Ga naar inhoud
  • 0

3BG Hoog op de wielen


sientje

Vraag

Mijn 3BG 1.8T 2002 heb ik gekocht met standaard velgjes, gisteren nieuwe 18 inch er op laten zetten. De ruimte tussen band en spatbord is groot zo,n 9 cm, is dit normaal? Ik wil zo snel mogelijk de auto laten zakken maar vraag me af of 4 cm wel het gewenste resultaat (sportieve look ipv traktor look) gaat opleveren. Ook willen we met de caravan kunnen blijven rijden. Mijn voorkeur gaat uit naar een verlagingsset ( veren en schokbrekers ) geen schroefset dus dat word zo,n 4 cm zakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Is inderdaad niet mooi, meet net 9 cm voor en 8 cm achter, ben dus al druk bezig uit te zoeken hoe ik hem zo snel mogelijk kan verlagen.

Vrouwtje vind het allemaal maar onzin hahahaha moet dus voor een prijs/kwaliteit oplossing gaan, zit te denken aan schokbrekers en veren, die worden zat aangeboden maar zoek eigenlijk gelijk iemand die ze monteren kan, iemand tips in omgeving Arnhem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik weet het niet hoeveel km heeft de passat gereden, maar je kan ook eibach veren laten plaatsen. Zeker een aanraden

 

180.000 ken wel de hele historie, die is goed te noemen, maar hij heeft zijn eerste schokbrekers nog.

 

180.000 km zijn te veel om alleen de veren vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Blijkt toch nog vrij lastig iemand of bedrijf te vinden die tegen een redelijke prijs mijn auto wil voorzien van een verlagingssetje (veren en schokbrekers) Heb nu al twee keer te horen gekregen dat ze wel kunnen monteren maar de setjes niet verkopen, daarbij kunnen ze geen indicatie geven hoelang ze erover doen maar wel een uurloon van +/-42 euro ex. btw vragen, vind ik niet erg maar duurt het 2 uur of 5?

Via MP is er een bedrijf die een leuk setje aanbied incl. montage maar hun monteur is al geruime tijd ziek.

Ook heb ik een bedrijf benaderd die er 2 uurtjes over denkt te doen maar voor het setje 150 euro meer vraagt dan dat deze via internet kost. Uitlijnen moet je meestal ergens anders laten doen of pas na 100 km rijden, klopt dit?

Iemand tips, omgeving Arnhem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tis maar net hoe wat je doet, er zijn wel eens hele leuke gebruikte eibach setje op internet te koop, en dan complete voorpoten.

Dan is het in wezen een peule schil, een draai om de oren zeg maar.

En als je nu bijwijze een nieuwe set koopt, is het handig om even in de doos te kijken wat er allemaal bij zit.

Dan is het mischien als je beurs het toelaat handig om er gelijk nieuwe rubbers voor achterpoten en voorpoten bij te halen, en top schotels voor de voorste poten en nieuwe draag arm bouten, deze lees je strks weer.

Dan kun je bij een garage in de buurt de voorpoten in elkaar laten zetten, en is het enkel maar eronder leggen.

Dat is in tijd heel goed te doen, uit lijnen is altijd een goede keuze ivm banden duurder zijn dan het uitlijnen,

in principe is het niet nodig omdat er bij stuurkogel niks veranderd, maar toch is het eens in de zoveel tijd noem jaar, 2 jaar geen overbodige luxe.

Ik ben dan wat vaker hiermee bezig geweest, en doe dit eigenlijk heet tokkie op de krik.

Er moeten 2 krikken onder, en bokjes voor veilighijd, en dan draai je los wat je vast ziet zitten aan de voorpoot, dan kom je een bout tegen die 2 draagarmen verbind, als je ivm eerder genoemde delen deze bout per kant ook nieuw haalt ben je zeker een stap voor. [ dit zijn 2 bouten , 1 per kant met moer.}

Deze wil soms erg lastig los, en is daarom handig om een week of 2 van te voren deze even in kruip olie te zetten, en dit om de 2 dagen even herhalen.

Wil die dan nog niet los, zul je hem met een duefel eruit moeten slaan. Kan pijn en moeite kosten, maar tanden bijten en doorzetten.

Dan is het kwesti van de oude veerpoot onder vandaan, de driehoek schotel met 2 boutjes 13 los, en op de nieuwe veerpoot te zetten, en die weer monteren. De eerste keer is het lastig en denk waarom doe ik dit zelf, maar als het klaar is heb je geld bespaard, en valt het weer mee.

Let wel, begin met mooi weer, en niet telaat. Dan kun je hier de hele dag mee bezig, kan soms vies tegenzitten als je het voor eerste keer doet.

Maar geloof mij het is prima te doen.

 

Achter is heel erg makkelijk, je zet op 1 kant auto omhoog, en draait dan in de as een bout los, die de schokdemper vast houd.

Deze haal je eruit ,en je demper ligt los, je vraagt je vrouw even op de rem schijf te staan, en je haalt de veer er zo tussen uit,

En de bovenzijde van de demper is met 2 maal doppie 13 los te maken, en je demper ligt er onder uit.

de nieuwe demper heeft de alu kop nodig die op de oude zit en die zet je dus om, geen ramp.

Dan de nieuwe demper er weer onder, de 2 maal 13 vast vrouw roepen, op de remschijf staan, en veer plaatsen.

Dan de krik die je over had onder het hart van de naaf zetten, en even opkrikken tot de demper weer in juiste positie ligt en bout er weer door.

Dan vice versa op andere kant.

Let op maak niet beide kanten vrij van de grond als je dit doet, watn die kan gaan kantelen en daar kun je aan bezeren, die dit bij achteras echt kant voor kant. Dan kan hij niet verder vallen dan het wiel hem op andere kant vasthoud.

en is dus safe, Werk altijd met bokjes, mocht er wat gebeuren met je krik, dat het op de bokjes steunt.

Verder wens ik je veel succes met zoeken naar een garage na dit gelezen te hebben, of om het zelf te doen. :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor je uitgebreide reactie maar zelf zoiets doen lijkt me niet verstandig. Heb een garage hier in de buurt benaderd die wel wat voor me kan betekenen.

Kwam vrij laat binnen, waren net aan het afsluiten maar maandag praten we verder, wil graag een schroefset zodat ik de caravan kan blijven trekken. Om de 9 cm ruimte tussen band en wielkast weg te werken wil ik minimaal 5 a 6 cm zakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden