Ga naar inhoud
  • 0

Af fabriek ingebouwd BT-systeem werkend krijgen


wiseguy

Vraag

Ik heb in mijn Passat 3C een af-fabriek BT carkit ingebouwd zitten (standaard op het dashboard en Nokia BT module onder bijrijdersstoel. Code is: 3C5 035 729 E). Verder heb ik een microfoon in het plafond voor zover ik weet en heb ik op mijn stuur de mogelijkheid om de telefoon te bedienen..... alleen nu werkt mijn Samsung Galaxy S2 via de naderhand ingebouwde Parrot CK3100.

 

Af-fabriek carkit aan de praat krijgen

Ik zou graag mijn telefoon werkend krijgen via de ingebouwde carkit, maar heb geen idee wat ik daarvoor nodig heb. Via marktplaats kan ik voor ongeveer € 150,00 een vervangende module kopen die wel alle gsm's via BT kan koppelen. Kan ik hiermee dan inderdaad mijn Galaxy S2 (en wellicht in de nabije toekomst de S3) koppelen met de ingebouwde af-fabriek carkit?

 

RNS510 - BT-module combinatie

Ik heb verder een MFD2 navigatiesysteem ingebouwd zitten. Wanneer ik deze zou vervangen voor een RNS510 (C-model of hoger), wat moet ik dan nog meer hebben om de telefoongegevens ook via de RNS510 (en eventueel in de boordcomputer tussen de klokken) te laten tonen?

 

Spraakbesturing

Is het dan eventueel ook mogelijk om de telefoon met spraak aan te sturen?

Zo nee, wat zou daar dan voor nodig zijn?

 

Het zijn een hoop vragen ineen realiseer ik me, maar ik vond het ook weer zoiets om allemaal afzonderlijke topics aan te maken.

Ik hoor het graag wat ik nou eigenlijk moet/kan om mijn gewenste doel te bereiken en wat de (on)mogelijkheden zijn van de oplossing(en).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Je moet je samsung in "externe sim modus" schakelen... dan kan je deze kit gewoon blijven gebruiken.

Spraakbesturing (alleen telefoon), en weergave op je MFA zou ook werken

 

Als je later een RNS510 inbouwd kan je deze kit nog blijven gebruiken. Mits doorlussen van de microfoon naar de RNS kan je ook spraakbesturing op je RNS hebben.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dreke, bedoel je dat ik zelfs de Nokia BT module niet hoef te veranderen naar een nieuwere VW variant?

Of bedoel je met die nieuwere module dat ik dan alles gewoon kan doen mits ik mijn telefoon in de stand "externe sim modus" zet?

 

*EDIT*

Ik lees net dat die externe sim modus ook problemen kan veroorzaken met sms'jes die in de carkit worden ontvangen i.p.v. In de telefoon.... Dat is natuurlijk iets dat ik het liefst wil voorkomen.... Is dat te voorkomen met die nieuwere BT module van VW?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb in het boekje van de auto gelezen dat ik eerst de "INFO" knop moet indrukken en daarna de "pech"-knop..... Ik zie wel een info-knop op mijn MFD2 zitten, maar een pech-knop niet.... ik begin te vermoeden dat ik toch nog iets anders nodig heb om mijn telefoon aan de ingebouwde carkit te koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan je niet koppelen via het telefoonmenu in je MFA?

 

Anders heb je een telefoonhouder nodig met die twee knoppen op... Op de Duitse versie staan deze wel (ik heb er nog zo eentje liggen...)

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dreke..... via het telefoonmenu in mijn MFA.... heb ik dat dan? Volgens mij heb ik maar 4 menu's in mijn MFA: navigatie, instellingen, route en radio

Ik heb wel een telefoonknopje op mijn stuur zitten, maar dat doet niets....

Wellicht dat e.e.a. uitgeschakeld is in de computer? Is dat eventueel met VAG-COM te controleren en/of weer aan te zetten?

 

Die nieuwe BT module van VW heb ik dus niet nodig zeg jij?

Op zich vallen de kosten me namelijk nog wel mee... en als ik daarmee geen externe sim modus hoef in te schakelen, dan lijkt me dat toch wel de betere oplossing.... maar dan moet ik dat wel zeker weten natuurlijk.... :mrgreen:

 

Ik heb op eBay twee verschillende pairing adapters gezien.... een zwarte met alleen 2 knoppen (opnemen/info en een sleuteltje):

http://www.benl.ebay.be/itm/VW-Bluetooth-Pairing-Adapter-Passat-Golf-Touran-Freisprecheinrichtung-/140806542662?pt=Freisprechanlagen&hash=item20c8b95546

 

en een BT Touch adapter met een schermpje:

http://www.benl.ebay.be/itm/VW-Original-R32-R36-Bluetooth-Touch-Adapter-Golf-GTI-3C0051435TA-Passat-3C-Handy-/380457321376?pt=Freisprechanlagen&hash=item58950603a0

 

Moet ik niet sowieso 2 van deze twee hebben om een verbinding tot stand te kunnen brengen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wiseguy; dit is inderdaad de module die onder de bijrijdersstoel gemonteerd zit

Typenummer : 5N0 035 730A

 

moet alleen wel een extra antenne kabel aangezet worden, weet alleen niet of deze ook de samsung galaxy S2 ondersteund maar dat zullen de gelelerden op het forum misschien wel kunnen vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En wat moet die module kosten voor een medeforumlid (via PB)? :mrgreen:

Zit ik dan nog steeds met het noodzakelijk inschakelen van externe sim modus op mijn Galaxy S2/S3?

 

Wat voor extra antenne moet er dan nog op worden aangesloten? En quanta costa (ongeveer)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij moet nog steeds naar externe simmodus schakelen inderdaad, maar het telefoonboek e.d. van je telefoon wordt geheel zichtbaar op je MFA scherm. De antenne heb je nodig omdat je via de nieuwe module in de auto gaat bellen ipv de antennen van de telefoon. Misschien heb je geluk en ligt deze voorbereid onder de bijrijdersstoel naast die dikke blokstekker waar de module nu mee aangesloten zit.

Kosten van de antenne weet ik zo niet, geloof dat je ook zo'n plakantenne kunt gebruiken en deze ergens achter je dashboard kunt monteren (info heb ik van Dreke overigens)

 

PB is verstuurd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je een pairing adapter wil kopen, dan geef je dat geld beter aan een 3C8 0350 730 A. Die werkt zowel met rood als wit display, in rsap mode of zonder rsap mode (zoals iphone).

Wisselen is gewoon plug and play, stekker uit - stekker in. Als je met een iphone werkt heb je geen extra antenne nodig.

De module gaat 2de hands van 100 tot 150 euro...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

en dreke heeft die natuurlijk nog liggen of kan er makkelijk aan komen.... ;-)

Ik neem aan dat die betreffende module ook volledig werkt met een RNS510, mocht ik die besluiten in te bouwen?

 

*EDIT*

En als je 'm niet hebt liggen, kan je er dan makkelijk aan komen? :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toevallig toch niet liggen... Ik kijk eens rond dat ik er eentje vind...

De Skoda module zou ook gaan... maar die heb ik ook niet liggen en is gewoonlijk een stuk duurder...

 

Die module werkt natuurlijk 100% samen met de RNS510...

 

Een andere optie is een witte teller inbouwen... dan kan je gelijk welke nieuwere telefoonkit monteren...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

jahee.... jij maakt het gelijk nog mooier.....

Ik heb daar al wel eens naar geinformeerd, maar die kosten me teveel.

Het gaat er dan voornamelijk om dat er een ander kleurtje aan verlichting in zit en een kleurenscherm voor de BC....

Het is wel heel erg mooi, dat ben ik met je eens.... maar dat krijg ik er thuis echt niet doorheen vrees ik... ;-)

 

Dus als het nu op te lossen is met een andere BT module, dan lijkt me dat voorlopig de beste optie.

Bovendien kan een witte teller inbouwen dan altijd nog en zou het dus ook gewoon moeten werken... :mrgreen:

 

Overigens heb ik nog even zitten rondneuzen in mijn MFA, maar daar heb ik geen optie om te kiezen voor mijn ingebouwde BT carkit. Zou de BT module wellicht uitgezet zijn in VAG-COM? Waar in VAG-COM kan ik dat controleren? En als het uit staat, hoe moet ik die dan aanzetten (mocht je het zo weten, dat scheelt me een heleboel uitzoekwerk :mrgreen:)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij wel...

Is je module aangemeld in de gateway? (Inloggen op adres 19, dan installation list, adres 77 aanvinken)

Mogelijk moet je de telefoon module ook anders coderen...

 

Hier vind je wat meer uitleg : http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Passat_(3C)_Telephone_(Low), ook hoe je bluetooth kan zichtbaar zetten, de key aanpassen enz...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je een pairing adapter wil kopen, dan geef je dat geld beter aan een 3C8 0350 730 A.............. Als je met een iphone werkt heb je geen extra antenne nodig.

 

Dus als ik met een Samsung Galaxy S2/S3 wil werken, dan moet ik WEL een extra adapter hebben?

Zo ja, wat is daarvan het typenummer? Enig idee wat die imoet kosten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, geen pairings adapter, wel een buitenantenne aan je telefoonkit....

 

Externe sim mode wil zeggen dat je telefoon eigenlijk gewoon dienst doet als simkaart voor je telefoonmodule in je auto, dat is dus een volwaardige telefoon, dus als je belt wordt er niet met je gsm gebeld, maar met de telefoonmodule, dus daar moet dan ook een antenne aan voorzien zijn.

 

Als je met een iphone werkt doet de telefoonmodule alleen de communicatie tussen je RNS en je telefoon, dus daar bel je werkelijk met je gsm zelf...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dreke, ik heb even gecheckt in module 19.... maar optie 77 Telephone staat netjes aangevinkt.

 

Als ik echter naar de foutcodes kijk, dan zie ik de volgende errors:

 

Thursday,02,August,2012,07:40:32:10074

VCDS Version: Beta 11.3.0

 

Address 77: Telephone Labels: 3C0-035-729.lbl

Control Module Part Number: 3C0 035 729 E HW: 3C0 035 729 E

Component and/or Version: Telefon 6009

Software Coding: 0016043

Work Shop Code: WSC 05311 000 00000

VCID: 2545F5A790C5

2 Faults Found:

 

00385 - Positive Output Audio Channel for Speech/Telephone

011 - Open Circuit

Freeze Frame:

Fault Status: 01101011

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 193

Mileage: 180347 km

Time Indication: 0

Date: 2012.08.02

Time: 07:33:24

 

00386 - Negative Output Audio Channel for Speech/Telephone

011 - Open Circuit

Freeze Frame:

Fault Status: 01101011

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 193

Mileage: 180347 km

Time Indication: 0

Date: 2012.08.02

Time: 07:33:24

 

Enig idee wat ik hieraan kan doen om de adapter toch werkend te krijgen?

 

Ik hoor het graag.... alvast bedankt! :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je een pairing adapter wil kopen, dan geef je dat geld beter aan een 3C8 0350 730 A. Die werkt zowel met rood als wit display, in rsap mode of zonder rsap mode (zoals iphone).

Wisselen is gewoon plug and play, stekker uit - stekker in. Als je met een iphone werkt heb je geen extra antenne nodig.

De module gaat 2de hands van 100 tot 150 euro...

 

grtz, dre

Had jij er niet nog eentje liggen Andre?? ( 3C8 0350 730 A )

 

grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden