Ga naar inhoud
  • 0

natten matten, alarm gaat uit het niet af


susieq1984

Vraag

ik ben sinds maandag trotse eigenaar van een volkswagen passat 2,5 v6 TDI automaat uit 2002maar sinds gister avond gaat het alarm spontaan af, heb de accu er af gehaald en weer erop gedaan om te resetten maar dot werkte niet.

 

nou viel mij op dat de matten voor en achter nat zijn, weet iemand toevallig of onder de matten ook het alarm systeem zit, en of dit met elkaar te maken heeft, ook doen de elektrische ramen achter het niet, en waar komt dat water vandaan????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

inderdaad een goed forum, en als je elkaar ook nog kan helpen is het helemaal mooi.

 

thank Nard, had net effe snel gespiekt maar het rubber is niet nat, dus dat kan ik ook weer afstrepen, hoort daar trouwens geen kap overheen bij dat filter, ik heb gewoon een open filter zonder deksel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
oke dan is het goed, er klopt toch nog iets aan mijn passat

 

Komt goed Susanne. Eerst nu maar die comfortmodule aan de slag krijgen en zorgen dat je auto goed droog is/blijft van binnen.

 

Lees je hier wel even heel goed in, want volgens mij zijn er bij de 2.5 TDI V6 nog wel een aantal zaken waar je echt heel goed op moet letten in vergelijk met de gewone 1.9 TDI. Better be safe then sorry....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ochjee, ik denk dat ik hem maar inruil voor een 1.9 dan hihi, lekker burgelijk

 

De 1.9 is ook niet zaligmakend hoor..... :P Maar het vochtprobleem heb je inmiddels "onder de knie...".... Zoek hier wel even door via "zoeken" en dan TDI v6 in te tikken. Even uit mijn hoofd letten op nokkenassen, brandstofpomp en carterontluchting....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even inhaken:

 

Ik wist al wel dat er water in mijn accubak bleef zitten. Gisteren maar eens actie ondernomen. De accu stond 1 cm onder water. Nou dan weet je het wel. Dan maar proberen de accu eruit te halen en die accusteun. Maar de accu gaat er zo niet uit omdat er te weinig ruimte is. En die spoiler/paravaan? zit zo muurvast. Dus de accu is er niet uit geweest. Ik heb wel de plug onder de stuurservo door kunnen prikken. Daar kon ik later ook van onderaf bij dus die is weer schoon.

 

Maar hoe krijg ik nou die spoiler onder het raam eraf? Welke richting moet ik op trekken? Ik heb de paar artikelen al nader bestudeerd en in de praktijk gebracht maar zonder resultaat. Er blijft nog een klein laagje water onder de accu staan.

 

Groeten Siebe

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou die parafaan onder de voorruit laten zitten en de afwateringspluggen er langs onder gewoon uittrekken. Op die manier is het ook opgelost en voorkom je dat de breekbare parafaan stuk gaat.... Er zit ook een afwaterdop onder/in de buurt van de remservo. Die er ook uithalen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

comfort module is binnen, meteen aan de slag gegaan, tot mijn verbazing werkt alleen de achterklep weer en verders helemaal niks, als ik de oude geoxideerde module erop zet werkt alles weer behalve de elektrische ramen en het alarm blijft afgaan, wat een tegenvaller, € 350 uitgegeven voor niks, wel heel apart dat de nieuwe comfortmodule niks doet en de oude wel terwijl deze geoxideerd is, wie wat wat hier aan de hand kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die garage had die module er wel werkend in kunnen zetten na al je ellende voor 350 euro of komt je auto niet bij deze garage?

Had je beter eerst op dit forum kunnen nagaan of iemand z'n module had liggen.

de VW dealer vraag (eist) 35 euro om alleen een error te wissen dus dan sleutel inleren kost vast meer is geen goed begin zeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je nog een en ander moet doen via computer, je woont in nederland, en we hebben een meet in Arnhem dit weekend, daar zit ook wel beetje ervaring, en computers. Maar daar moet je maar even over denken. Verder veel succes met de auto als het inmiddels nog niet goed is, verwacht het wel, gezien laatste post van je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja we hebben zoiezo 1 sleutel die het niet doet, hij start heel even en daarna slaat ie af en geeft ie melding.

 

met de andere sleutel kan ik de centrale deurvergrendeling niet bedienen nou omdat de comfort module vervangen is, het schijnt dat je de sleutel of de chip opnieuw moet laten herkennen met de nieuwe module.

 

oke ja zondag heb ik niks dus misschien dat ik dan wel even langs kom, is dat toegankelijk voor iedereen dan, ik woon vlak bij Arnhem dus dat komt wel goed, dankje blauwwiekel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de lekkage is gevonden, van het weekend druk bezig geweest met water, als het geregent had kwam het water over de voetplaat naast de koppeling ( die ik niet Heb) na beneden, het blijkt het rubber te zijn waar de kabel van de motorkapvergrendeling door heen loopt, deze is nou afgekit, en na de regen van vandaag geen water meer in de auto, gelukkig, nou verder met het aansluiten van de nieuwe module nu we zeker weten dat het droog blijft in de auto, de bekabeling van de stekker voor de module zijn doorgerot, nieuwe stekkers kosten € 150 per stuk, heb er twee nodig dus daar wordt je niet echt vrolijk van, even kijken of we dat op een makkelijker manier kunnen oplossen, maar die zilveren pinnentjes die in de stekker zitten heb ik nog nergens los kunnen krijgen helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
  • 0

Nou weet ik niet hoe zondag verloopt, de meesten die eventueel wat voor je kunnen betekenen zijn er zaterdag.

en zondag is even de vraag hoe die verloopt. Dus raad aan om zaterdag even langs te waaien in de middag ergens,

is tot zover vrij toegankelijk, je moet een paar euro betalen voor naar binnen te gaan de camping op. En dan is daar een plek waar we zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden