Ga naar inhoud
  • 0

welke motorblok kiezen..


Patrick_91

Vraag

hallo,

 

ik ben op zoek naar een passat diesel 1.9tdi of 2.0tdi..?

dus 105pk of 140 pk ofzo maakt niet zoveel uit..

mijn budget is niet zo ruim en wil dus een passat met al wat kilometers kopen dus zo rond de 2ton.

nu is mijn vraag welke type kan ik het beste kieze uit welk jaar..?

dus de passat met een degelijke en sterke type dieselblok..

 

grtz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kan ook een 1.9tdi 105pk kopen en die dan laten chippen, kom je op ongeveer hetzelfde vermogen uit als een 2.0tdi 140pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

niks mis met de 2.0. diesels , zolang het maar geen 16 klepper is

de 8 kleppers zijn wel betrouwbaar , en die heb ik hier nog dubbel in onderdelen liggen , dus laat er al eens iets kapot gaan :-)

1.9 is zwak op zijn vliegwiel en turbo , wel stuk zuiniger als de 2.0 je moet wel een deel inboeten aan power , dus als je veel bergen gaat doen of een sleurhut er achter gaat hangen dan opteer voor de 2.0 tdi

ga je gewoon dagelijks woon werk of een beetje rond de kerktoren , of op verlof zonder enig aanhanger dan is de 1.9 perfect

denk gewoon dat er bij de 200000km bij beiden motoren slijt op zit en er kosten aan komen hou daar gewoon rekening bij

en vergeet ook niet de distributie op 200000km, die is dan aan vervanging toe

wat is je budget dan kunnen we dadelijk zien als je dat red

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
bedankt voor de reactie's

 

mijn budget draait zo rond de 10.000.

me vader heeft ook de 1.9 tdi met 105PK in zijn caddy liggen en die rijdt ook goed moet ik zeggen.

 

Maakt sedan of variant ook nog wat uit? ik heb namelijk laatst een hele mooie 3C variant (stationwagen) gezien met 1,9tdi 105pk, alleen was die ongeveer 11.000 eu en had nog 160.000km volgens mij.

 

Op de foto's ziet deze er netjes uit, maar je mag em dan ook gelijk gaan modden :mrgreen: (hij mist een grote MFA, geborsteld alu decor enz. als je dat wilt tenminste..) http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=215253246

 

Of deze mooie Variant: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=217237157 (deze is van een Vw dealer als ik het goed heb)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
voorkeur is wel sedan.. die van autoscout ziet er netjes uit..jammer dat hij wat opties mist en de kleur is ook niet mijn smaak..

 

Welke opties wil je precies dan? de ''goeie ouwe 1,9TDI'' wordt het meest luxe uitgevoerd in een Comfortline, Highline heb je alleen bij een 2.0TDI..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de prijs is wel een nette prijs overigens en ook wel een prijs die ik zou willen betalen voor de passat 1.9tdi..

opties is voornamelijk xenon,stuurwielbediening grote MFA.. en wat verdere dingen zoals regensensor ofzo van die dingetjes.. een rns scherm hoeft niet want die kan ik zelf inbouwen achteraf..

 

betreft de 2.0tdi of 1.9 tdi raden jullie mijn dan aan als ik een passat zou kopen met de klok rond de 2ton.. zou ik dan 1.9tdi moeten kiezen..is betrouwbaarder..>?

het is niet zo dat ik er zelf ook nog 1ton erboven op zet, rijd niet zo super veel km per jaar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
de prijs is wel een nette prijs overigens en ook wel een prijs die ik zou willen betalen voor de passat 1.9tdi..

opties is voornamelijk xenon,stuurwielbediening grote MFA.. en wat verdere dingen zoals regensensor ofzo van die dingetjes.. een rns scherm hoeft niet want die kan ik zelf inbouwen achteraf..

 

Originele Xenon is nogal moeilijk te vinden.. ikzelf had niet door toen ik deze kocht voor 10700 eu incl inruil :mrgreen: Dus later inbouw kan je ook gewoon doen en dan neem je 4300K of 5000K, dat zijn de originele kleuren.

 

Die variant had wel die dingen die je wou, behalve originele xenon, volgens mij heeft geen 1 passat met 1,9tdi originele Xenon.

 

Maar die dingen die jij wil (stuurwielbediening en grote MFA), zijn later ook inbouwbaar, alleen ben je wel wat centjes lichter..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ooh oke ja dat bedoelde ik ook eigelijk.. dat ik dan zelf xenonlampen erin zet.. maar dus geen halogeenunits..

 

Je hebt een PB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@ozzy40

heb je pb gehad maar ik bedoelde het op dezelfde manier als jou maar zei het dan dus blijkbaar verkeerd...

 

Ja dat weet ik wel.. :mrgreen:

Alleen wou je effe het verschil laten zien en het ''nadeel'' ervan uitleggen :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
haha idd bedankt;)

 

deze is ook wel een mooie uitvoering..http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=216718520

 

Het is wel een Trendline he.. dus soort van ''instapper model'', maar heeft blijkbaar wel wat opties, maar mist een regen/licht-sensor, die jij graag wilt hebben, als ik jouw was, zou ik op zoek gaan naar een 'Comfortline'.

 

1 tip: met sedan is parkeersensoren erg handig, maar je moet er ook niet te veel op letten, ik heb zelf ook een sedan en het zicht op achteren, met parkeren vooral, is wel beperkt.. na een tijdje wen je wel eraan.

 

Dus besloten om toch voor een 1.9tdi te gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ja dat zijn wel dingen waar ik ff rekening mee moet houden idd..

heb het eigelijk nog niet echt besloten..1.9 of 2.0

 

Als je zegt van, ik wil een probleemloze motor, dan maar met wat minder vermogen (voor hetzelfde vermogen kan je eventueel chippen) dan zou je voor een 1,9tdi kunnen gaan, die is ook stukken zuiniger dan een 2.0tdi.

 

Maar als je zegt van: nee ik wil wat sterkers, dan maar beetje risico nemen, met wat motor problemen, dan ga je voor een 2.0tdi.. maar als je geen pech hebt, kan je zomaar een goeie 2.0tdi hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ja haha is wel moeilijke keuzo..en de 1.9tdi is er ook niet met 6 versnellingen..?

 

Niet bij de Passat 3C 1.9tdi in ieder geval.. of je kan voor een Bluemotion kiezen, die heeft een langere 4e en 5e versnelling, waardoor die minder toeren draait.

 

Hetzelfde blok in een Touran heeft wel 6 versnellingen, waarom weet ik ook niet :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
oke, de bluemotion is meer de laatste versies als ik het goed heb toch..?

 

Volgens mij zijn die vanaf 2007, ik heb net effe gekeken op Autoscout24, de eerste die kwam was van 2008.

 

Deze bedoelde ik, mooie variant van ongeveer 11.000, er moet alleen andere velgen onder en andere decor. http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=204758009

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden