Ga naar inhoud
  • 0

Exhaust Pressure Sensor 1 (G450): Implausible Signal


Riconl

Vraag

Bij het maandelijkse uitlezen van de auto krijg ik de volgende melding die na een reset de volgende dag er weer instaat:

 

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Part No SW: 03G 906 021 JQ HW: 03G 906 021 FB

Component: R4 1,9L EDC G000SG 9969

Revision: --H02--- Serial number: VWZCZ000000000

Coding: 0000071

Shop #: WSC 00598 211 90841

VCID: 77F9EFEF7F5D

 

1 Fault Found:

001137 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450): Implausible Signal

P0471 - 000 - -

Freeze Frame:

Fault Status: 01110000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

RPM: 0 /min

Speed: 0.0 km/h

(no units): 10.20

(no units): 71.40

Mass Flow: 5.69 g/s

Temperature: 204.0°C

Temperature: 17.1°C

 

Readiness: 0 0 0 0 0

 

Dit is de sensor die de uitlaatdruk voor en na de roetfilter meet.

 

Nou lees ik dat je hem zelf kan vervangen en ook kan inleren via vagcom, maar ik lees ook hier en daar dat er een software update bij hoort. Dit omdat de nieuwe versie van de sensor (Heb nu de 07Z906051B) iets anders reageert dan de huidige versie.

 

Wie weet hier meer over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou de schade was 169euro incl. btw

 

Nieuwe sensor 59euro ex btw (nieuw type 076906051A)

Uit en inbouwen 23,50euro ex btw

Regenereren roetfilter 59euro ex btw

 

Niet goedkoop maar heb in ieder geval mijn roetfilter gered want die was anders vol gelopen ivm niet meer kunnen meten vulling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

is de druksensor van het roetfilter, komt een gemodificeerd exemplaar in. Prijs valt mee, dat regenereren is jammer tijd.. volgens mij doet ie dat zelf ook wel weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt is ook een ander model in gekomen.

Regeneren moet volgens de dealer omdat hij bij het inleren ervanuit gaat dat de huidige drukverschil staat voor een leeg roetfilter.

Roetfilter moet dus leeg en dan inleren.

Maar hij rijdt weer prima en die 169euro is natuurlijk niet erg veel maar had iets minder verwacht.

Passat was ook al 50.000km niet meer kapot geweest he dus dan mag het weer eens :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Roetfilter gewoon eruit pleuren man.. ik heb zelf ook geen roetfilter, nou... ja.. dan rookt die maar een beetje (bij optrekken van stilstand) wat boeit dat :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat klopt inderdaad, ik heb gistermorgen/middag nog een DPF vervanger laten maken bij EPS, omdat er nog niemand een Crafter DPF wilde afstaan ben ik naar Hoogezand gereden om daar een mal te laten maken voor verdere productie.

 

%255BUNSET%255D.jpg

 

2 gaten/aansluitingen moeten blijven bestaan, de Lambdasonde en een temperatuursensor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden