Ga naar inhoud
  • 0

Triple antenne vervangen..


bouwvakker

Vraag

Hallo,

 

Ik heb een vraagje over het vervangen van de antenne voor de navigatie.. Door kortsluiting zou deze volgens de dealer kapot zijn.. Als zij het vervangen kost het me 480 euro.. Daar kan ik net zo goed een TOM TOM voor halen maar nu wil ik het zelf doen.. Ik heb op internet ook ale en tweedehands antenne gevonden..

 

Ik weet alleen niet hoe ik deze moet vervangen.. Ik heb een Passat Sedan uit 1999. IS het trouwens ook mogelijk om een aparte GPS module er aan te sluiten die ik in de kofferbak leg dan hoef ik de antenne helemaal niet te vervangen namelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet niet wat welk navigatiesysteem je precies hebt, maar ik verwacht wel dat de GPS-antenne apart is aan te sluiten (even de radio/navigatie eruit halen en dan zie je het snel genoeg). De GPS antenne kan je wel in je achterbak plaatsen, alleen heb je dan geen ontvangst..... Deze moet altijd het GPS-signaal kunnen ontvangen, en dat gaat niet achter een plaat ijzer :lol:

 

Een prima plek om een aparte GPS-antennen te plaatsen is achter je klokkenhuis/snelheidsmeter. De antenne ligt dan uit het zicht (onder het dashbord), maar heeft wel een prima ontvangst.

 

Succes!

 

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik weet niet wat welk navigatiesysteem je precies hebt, maar ik verwacht wel dat de GPS-antenne apart is aan te sluiten (even de radio/navigatie eruit halen en dan zie je het snel genoeg). De GPS antenne kan je wel in je achterbak plaatsen, alleen heb je dan geen ontvangst..... Deze moet altijd het GPS-signaal kunnen ontvangen, en dat gaat niet achter een plaat ijzer :lol:

 

Een prima plek om een aparte GPS-antennen te plaatsen is achter je klokkenhuis/snelheidsmeter. De antenne ligt dan uit het zicht (onder het dashbord), maar heeft wel een prima ontvangst.

 

Succes!

 

Jos

 

Ik heb navigatiesysteem wat destijds gewoon werd ingebouwd affabriek.. Schermpje zit tussen toerenteller en snelheidsmeter samen met de boordcomputer dus..

 

Hoe zit het met de aansluiting? Past die er altijd op dan? En waar zit de rekenmodule in dashboard? Of in de kofferbak bij CD rom?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Neem anders even contact op met Bram van de http://www.bm-onderdelenshop.nl Hij kan je hier denk ik goed mee helpen.

 

Zelf ben ik niet thuis in het navigatiesysteem wat jij hebt. Ik heb een ander navigatiesysteem van VW (RNS MFD2).

 

STERKER nog.. ik zit net op die site te kijken, een triple-antenne voor EUR 75,-

 

Gr. Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die 45 euro gps antenne kun je onder het dashboard bevestigen bovenop de metalen balk, achter de pas. airbag. Hiervoor moet je het dashboard kastje losmaken. De metalen balk zorgt ervoor dat de gps antenne goed kan werken. Werkt prima, 5 sat in de stad en 8 op de snelweg. Is wel iets minder dan dak antenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
die 45 euro gps antenne kun je onder het dashboard bevestigen bovenop de metalen balk, achter de pas. airbag. Hiervoor moet je het dashboard kastje losmaken. De metalen balk zorgt ervoor dat de gps antenne goed kan werken. Werkt prima, 5 sat in de stad en 8 op de snelweg. Is wel iets minder dan dak antenne.

 

Ik heb dashboardkastje eruit gehaald maar ik kom niet bij de navigatie in de buurt.. Iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de Triplex antenne kun je idd o.a. bij de BM onderdelenshop voor een paar tientjes kopen, en monteren is een fluitje van een cent.

 

Het kan trouwens heel goed dat de antenne kapot is, de mijne heeft door condens oxidatie opgelopen in de voet (zitten 3 electronische speeltjes opeenander) met als gevolg dat de print voor radio-ontvangst compleet doorgerot is.

 

Even het voetstukje vervangen (20min) van 90 euri en je bent weer klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden