Ga naar inhoud
  • 0

motorsteun(dogbone)


Speedyace

Vraag

Het volgende doet zich nu weer voor!!.

 

Als ik de auto start, hoor je soms! Niet altijd een tok/klak geluid(voel het bij mijn voeten).

Dit! doet de auto ook als je ergens aankomt rijden en vervolgens achteruit weer weg moet, dan hoor je het zelfde geluid.

Als je dan weer weg wil rijden, hoor je weer 1x klak en dan is het weer over.

En als je vervolgens wat op de motor af remt of in deel last rijd, voel je het wat trillen bij je voeten, het is net of er iemand onder tegen de bodemplaat aan zit te tikken.

 

Nu heb is de homokineten allemaal vervangen en 1 motorsteun aan de bak kant, omdat deze stuk was.

Maar nu vermoed ik dus, dat de dogbone (kantelsteun) stuk is en dit is geen makkelijke klus heb ik mij laten vertellen, omdat het rubber in het subframe vast zit en dat het vervangen hiervan, met speciaal gereedschap gedaan moet worden ander sloopt je de boel.

 

Heeft iemand misschien een tekening/plaatje hoe dit precies zit bij mij, voordat ik de boel ga slopen.

Het rubber kost trouwens maar iets van 22euro dus dat valt mee.

 

Info:

Passat 2.0tdi (BMP) bj 2005

 

Thanks alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Johan, als er al zoveel is vervangen, kun dan niet beter effe met Jos bellen? Ik heb het rubber zien zitten toen ik met mijn draagarmrubbers bezig was, het heeft de afmetingen van het achterste draagarmrubber. Vraag mij af of je dit rubber er met een poelitrekker uit krijgt, moet je denk ik wel persen omdat het in een groot aluminium subframe zit. En je zult het subframe toch moeten uitbouwen denk ik....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
volgens mij kun je zon dogbone in een paar minuten vervangen..

Dat klopt, dat heb ik gedaan maar mocht niet helpen.

Nu kwam tijdens het sleutel werk een bevriend auto monteur langs en deze keek eens naar het uitlaat systeem.

En kwam met de conclusie, dat het nog wel eens het flexibel uitlaat stuk kon zijn.

Na het losmaken van de uitlaatrubbers/beugel op het subframe schoof dit flexibel stuk wel 2á3 cm naar beneden.

Nu kwam hij met het verhaal, dat als dit stuk flexibel stuk helemaal zit in gedrukt je ook resonantie kunt krijgen door de auto heen en ook een trilling kan waarnemen.

Nu gaan wij dit as woensdag eens los halen en dan eens kijken wat er dan gebeurd.

 

Ik houd jullie op de hoogte..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden