Dtc_Jeff Geplaatst 6 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2012 Hallo mensen, Ik zal er ff een kort verhaal van maken.. Ik heb een schitterende 3b gehad die maximaal verlaagd was (jullie miss wel bekend) Ik rij nu een bmw e38 maar wil weer heel graag een passat omdat Ik weg ben van de meetings en het laag rijden Het moet nu wel een 3bg worden en heb een 2,3 v5 van 2001 opt oog met 163.000 km maar ik weet niet waar ik op moet letten bij een v5 Zijn dit gevoelige motoren qua storingen e.d.? Hebben deze wagens een riem of ketting? Zijn er speciale dingen waar ik op moet letten? Gegroet, Jeffrey Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 6 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2012 Die hebben een ketting, als je die gaat horen dan gaat het geld kosten, verder een TOP motor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dtc_Jeff Geplaatst 6 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2012 Ah kijk aan dat is al positief.. brandstofverbruik ook een beetje acceptabel? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 6 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2012 Het is een 5 cilinder he.. moet je niet te veel van verwachten qua brandstofverbruik.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 6 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 6 mei, 2012 1 op 10 moet je rekenen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dtc_Jeff Geplaatst 7 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2012 Hmm dat is voor mij prima, haal ik met de huidige auto niet.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ozzy Geplaatst 7 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2012 Dat 1 op 10 is wel een rustige rij style hé.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DenV5Passat Geplaatst 7 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2012 Dat 1 op 10 is wel een rustige rij style hé.. Valt mee hoor, ik reed destijds met m'n 3BG V5 meestal geen snelweg kilometers en daar haalde ik gemiddeld al 1 op 10 mee. Op vakantie naar Zuid Frankrijk, met bagage voor 4 personen, op de cruise met 140Km/u. haalde 'ie zo'n 1op 12. Ik heb in m'n eentje door de U.K., op een zaken tourtje, 1op 13 gehaald met een iets minder stabiel tempo. Maar, ga je serieus op het gas en 'sportief' rijden is 1op8 ook haalbaar.. Verder een super blok voor de 3BG! Ik mis de 5 cilinder roffel nog steeds. Maar geloof niet dat ik een Cone Luchtfilter, zoals ik de op m'n V5 had zitten, op de 8 ga zetten. Die 'praat' zowieso al op een redelijk volume en ik ben bang dat het dan een tikkie te veel (asociaal) word. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dtc_Jeff Geplaatst 7 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2012 Ik ben van nature toch geen "sportieve rijder" en gezien hij weer super plat zal gaan moet ik wel rustig blijven rijden Maar als het tussen 1op8 en 1op12 kan vind ik het perfect! Roffel van een v motor is inderdaad 1 van de pluspunten.. zal er qua vermogen iets op achteruit gaan maar ga hier toch geen caravan ofzo meet trekken dus de standaard 170pk is ook meer dan voldoende! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DenV5Passat Geplaatst 8 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 8 mei, 2012 170pk is ook meer dan voldoende! Dat is absoluut een feit. Het is van 0->100Km/u. niet een -hele- snelle auto, maar ook beslist geen 'tobber' De échte 'kick' krijg je als je b.v. van 80 naar 160 sprint. Dat doet de 170Pk V5 echt fenominaal ! En de (hand)Bak was ook perfect op het koppel van de motor afgestemt. Iedere verzet sloot perfect op de vorige aan. En dat geeft je een goede beleving bij het rijden. Die Cone (zie mijn album, het 'foto-toestel' onder mijn nick) was de beste €80,= die ik in de auto geïnvesteerd had. Bij 'normaal' gebruik -net- iets zwaarder motor geluid als standaard, maar -als-je dan op het gas ging..... máááááááááán wat een heerlijke roffel ! Maar goed Jeff... Jij heel veel succes met je zoektocht, ik hoop dat je een nette weet te vinden ! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
gurby Geplaatst 8 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 8 mei, 2012 Een VR roffel is idd verslavend... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
crackel Geplaatst 11 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 11 mei, 2012 .. zal er qua vermogen iets op achteruit gaan maar ga hier toch geen caravan ofzo meet trekken dus de standaard 170pk is ook meer dan voldoende! Dat valt wel mee hoor, 3 jaar lang met de 2.3 V5 + sleurhut naar italie gereden. Rijd bultje op bultje af gewoon 100,..met gemak. Verbruik was ongeveer 1 op 8 km. Verder geen grote problemen gehad met de auto. Alleen een aantal sensoren, waaronder ook sensoren op de cilinder, dat was wat prijzig. Veel plezier met de V5. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
MOmax Geplaatst 12 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 12 mei, 2012 Zwakke punten V5: Staafbobines Voor de redt onverwoestbaar Ketting is in principe onderhoudsvrij. Er is al veel over geschreven op dit forum dat t een zwak punt is maar ik vermoed dat dit zwaar overdreven wordt. Mijn ketting verhaal: Omdat de krukaskeering lekte en de koppeling vervangen moest worden, moest t blok eruit. Toen besloten om de ketting dan maar gelijk mee te nemen. Vooraf en achteraf goed geluisterd naar ketting geluid via open olievuldop. Want als je open draait hoor je sowieso de ketting. Conclusie: geen verschil. Ik vermoed dat de kettingrevisie in mijn geval achteraf gezien overdreven is geweest. Motor had op dat moment 180 k gelopen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten