingeslagen zijn, of beschadigde o-ringen hebben lekken ze brandstof weg uit de gallerij in de cilinder, dan duurt het even (vooral met koude motor) voordat ie goed aanslaat.

Dat laatste hoop ik niet voor jou...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden