steef32 Geplaatst 9 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2012 Goeiedag. Afgelopen zaterdag reed mijn vrouw en ik zat ernaast. Keek op een gegeven moment naar de benzine meter en zag dat de koelvoeistof temperatuur rond de 80 a 85 graden stond. We waren toen zeker al een 45 minuten onderweg met een snelheid van 130 a 140 km per uur. Even later zag ik dat die weer netjes 90 werd we reden toen een stuk langzamer. De volgende dag reden we in het dorp en haalde wel netjes 90 graden. Nu vanavond zelf de passat mee en het valt me op dat het zeer lang duurt voordat ie de 90 haalt zeker 10 minuten bij 80 km per uur. Valt me ook op als ik langere tijd 80 rijd hij zelfs weer terug zakt naar 80 a 85 graden. Ik verdenk dus dat de thermostaat kapot is of minder goed werkt De auto is een 2.0 fsi zonder turbo. bouwjaar 2006 Nu is mijn vraag is de thermostaat makkelijk te vervangen? (hij zit links naast de accu) Heeft iemand er toevallig een plaatje van? Denken jullie dat het misschien ook wat anders is? Mag ik jullie alvast bedanken. Groetjes Stefano Mag ik Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nard Geplaatst 10 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 10 juli, 2012 Kan ook de temperatuursensor zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 10 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 10 juli, 2012 Kan ook de temperatuursensor zijn. Dan zou die in principe meer moeten verbruiken toch? maar ik weet niet of dat zo is in dit geval Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Robl Geplaatst 10 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 10 juli, 2012 Praktisch geredeneerd is de sensor vervangen gemakkelijker en goedkoper. Gewoon even proberen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 steef32 Geplaatst 10 juli, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 10 juli, 2012 De dealer dacht ook dat het de sensor was. Dus die ga ik eerst maar eens vervangen Hou jullie op de hoogte Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nard Geplaatst 10 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 10 juli, 2012 OK, keep us posted! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 11 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2012 Lijkt mij meer een openstaande thermostaat. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 steef32 Geplaatst 11 juli, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2012 Hoi Net even een andere sensor gehaald. Weet 1 van jullie waar de sensor exact zit? 2.0 fsi station bwj 2006 Grtn steef Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 steef32 Geplaatst 13 juli, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2012 vandaag nieuwe sensor gepplaatst maar geeft noet gewenste resultaat. De meter lijkt wel nauwkeurig te reageren Nu van de week een andere themostaat plaatsen. De sensor zat aan de achterkant van het blok Grtn Steef Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 steef32 Geplaatst 25 augustus, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 25 augustus, 2012 Vandaag tijd gehad om de nieuwe thermostaat geplaatst. Was wel een beste klus moest een hoop aan de kant. Maar nu is het wel weer goed grtn Steef Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
steef32
Goeiedag.
Afgelopen zaterdag reed mijn vrouw en ik zat ernaast.
Keek op een gegeven moment naar de benzine meter en zag dat de koelvoeistof temperatuur rond de 80 a 85 graden stond.
We waren toen zeker al een 45 minuten onderweg met een snelheid van 130 a 140 km per uur.
Even later zag ik dat die weer netjes 90 werd we reden toen een stuk langzamer.
De volgende dag reden we in het dorp en haalde wel netjes 90 graden.
Nu vanavond zelf de passat mee en het valt me op dat het zeer lang duurt voordat ie de 90 haalt zeker 10 minuten bij 80 km per uur.
Valt me ook op als ik langere tijd 80 rijd hij zelfs weer terug zakt naar 80 a 85 graden.
Ik verdenk dus dat de thermostaat kapot is of minder goed werkt
De auto is een 2.0 fsi zonder turbo.
bouwjaar 2006
Nu is mijn vraag is de thermostaat makkelijk te vervangen? (hij zit links naast de accu)
Heeft iemand er toevallig een plaatje van?
Denken jullie dat het misschien ook wat anders is?
Mag ik jullie alvast bedanken.
Groetjes Stefano
Mag ik
Link naar reactie
Delen op andere sites
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten