Hoi allemaal, na een daagje sleutelen heb ik nog zin om jullie van alle ellende mee te laten genieten...
Zoals terug te vinden is op het forum had ik een pulsspoel vast zitten, voor de inlaatnokkenasverstelling.
Vanochtend om 10:00 begonnen:
Eerst het inlaatspuitstuk er maar eens af (na de afdekplaat, maar dat kan zelfs mijn vrouw...):
Het stuk wat aan de kop zelf zit had een paar verborgen bouten, maar uiteindelijk ging het spruitstuk eraf en het kleppendeksel ook:
Ketting ziet er top uit. Maakt wel geluid (vooral bij warm) maar dat zal dan wel aan sludgevorming liggen. Wat een zwart boeltje overal, zelfs na mijn motorflush:
Nu voor de bitch, de kettingkast. Hier heb ik uren over staan te tobben. Heb zelfs mijn vrouw verweten dat we geen W8 hebben, dan hadden mijn handen nu niet zo open gelegen...
Wat vooral tegenviel: bij de vorige eigenaar zijn kettingrevisie hebben ze de kast er op gezet zonder versnellingsbak. Oftewel: dan kun je bouten wel aandraaien. Nu heb ik serieus 2 uur over 2 bouten gedaan, die ik niet los kreeg omdat ik geen kracht kon zetten.
Ook hier ziet alles er netjes uit:
Deze pulsspoel is de boosdoener:
Hop, eruit:
Hmm, geen vuil
Wel een stukje zeef (in het eerste sleufje links):
En nog een stukje (slecht te zien, maar in het bovenste gat):
Zo klein, maar wat een gevolgen:
Nog wat raars, check dat randje onderin:
Gelukkig heb ik eerst uitvoerig getest alvorens alles terug te sleutelen, want de spoel wilde nog steeds niet. Toen dat rare randje eruit brak ging hij wel weer goed. Toch gevolgschade denk ik...
Alles weer in elkaar, met vloeibare pakking:
Was nog band vacuumslangen over te houden, maar gelukkig geen ellende meer. Foutcodes gereset, kanaal 210 en 210 gecalibreerd, gasklep ook. Hij hield in toen ik weg reed , maar wijt dat maar aan het inleren. Verder trekt de auto nu voor het eerst lekker op. Oftewel: niet voor niks van 10 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds in de weer geweest.
Vraag
Isard
Hoi allemaal, na een daagje sleutelen heb ik nog zin om jullie van alle ellende mee te laten genieten...
Zoals terug te vinden is op het forum had ik een pulsspoel vast zitten, voor de inlaatnokkenasverstelling.
Vanochtend om 10:00 begonnen:
Eerst het inlaatspuitstuk er maar eens af (na de afdekplaat, maar dat kan zelfs mijn vrouw...):
Het stuk wat aan de kop zelf zit had een paar verborgen bouten, maar uiteindelijk ging het spruitstuk eraf en het kleppendeksel ook:
Ketting ziet er top uit. Maakt wel geluid (vooral bij warm) maar dat zal dan wel aan sludgevorming liggen. Wat een zwart boeltje overal, zelfs na mijn motorflush:
Nu voor de bitch, de kettingkast. Hier heb ik uren over staan te tobben. Heb zelfs mijn vrouw verweten dat we geen W8 hebben, dan hadden mijn handen nu niet zo open gelegen...
Wat vooral tegenviel: bij de vorige eigenaar zijn kettingrevisie hebben ze de kast er op gezet zonder versnellingsbak. Oftewel: dan kun je bouten wel aandraaien. Nu heb ik serieus 2 uur over 2 bouten gedaan, die ik niet los kreeg omdat ik geen kracht kon zetten.
Ook hier ziet alles er netjes uit:
Deze pulsspoel is de boosdoener:
Hop, eruit:
Hmm, geen vuil
Wel een stukje zeef (in het eerste sleufje links):
En nog een stukje (slecht te zien, maar in het bovenste gat):
Zo klein, maar wat een gevolgen:
Nog wat raars, check dat randje onderin:
Gelukkig heb ik eerst uitvoerig getest alvorens alles terug te sleutelen, want de spoel wilde nog steeds niet. Toen dat rare randje eruit brak ging hij wel weer goed. Toch gevolgschade denk ik...
Alles weer in elkaar, met vloeibare pakking:
Was nog band vacuumslangen over te houden, maar gelukkig geen ellende meer. Foutcodes gereset, kanaal 210 en 210 gecalibreerd, gasklep ook. Hij hield in toen ik weg reed , maar wijt dat maar aan het inleren. Verder trekt de auto nu voor het eerst lekker op. Oftewel: niet voor niks van 10 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds in de weer geweest.
Link naar reactie
Delen op andere sites
10 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten