Ga naar inhoud
  • 0

Tacho vervangen voor W8 tacho


Fantom

Vraag

Hallo Allemaal,

 

Ik heb een passat 3b v6 4Motion (origineel amerikaanse uitvoering) waarvan de tacho wat ouderdomskwaaltjes begint te krijgen. Nu kan ik een W8 tacho (3BG) kopen welke teruggezet is naar 0Km. Kan ik zo'n tacho zondermeer in mijn passat zetten of moet er dan serieus geprogrammeerd worden of andere halsbrekende toeren worden uitgehaald.

 

Ik heb zelf een tacho met half-fis en de W8 tacho is er één met vol-fis. Het nummer van de W8 tacho is 3B7920846B

 

Alvast dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je zult eerste even moeten uitlezen met VAGCOM welk type tacho jij hebt. Als je tacho nummer ook de drie cijfers 920 bevat past 't. Heb je een ouder model dan heb je nog geen drivetrain canbus en comfort canbus, welke de 3BG al wel heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens zijn voorsteltopic betreft het een Amerikaanse 3B van begin 200, waar een 3BG front op is gemonteerd. Gezien deze toch ietwat rare situatie zou ik de gok niet nemen, en eerst het serienr. van de huidige tacho uitlezen dmv Vag-com.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is inderdaad een 3B 2.8 V6 4 Motion die origineel in amerika is geleverd. Ik heb bijvoorbeeld ook geen Traction Control Schakelaar in het dashboard zitten wat volgens mij wel op de europeese modellen zit. Ik zal eerst maar eens het serienummer van de originele tacho uit (laten) lezen voordat ik een andere tacho koop. Mhhhh had gehoopt dat het een eenvoudige klus zou zijn maar dat is dus niet het geval.

 

De reden dat ik hem wil vervangen is dat het FIS wat wazig begint te worden en de buzzer in de tacho het niet meer doet. Als ik nu een melding in het FIS krijg of als ik mijn lichten aanlaat dan krijg ik geen akoestische melding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden