Ga naar inhoud

Fantom

Members
  • Aantal items

    36
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Fantom

Profile Information

  • Plaats
    Lansingerland

Overige

  • Vagcom
    Nee

Fantom's Achievements

0

Community reputatie

  1. Oke als dat standaard is dat de mistlampen uitgaan als ik grootlicht aandoe dan is het prima. Neemt niet we dat het nog een zooitje is achter mijn koplampen wat ik graag wil herstellen. Ik zoek dus het bedradingschema van de koplampen van een 3B uit 2000. Het is idd verwarrend omdat mijn 3B een 3BG neus heeft.
  2. Heeft iemand de "Wiring diagrams" van de koplampen en mistlampen van een Passat 3b uit 2000. De vorige eigenaar heeft een zooitje gemaakt van de bedrading achter de koplampen. Als ik mijn grootlicht aan doe gaan bijvoorbeeld mijn mistlampen uit. Er hangen ook draden los achter de kamplamp units en dat is nooit goed. Nu wil ik na de vakantie de bedrading goed gaan maken maar daarbij is een schema onontbeerlijk. Wie o wie kan mij daaraan helpen. Alvast dank!
  3. Rekening moet ik nog krijgen van de garage maar het zal rond de 1500 euro uitkomen.
  4. Ik heb mijn auto terug, pfff wat ben ik blij. Het rijdt weer helemaal fantastisch. Op naar italie zeg ik
  5. Een andere bak was geen optie omdat de garage me tegemoed zou komen met de reparatie van de bak. En de garage kennende gaan ze er niet om liegen dat de aandrijflijn van een amerikaanse uitvoering anders is dan die van een europeese uitvoering. Ik vindt het ook een raar verhaal maar ik moet het wel geloven. Ik ken me niet voorstellen dat er ook maar een garage bestaat die voor de lol een half gerepareerde auto van een klant drie weken voor de grap op de brug laat staan. Daarbij komt dat we een leenauto voor nop mee hebben gekregen en die willen ze ook wel eens terug denk ik zo. Maar goed, ben het met je eens het is een raar verhaal. Enfin nog een paar dagen en dan heb ik mijn passie terug.
  6. Net bericht gehad van de garage dat de auto net voor het eerst de weg weer op is geweest. Vanmiddag gaan ze alles weer nalopen en dan gaat de auto gelijk door naar de spuiterij om de voorbumper en motorkap te spuiten. Dat moest ook nog gebeuren en omdat ik de auto nou al vijf weken kwijt ben kunnen die paar dagen er ook nog wel bij.
  7. Volgens de garage zit er een verschil in de tandwielen van de aandrijflijn van een europeese en een amerikaanse uitvoering. Inmiddels ben ik gebeld door de garage dat ze het onderdeel gevonden hebben in de US. Ze verwachten het maandaag binnen. ALs het meezit kan ik eind volgende week weer lekker in mijn passie rijden. Gelukkig maar want ik wordt "De Loner" (Toyota Yaris) ben ik nu wel zat.
  8. Tussenstand. De bak is allang terug van de bakreparatie. De garage zit echter nog te wachten op een tandwiel van de overbrenging van de bak naar de aandrijflijn. Het blijkt dat, aangezien het een amerikaanse uitvoering is, er een ander tandwiel nodig is dan in een europeese uitvoering. Dat geluk heb ik weer. De auto staat nu al bijna vier weken bij de garage en alleen omdat het tandwiel niet leverbaar is kan de auto niet worden afgemaakt. Enfin, story continues ;-(
  9. Vandaag terugkoppeling gehad van de garage. Blijkt dat de lager(s) van de 90 graden koppeling in de bak defect is/zijn. Geschatte kosten reparatie 2000 euro Ben ik dan klaar mee. Ik ga vanmiddag met de garage praten wat ze voor me kunnen doen. Ik had 6 maanden garantie welke net verlopen is. Ik heb nog maar 4000 km met de auto gereden sinds ik hem heb gekocht. Eerst maar eens kijken wat de garage zegt.
  10. Nope het is echt een lager bij / in de bak. De garage heeft vandaag eerste diagnose gedaan. Wiellagers zijn ok.
  11. Afgelopen week viel mij op dat ik een "zingend" geluid hoorde als ik snelheid maakte. Het geluid had duidelijk met de aandrijflijn te maken aangezien de toonhoogte van het geluid opliep naarmate ik harder ging rijden. Vanochtend naar de garage en daar zeiden ze dat het lager van de uitgang van de versnellingsbak waarschijnlijk kaduuk is. Mijn auto betreft een 3B V6 4 Motion. Nu is mijn vraag. Als het inderdaad het lager van de bak is welke gekoppeld zit aan de aandrijflijn; moet ik dan een hele bakrevisie of is het lager vanaf de buitenkant te vervangen? Dat dit een hoop geld gaat kosten daar ben ik wel van overtuigd
  12. Het is inderdaad een 3B 2.8 V6 4 Motion die origineel in amerika is geleverd. Ik heb bijvoorbeeld ook geen Traction Control Schakelaar in het dashboard zitten wat volgens mij wel op de europeese modellen zit. Ik zal eerst maar eens het serienummer van de originele tacho uit (laten) lezen voordat ik een andere tacho koop. Mhhhh had gehoopt dat het een eenvoudige klus zou zijn maar dat is dus niet het geval. De reden dat ik hem wil vervangen is dat het FIS wat wazig begint te worden en de buzzer in de tacho het niet meer doet. Als ik nu een melding in het FIS krijg of als ik mijn lichten aanlaat dan krijg ik geen akoestische melding.
  13. Hallo Allemaal, Ik heb een passat 3b v6 4Motion (origineel amerikaanse uitvoering) waarvan de tacho wat ouderdomskwaaltjes begint te krijgen. Nu kan ik een W8 tacho (3BG) kopen welke teruggezet is naar 0Km. Kan ik zo'n tacho zondermeer in mijn passat zetten of moet er dan serieus geprogrammeerd worden of andere halsbrekende toeren worden uitgehaald. Ik heb zelf een tacho met half-fis en de W8 tacho is er één met vol-fis. Het nummer van de W8 tacho is 3B7920846B Alvast dank!
  14. Alleen de inklapfunctie is defect. Dat wil zeggen, de siegel vergendeld niet meer waardoor het motortje maar blijft lopen en de spiegel niet meer vast komt te staan. Repareren gaat niet omdat het draaimechnisme geklonken is.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden