Ga naar inhoud
  • 0

Origineel xenon 3c


Brabus20

Vraag

We hebben beide xenon koplampen vervangen en tot nu toe zo een 15000 km ermee gereden. De tweede koplamp ging na drie weken stuk, nadat de eerste was vervangen.

De koplampen gaan soms op en neer. Is dit normaal? De koplampen zijn bij de Volkswagen dealer vervangen onder garantie.

Tweede vraag, is het wel verstandig om de follow- coming home functie te gebruiken? Gaan ze hierdoor sneller stuk. Ik heb ze nu namelijk uitstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

omhoog omlaag is gewoon de hoogte regeling en heeft ook bochtenverlichting dus zal ook van links naar rechts bewegen dat is allemaal normaal bij orgineel xenon maar over het kapot gaan, geen geluk.

de coming home is hiervoor gemaakt dus ik denk niet dat die zo snel stuk zal gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat de koplampen op en neer gaat is normaal.

Coming home = lampen gaan na ongeveer 20 sec vanzelf uit, dus je hoeft ze zelf niet uit te zetten.

Leaving home = lampen gaan branden (voor 20 sec) als de licht-sensor ziet dat het al donker is geworden, ikzelf heb dit laatst uit laten zetten door Guyke, want bij mij gingen ze aan, stapte in de auto, gingen ze net uit, start ik de motor en doe de lampen weer aan, constant aan en uit gaan is niet echt goed voor de Xenon lampjes die erin zitten, ze kosten namelijk €170 PER STUK bij de dealer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
omhoog omlaag is gewoon de hoogte regeling en heeft ook bochtenverlichting dus zal ook van links naar rechts bewegen

 

Dat naar links/recht gaan is de breedte instelling.. hiernaast draaien de lenzen ietsjes mee als je een scherpe bocht neemt met ongeveer 50km/h, volgens mij gingen ze meedraaien als je sneller rijd dan 30km/h, ik weet het niet zeker, Dreke weet het beter..

 

Bochtenverlichting/bermverlichting werkt alleen tot 30km/h, dus vooral in straatjes of op die 60km/h weggetjes buiten de bebouwde kom waar je eventueel naar links of rechts afslaat bijvoorbeeld..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je kan wel, mits je groot MFA hebt, met de knopjes op je stuur in het licht & zicht menu je tijden aanpassen.

je kan bijv. wanneer je instapt de tijd op 40 a 50 sec zetten zodat je langere tijd hebt om je auto te starten terwijl je lichten nog aan staan en bij het op slot doen van je auto dat die maar 10 sec aan blijft.

maar als je geen groot MFA of knopjes op je stuur hebt, dan gewoon je auto gelijk starten:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
omhoog omlaag is gewoon de hoogte regeling en heeft ook bochtenverlichting dus zal ook van links naar rechts bewegen

 

Dat naar links/recht gaan is de breedte instelling.. hiernaast draaien de lenzen ietsjes mee als je een scherpe bocht neemt met ongeveer 50km/h, volgens mij gingen ze meedraaien als je sneller rijd dan 30km/h, ik weet het niet zeker, Dreke weet het beter..

 

Bochtenverlichting/bermverlichting werkt alleen tot 30km/h, dus vooral in straatjes of op die 60km/h weggetjes buiten de bebouwde kom waar je eventueel naar links of rechts afslaat bijvoorbeeld..

 

In dit geval kan ik ns een keer iets zinnigs zeggen (ook een zeldzaamheid... :mrgreen: ): meedraaiende koplampen doen het vanaf 0 km/h tot 60 km/h. Hoe groter de stuuruitslag, hoe meer de lenzen meedraaien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
omhoog omlaag is gewoon de hoogte regeling en heeft ook bochtenverlichting dus zal ook van links naar rechts bewegen

 

Dat naar links/recht gaan is de breedte instelling.. hiernaast draaien de lenzen ietsjes mee als je een scherpe bocht neemt met ongeveer 50km/h, volgens mij gingen ze meedraaien als je sneller rijd dan 30km/h, ik weet het niet zeker, Dreke weet het beter..

 

Bochtenverlichting/bermverlichting werkt alleen tot 30km/h, dus vooral in straatjes of op die 60km/h weggetjes buiten de bebouwde kom waar je eventueel naar links of rechts afslaat bijvoorbeeld..

 

In dit geval kan ik ns een keer iets zinnigs zeggen (ook een zeldzaamheid... :mrgreen: ): meedraaiende koplampen doen het vanaf 0 km/h tot 60 km/h. Hoe groter de stuuruitslag, hoe meer de lenzen meedraaien...

 

Dit is me niet echt opgevallen in de straat, ik heb het wel is gezien dat de lenzen mee gingen draaien toen ik hier een scherpe bocht naar rechts nam met zo'n 50km/h, hoe zit het met boven de 60km/h dan? bijvoorbeeld een afslag op de snelweg die je neemt met 70 a 80km/h?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
We hebben beide xenon koplampen vervangen en tot nu toe zo een 15000 km ermee gereden. De tweede koplamp ging na drie weken stuk, nadat de eerste was vervangen.

De koplampen gaan soms op en neer. Is dit normaal? De koplampen zijn bij de Volkswagen dealer vervangen onder garantie.

Tweede vraag, is het wel verstandig om de follow- coming home functie te gebruiken? Gaan ze hierdoor sneller stuk. Ik heb ze nu namelijk uitstaan.

 

Goed dat ik weet dat bij jouw onder garantie is vervangen..bij mij ging de dealer nog kijken of het onder garantie viel en zat een beetje moeilijk te doen.

 

Is dat op en neer alleen bij starten van de auto? Of onder het rijden? Dat op en neer met starten heb ik ook, dat is normaal want dan gaat de lampen zich zelf goed stellen op hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De as-sensoren kijken hoe de auto staat, naar mate daarvan stellen ze zich in. dat omhoog en omlaag gaan zal die alleen doen wanneer je de lampen net aanzet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De lampen gaan automatisch helemaal omlaag, nadat je de motor uitzet. ik heb het ook is keer gezien dat de lens de hoogte ging instellen terwijl de lampen niet eens aan stonden, nogal logisch anders zet je straks je lampen aan en dan gaat die op en neer en van links naar rechts tijdens het rijden :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij het starten gaan de koplampen omlaag naar ´buiten´ naar ´binnen´ en dan weer omhoog. Dit allemaal is normaal.

De koplampen gaan ook soms heel snel op en neer als achter een auto sta in de file bijvoorbeeld. Dit gebeurt soms en heel snel. Is dit normaal? Gebeurt dit ook bij jullie?

 

Is er ook een mogelijkheid om dat draaien van de lenzen te stoppen, en dat ze alleen maar naar voren ´kijken´.

Dit vraag ik omdat ik te horen kreeg, dat de koplampen veel storingen aangaven na het uitlezen. Bijvoorbeeld, licht bleef aan na een tunnel, werkt nu wel.

 

LOS HIERVAN....Nadat ik nieuwe xenon koplampen had laten monteren (ongeveer 2 maanden) had ik een storing, scherm in dashboard gaf AFS storing aan. Door deze storing ´keken´ de xenon lenzen omlaag, maar zo een 5 meter voor de auto.

Volgens de dealer was het de stuurapparaat of regelapparaat, die zijn ook vervangen onder garantie. (garantie met eigen risico)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Over dat in de file, heel snel omhoog omlaag heb ik nog nooit meegemaakt.. dat hoort die volgens mij ook niet te doen.

 

Ik weet niet of het waar is, maar ik had is van iemand gehoord, dat je ze op 1 stand kunt laten, maar of die dan ook weer terug naar die stand gaat bijvoorbeeld na het laden van iets zwaars.. weet ik dus niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat naar links/recht gaan is de breedte instelling.. hiernaast draaien de lenzen ietsjes mee als je een scherpe bocht neemt met ongeveer 50km/h, volgens mij gingen ze meedraaien als je sneller rijd dan 30km/h, ik weet het niet zeker, Dreke weet het beter..

 

Bochtenverlichting/bermverlichting werkt alleen tot 30km/h, dus vooral in straatjes of op die 60km/h weggetjes buiten de bebouwde kom waar je eventueel naar links of rechts afslaat bijvoorbeeld..

 

In dit geval kan ik ns een keer iets zinnigs zeggen (ook een zeldzaamheid... :mrgreen: ): meedraaiende koplampen doen het vanaf 0 km/h tot 60 km/h. Hoe groter de stuuruitslag, hoe meer de lenzen meedraaien...

 

Dit is me niet echt opgevallen in de straat, ik heb het wel is gezien dat de lenzen mee gingen draaien toen ik hier een scherpe bocht naar rechts nam met zo'n 50km/h, hoe zit het met boven de 60km/h dan? bijvoorbeeld een afslag op de snelweg die je neemt met 70 a 80km/h?

 

Ach, zit wéér uit mn nek te l#llen...Da's de bochtverlichting (separate lamp in unit op 90 graden). Adaptieve koplampen doen het natuurlijk ook boven de 60km/h...Te snel getikt... :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden