jeroentje78 Geplaatst 14 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 14 juni, 2012 hallo, sinds kort gaat de auto in noodloop als ik hem op zijn staart trap, de noodloop komt dan pas na 120 km/h ,is wel te resetten daarna! motor loop goed verder, turbootje fluit lekker. verder geen schokken of inhouden het is een 2.0 tdi (140pk) eind 2005. kmst 200000. motorcode bkp. wel af en toe een zwart pluimje uit de uitlaat. gisteren de egr schoongemaakt. was trouwens niet erg vies, maar dit mocht niet baten suggesties? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 22 juni, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 juni, 2012 dus zeg maar als ik stil sta... in z'n vrij ff een stoot gas....... gas los en: pffffffsttttt Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 23 juni, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 juni, 2012 foutcode: 16618-laaddrukregeling regelgrens overschreden p0234-006 kortsluiting met plus zal toch nog eens zo goed als het kan de vacuum slangen etc controleren Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 23 juni, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 juni, 2012 iemand in de buurt van friesland.... met een brug? wil de turbo zelf ff reinigen..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 23 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 23 juni, 2012 die turbo heb je er nog niet zomaar af hoor.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 23 juni, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 juni, 2012 nee? hmmm... leek me van de onderkant nie zo moeilijk... maar gaat denk ik wel wat tijd inzitten.... helemaal het reinigen zelf.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 24 juni, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 juni, 2012 ow wacht, jij heb een non-roetfilter TDI ? vertel... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 24 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 juni, 2012 nee? hmmm... leek me van de onderkant nie zo moeilijk...maar gaat denk ik wel wat tijd inzitten.... helemaal het reinigen zelf.. Is inderdaad een behoorlijke klus, dacht zelfs dat de rechter aandrijfas ook moest worden uitgebouwd, is een behoorlijk groot apparaat met het uitlaatspruitstuk..... Daarnaast is de kans groot dat je met het uit elkaar halen meer schade aanricht dan goed doet! Ik zou het eerst nog even proberen met lekker losrijden, een keer Forte toevoegen en even kijken wat ie doet met een andere LMM. Nog een paar keer in noodloop doet echt geen kwaad, de turbo naar de kl-ten helpen dan ben je toch weer 500 tot 800 euries kwijt.....en dan zit ie er nog niet onder! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 24 juni, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 juni, 2012 ok.. wachten we nog wel ff..... hey ik heb trouwens die 6 kleppen vacuum doos... (zal wel anders heten) maar heb ff alle slangen gecontroleerd... kon nix vinden, wel viel me op dat binnen in het kastje (aansluiting met deksel) alle "filtertjes" mooi wit waren behalve die van de turbo.... deze was roest bruin verkleurt.... zal wel nix wezen... maar viel wel op..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 24 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 24 juni, 2012 vacuumbox heet dat ding. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 24 juni, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 juni, 2012 thx! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 27 juni, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 juni, 2012 wil wel eens rijdend een logje maken. iemand daar de app voor? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 27 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 27 juni, 2012 wil wel eens rijdend een logje maken. iemand daar de app voor? Daarvoor heb je Vagcom nodig, klik op VagCom bovenaan en dan effe kijken wie er dichtbij je woont met Vagcom. Edit: Robl woont dichtbij jou (ongeveer 10km), je kan hem wel eventueel PBen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3errors Geplaatst 28 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2012 Vanmiddag hetzelfde op de 31 vanaf Groningen. Een tijdje achter een Q5 met 180 km/h, bietje gas er bij en pof... Noodloop Morgen maar eens laten uitlezen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 28 juni, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2012 jah is minder als dat gebeurd..... word wel minder lijkt het bij mij...... vast de turbo! ik ben nu ff op zoek naar iemand die rijdend kan loggen... hier in de buurt.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 28 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2012 http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=140980 Hierboven wel een aardig stukje over de oplossing van de noodloop bij een 2.0 TDI. Rode draad is toch wel de schoepen die blijven haken, als het niet lukt met losrijden dan rest alleen maar de turbo schoonmaken of vervangen. In de topic hierboven ging het heel duidelijk om veel roest wat eigenlijk niet los te rijden is. Nogmaals: voor je turbo gaat slopen zou ik het eerst nog een paar weken met bijv Forte proberen. P.s ik weet niet wat de afstand Kootsertille - Siddeburen is maar anders zou ik er eens langs rijden..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 28 juni, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2012 dank je voor de tip! was ik ook van plan.... heb op de kazerne wel een auto hobby club in assen, maar de brug is te vaak bezet door monteurs die bij beunen.... dus idd forte word de volgende stap... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3errors Geplaatst 29 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2012 jah is minder als dat gebeurd..... word wel minder lijkt het bij mij...... vast de turbo! ik ben nu ff op zoek naar iemand die rijdend kan loggen... hier in de buurt.. Vandaag 'm veelvuldig op de staart getrapt bij verschillende snelheden, niks Johan (VVT) in Marum een optie? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2012 probeer anders eens bij 50kmh in de 6 een tijdje volgas.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ozzy Geplaatst 29 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2012 probeer anders eens bij 50kmh in de 6 een tijdje volgas.. Dan slaat die bijna af.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 29 juni, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2012 blijft ie wel rijden.... maar kantje boord hahahah wat is daar trouwens het voordeel van? btw... hij trekt nu ineens pas stevig door na 2000 rpm...... en als hij warm is.... mogelijk ook de turbo? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 29 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2012 als je volgas rijdt vanaf zon laag toerental gaat ie een bepaalde turbodruk opbouwen, ZOUDEN de schoepjes van de variabele geometrie nu vast staan op een bepaalde stand dan zal de gevraagde en geleverde druk teveel afwijken over een bepaald tijdsbestek(bijv 10sec 200mbar of meer) DAARDOOR gaat de ECU dan in noodloop. Ga je nu van 120 bijv naar 160 dan is het traject waarschijnlijk te kort of ga je ff van het gas waardoor de gevraagde druk weer afneemt en het (teveel positieve)verschil dus weg is tussen gevraagd en geleverd en gaat ie niet in noodloop. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 29 juni, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 juni, 2012 ok geen noodloop gehad! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroentje78 Geplaatst 4 juli, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 juli, 2012 logje laten maken...... Wednesday,04,July,2012,19:19:27:46862 VCDS Version: Release 10.6.0 Data version: 20100630 -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Chassis Type: 3C0 Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 37 42 44 46 52 53 56 57 62 72 77 7D VIN: WVWZZZ3CZ6E091112 Mileage: 208210km/129375miles 00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000 01-Engine -- Status: Malfunction 0010 03-ABS Brakes -- Status: OK 0000 08-Auto HVAC -- Status: OK 0000 09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010 15-Airbags -- Status: OK 0000 16-Steering wheel -- Status: OK 0000 17-Instruments -- Status: OK 0000 19-CAN Gateway -- Status: OK 0000 25-Immobilizer -- Status: OK 0000 37-Navigation -- Status: OK 0000 42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000 44-Steering Assist -- Status: OK 0000 46-Central Conv. -- Status: OK 0000 52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000 53-Parking Brake -- Status: OK 0000 56-Radio -- Status: OK 0000 57-TV Tuner -- Status: Malfunction 0010 62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000 72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000 77-Telephone -- Status: Malfunction 0010 7D-Aux. Heat -- Status: OK 0000 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Part No SW: 03G 906 018 HW: 03G 906 018 Component: R4 2.0l PPD1.1 G 9722 Revision: --H01--- Serial number: VWZCZ000000000 Coding: 0000072 Shop #: WSC 00330 211 85583 VCID: E2C028D60215270C 2 Faults Found 16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) P0234 - 006 - Short to Plus - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 6 Reset counter: 190 Mileage: 208025 km Time Indication: 0 Date: 2012.07.02 Time: 06:56:51 Freeze Frame: RPM: 2592 /min Text: 200 Nm Speed: 135.0 km/h Text: 56.3 % Voltage: 14.24 V Text: 1910 hPa Text: 2229 hPa 16611 - Throttle Pedal Position Sensor (G79): Signal too Low P0227 - 007 - Short to Ground - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100010 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 1 Reset counter: 176 Mileage: 207756 km Time Indication: 0 Date: 2012.06.27 Time: 13:11:01 Freeze Frame: RPM: 800 /min Text: 16 Nm Speed: 0.0 km/h Text: 0.0 % Voltage: 14.13 V Text: 184 Nm Bin. Bits: 01010000 Readiness: N/A ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes Labels: 3C0-614-095-C2.lbl Part No SW: 3C0 614 095 P HW: 3C0 614 095 P Component: ESP 440 C2 H015 0003 Revision: H015 Serial number: 0658121332 Coding: 0013602 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 2F6611E281475A64 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 08: Auto HVAC Labels: 3C0-907-044.lbl Part No SW: 3C0 907 044 Q HW: 3C0 907 044 Q Component: ClimatronicPQ46 042 0202 Revision: 00042004 Serial number: 00000000000000 Shop #: WSC 00000 000 00000 VCID: 2F6611E281475A64 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl Part No SW: 3C0 937 049 J HW: 3C0 937 049 J Component: Bordnetz-SG H37 1301 Revision: 00H37000 Serial number: 00000002101614 Coding: E4888F0700041A00000A00000F00000000095D435C0000 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 3064129E9C79459C Part No: 3C1 955 119 Component: Wischer VW461 012 0503 Coding: 00065493 Shop #: WSC 05311 Part No: 1K0 955 559 T Component: RegenLichtSens 011 1110 Coding: 00208933 Shop #: WSC 05311 2 Faults Found 00061 - Footwell Lights 012 - Electrical Fault in Circuit Freeze Frame: Fault Status: 01101100 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 1 Reset counter: 196 Mileage: 205626 km Time Indication: 0 Date: 2012.06.01 Time: 08:47:00 Freeze Frame: ON Voltage: 11.95 V ON ON OFF OFF OFF 00978 - Lamp for Low Beam; Left (M29) 010 - Open or Short to Plus - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101010 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 8 Reset counter: 212 Mileage: 205766 km Time Indication: 0 Date: 2012.06.02 Time: 23:36:00 Freeze Frame: OFF Voltage: 12.60 V OFF ON OFF OFF OFF ------------------------------------------------------------------------------- Address 15: Airbags Labels: 3C0-909-605.lbl Part No SW: 3C0 909 605 F HW: 3C0 909 605 F Component: 01 AIRBAG VW8 029 2421 Revision: 08029000 Serial number: 0039USHXC3EK Coding: 0012337 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 2952FFFABFA33454 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 16: Steering wheel Labels: 3C0-953-549-SW20.lbl Part No SW: 3C0 953 549 B HW: 3C0 953 549 B Component: Lenksäulenmodul 005 0010 Revision: 00005000 Serial number: 3C5953507E Coding: 0000111 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 2B5E05F2B55F2644 Part No: XXXXXXXXXXX Component: Lenkradmodul 007 0050 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Labels: 3C0-920-xxx-17.lbl Part No SW: 3C0 920 870 G HW: 3C0 920 870 G Component: KOMBIINSTRUMENT VD1 4038 Revision: V0033000 Serial number: 00000000000000 Coding: 0007105 Shop #: WSC 00427 211 11660 VCID: 2756F9C2A9B70224 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 19: CAN Gateway Labels: 3C0-907-530.lbl Part No SW: 3C0 907 530 C HW: 3C0 907 951 A Component: Gateway 007 0040 Revision: 00007000 Serial number: 0700C058240714 Coding: 3DFD2CC4C61002 Shop #: WSC 00427 211 11660 VCID: 2142E7DAC793FC14 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 25: Immobilizer Labels: 3C0-959-433-25.lbl Part No SW: 3C0 959 433 H HW: 3C0 959 433 H Component: IMMO 038 0364 Revision: 00038000 Serial number: VWZCZ000000000 Shop #: WSC 131071 1023 2097151 VCID: 2F6611E281475A64 Part No: 3C0 905 861 C Component: ELV 023 0350 3C0905861C ELV 023 0350 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 37: Navigation Labels: 1T0-919-887.lbl Part No: 1T0 919 887 E Component: Navigation 0525 Coding: 0000002 Shop #: WSC 05314 000 00000 VCID: 448C4E4E38C1C93C No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 42: Door Elect, Driver Labels: 1K0-959-701-MIN2.lbl Part No: 1K0 959 701 K Component: Tuer-SG 024 2365 Coding: 0000245 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 366824867E1D6BAC No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x.lbl Part No: 1K1 909 144 J Component: EPS_ZFLS Kl.5 D04 1606 Shop #: WSC 00000 000 00000 VCID: 326018969275778C No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 46: Central Conv. Labels: 3C0-959-433-46.clb Part No SW: 3C0 959 433 H HW: 3C0 959 433 H Component: KSG PQ46 ELV 038 0453 Revision: 00038000 Serial number: VWZCZ000000000 Coding: 00910A0801860E763804941570084FCE703D00 Shop #: WSC 00427 211 11660 VCID: 2F6611E281475A64 Part No: 1K0 951 605 C Component: LIN BACKUP HORN H03 1301 Part No: 3C0 951 171 A Component: Neigungssensor 002 0508 Part No: 3C0 951 171 A Component: Innenraumueberw.002 0508 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MIN2.lbl Part No: 1K0 959 702 K Component: Tuer-SG 024 2365 Coding: 0000244 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 37762982791792A4 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 53: Parking Brake Labels: 3C0-907-801-53.lbl Part No SW: 3C0 907 801 B HW: 3C0 907 801 B Component: EPB VC8HC001 013 0001 Revision: 013 Coding: 0000011 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 2142E7DAC793FC14 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 56: Radio Labels: 1T0-035-095.lbl Part No: 1T0 035 095 A Component: Radio 0525 Coding: 0005440 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 2C5C06EEB051217C No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 57: TV Tuner Cannot be reached ------------------------------------------------------------------------------- Address 62: Door, Rear Left Labels: 1K0-959-703-GEN2.lbl Part No: 1K0 959 703 F Component: Tuer-SG 021 2432 Coding: 0000144 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 336E1D926D6F7E84 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 72: Door, Rear Right Labels: 1K0-959-704-GEN2.lbl Part No: 1K0 959 704 F Component: Tuer-SG 021 2432 Coding: 0000144 Shop #: WSC 05311 000 00000 VCID: 346C1E8E686179BC No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 77: Telephone Labels: 3C0-035-729.lbl Part No SW: 3C0 035 729 E HW: 3C0 035 729 E Component: Telefon 6009 Revision: 00008000 Serial number: 0000000649767 Coding: 0016043 Shop #: WSC 00330 211 85583 VCID: 254AF3CAD3BB1034 2 Faults Found 00385 - Positive Output Audio Channel for Speech/Telephone 007 - Short to Ground Freeze Frame: Fault Status: 01100111 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 104 Mileage: 205626 km Time Indication: 0 Date: 2012.06.01 Time: 08:46:42 00386 - Negative Output Audio Channel for Speech/Telephone 007 - Short to Ground Freeze Frame: Fault Status: 01100111 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 104 Mileage: 205626 km Time Indication: 0 Date: 2012.06.01 Time: 08:46:42 ------------------------------------------------------------------------------- Address 7D: Aux. Heat Labels: 1K0-963-235.lbl Part No SW: 1K0 963 235 E HW: 1K0 963 235 E Component: PTC-Element 0404 Revision: 00800000 Serial number: Shop #: WSC 00000 000 00000 VCID: 2D5A0BEA8B4B2874 No fault code found. End --------------------------------------------------------------------- Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 4 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 4 juli, 2012 is idd een logje.. met alleen fouten erin.. mooier zou zijn een run met meetwaardenblokken 3, 8 en 11 tijdens volgas in 3e versnelling van ca 1200-4500rpm Die fout van het gaspedaal moet ook ff nagekeken worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 5 juli, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 5 juli, 2012 en tochl gaan die vacuum dozen ook stuk de n75 zit namelijk ingebouwd in die doos voor de 16 klepper is het ook weer verschillend , die hebben alles samen zitten in die vacuum box , de 8 klepper heeft dan weer alles appart zitten wat het goedkoper maakt voor te vervangen en makkelijker testen wat stuk is heb bij mister proper hetzelfde voor deze week ga eens beginnen met die vacuum doos te vervangen , is deze het niet dan word het reinigen turbo , of de vacuum pot van de turbo vervangen , want die durven ook wel eens de geest te geven heb hier trouwens zo een product liggen wat je rechtstreeks in de turbo moet inspuiten bij warme motor en bij 2000 toeren dit zou de turbo voor een deel schoon branden , ben eens benieuwd , heb het gebruikt vroeger al eens op een 3b maar nog nooit op een 3c Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
jeroentje78
hallo, sinds kort gaat de auto in noodloop als ik hem op zijn staart trap,
de noodloop komt dan pas na 120 km/h ,is wel te resetten daarna! motor loop goed verder, turbootje fluit lekker.
verder geen schokken of inhouden
het is een 2.0 tdi (140pk) eind 2005. kmst 200000.
motorcode bkp.
wel af en toe een zwart pluimje uit de uitlaat.
gisteren de egr schoongemaakt. was trouwens niet erg vies, maar dit mocht niet baten
suggesties?
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
57
15
12
9
Popular Days
14 jun
21
20 jun
14
12 jul
10
15 jun
8
Top Posters For This Question
jeroentje78 57 posts
Vdub 15 posts
Willem nunspeet 12 posts
Ozzy 9 posts
Popular Days
14 jun 2012
21 posts
20 jun 2012
14 posts
12 jul 2012
10 posts
15 jun 2012
8 posts
102 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten