Ga naar inhoud

Waar op letten aanschaf 3bg 2.3 v5


Dtc_Jeff

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

 

Ik zal er ff een kort verhaal van maken.. Ik heb een schitterende

3b gehad die maximaal verlaagd was (jullie miss wel bekend)

Ik rij nu een bmw e38 maar wil weer heel graag een passat omdat

Ik weg ben van de meetings en het laag rijden :D

Het moet nu wel een 3bg worden en heb een 2,3 v5 van 2001 opt oog

met 163.000 km maar ik weet niet waar ik op moet letten bij een v5

 

Zijn dit gevoelige motoren qua storingen e.d.?

Hebben deze wagens een riem of ketting?

Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten?

 

Gegroet, Jeffrey

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een 5 cilinder he.. moet je niet te veel van verwachten qua brandstofverbruik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat 1 op 10 is wel een rustige rij style hé..

 

Valt mee hoor, ik reed destijds met m'n 3BG V5 meestal geen snelweg kilometers en daar haalde ik gemiddeld al 1 op 10 mee. Op vakantie naar Zuid Frankrijk, met bagage voor 4 personen, op de cruise met 140Km/u. haalde 'ie zo'n 1op 12.

Ik heb in m'n eentje door de U.K., op een zaken tourtje, 1op 13 gehaald met een iets minder stabiel tempo.

Maar, ga je serieus op het gas en 'sportief' rijden is 1op8 ook haalbaar..

:twisted:

Verder een super blok voor de 3BG!

Ik mis de 5 cilinder roffel nog steeds. Maar geloof niet dat ik een Cone Luchtfilter, zoals ik de op m'n V5 had zitten, op de 8 ga zetten. Die 'praat' zowieso al op een redelijk volume en ik ben bang dat het dan een tikkie te veel (asociaal) word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van nature toch geen "sportieve rijder" en

gezien hij weer super plat zal gaan moet ik wel rustig

blijven rijden :P

 

Maar als het tussen 1op8 en 1op12 kan vind ik het perfect!

Roffel van een v motor is inderdaad 1 van de pluspunten..

zal er qua vermogen iets op achteruit gaan maar ga hier

toch geen caravan ofzo meet trekken dus de standaard

170pk is ook meer dan voldoende!

Link naar reactie
Delen op andere sites

170pk is ook meer dan voldoende!

Dat is absoluut een feit. Het is van 0->100Km/u. niet een -hele- snelle auto, maar ook beslist geen 'tobber'

De échte 'kick' krijg je als je b.v. van 80 naar 160 sprint. Dat doet de 170Pk V5 echt fenominaal ! En de (hand)Bak was ook perfect op het koppel van de motor afgestemt. Iedere verzet sloot perfect op de vorige aan. En dat geeft je een goede beleving bij het rijden. Die Cone (zie mijn album, het 'foto-toestel' onder mijn nick) was de beste €80,= die ik in de auto geïnvesteerd had. Bij 'normaal' gebruik -net- iets zwaarder motor geluid als standaard, maar -als-je dan op het gas ging..... máááááááááán wat een heerlijke roffel ! Maar goed Jeff... Jij heel veel succes met je zoektocht, ik hoop dat je een nette weet te vinden !

Link naar reactie
Delen op andere sites

..

zal er qua vermogen iets op achteruit gaan maar ga hier

toch geen caravan ofzo meet trekken dus de standaard

170pk is ook meer dan voldoende!

 

Dat valt wel mee hoor, 3 jaar lang met de 2.3 V5 + sleurhut naar italie gereden. Rijd bultje op bultje af gewoon 100,..met gemak. Verbruik was ongeveer 1 op 8 km.

 

Verder geen grote problemen gehad met de auto. Alleen een aantal sensoren, waaronder ook sensoren op de cilinder, dat was wat prijzig.

 

Veel plezier met de V5.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwakke punten V5:

Staafbobines

Voor de redt onverwoestbaar

 

Ketting is in principe onderhoudsvrij. Er is al veel over geschreven op dit forum dat t een zwak punt is maar ik vermoed dat dit zwaar overdreven wordt.

 

Mijn ketting verhaal:

Omdat de krukaskeering lekte en de koppeling vervangen moest worden, moest t blok eruit. Toen besloten om de ketting dan maar gelijk mee te nemen. Vooraf en achteraf goed geluisterd naar ketting geluid via open olievuldop. Want als je open draait hoor je sowieso de ketting. Conclusie: geen verschil. Ik vermoed dat de kettingrevisie in mijn geval achteraf gezien overdreven is geweest. Motor had op dat moment 180 k gelopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden