Ga naar inhoud

Reparatie van kunststof


Petroman

Aanbevolen berichten

Ook onze passat's hebben (hard)kunststof onderdelen waarvan soms met name de bevestigingen afbreken :angry:

 

Reparatie ligt voor de hand maar welke lijm werkt het beste ?

Meestal is het onderdeel van ABS gemaakt. Hard bij carosserie onderdelen of zachter bij interieur onderdelen.

 

Wie wil zijn/haar ervaringen hier delen ?

Werkt bv een lijmpistool en wat voor lijm prop je daar dan weer in.

 

Alvast bedankt voor het delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niemand ?

Kom nou, iemand heeft toch wel eens wat gelijmd ?

Nee, koop wel een vervangend onderdeel, is ook mooier. (vind ik dan)

 

Dat kan niet altijd zonder een compleet nieuw dashboard (bijv) te kopen dus dan is lijmen wel handig.

Heb zelf een aantal bevestigingspunten voor parkers die afgebroken zijn.

Met goed fatsoen is dat niet te repareren en met de tip van gurby is het niet meer sterk genoeg.

Eenmaal uitgehard is het kunststof terplekke niet meer sterk genoeg. Weekmakers zijn eruit.

Ik heb op voordat ik mijn complete dashboard heb vervangen zelf een aantal beugels gemaakt van metaal, maar ook dat was niet het mooist en stevigst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom heb ik vorigjaar ook via ebay een vervangend dashboard gekocht. Ondanks dat deze aan de buitenkant helemaal gaaf is, waren er toch 2 bevestigingen afgebroken waar het dashboardkastje aan de onderkant vast zit. Hier moet ik nog een oplossing voor verzinnen om 't goed vast te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom heb ik vorigjaar ook via ebay een vervangend dashboard gekocht. Ondanks dat deze aan de buitenkant helemaal gaaf is, waren er toch 2 bevestigingen afgebroken waar het dashboardkastje aan de onderkant vast zit. Hier moet ik nog een oplossing voor verzinnen om 't goed vast te zetten.

Heb exact hetzelfde probleem.

Als je een oplossing hebt hou ik me aanbevolen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden