Ga naar inhoud
  • 0

3c sedan achterlichten


Ozzy

Vraag

Hoe zit het eigenlijk als de ledjes van de achterlampen het begeeft, vervang je dan gewoon de ledjes of de hele lamp?

 

Heb er gister naar zitten kijken, maar het leek wel erop dat het zowat leeg was aan de binnenkant.

 

Iemand ervaring met achterlampen waarvan de ledjes het hebben begeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je de lichtunits bedoelt IN de achterklep, dan klopt dat. Daar zitten standaard geen leds in.

Maar daar kun je zelf een zogenaamde Biegmod in solderen. Guyke kan jou daarbij eventueel helpen.

 

Als je de buitenste lichtunits bedoelt, dan ben je volgens mij genoodzaakt een complete nieuwe unit te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, dat snappen we. :lol:

Wat er bedoeld word is dat er eigenlijk 2 lampunits per kant zijn, 1 "op de hoek" van de wagen, en 1 die met de achterklep omhoog gaat. De binnenste is dan dus die aan de achterklep, dat bedoelt Robertje.

Daar zitten idd geen LED's in, hoewel het wel lijkt dat die erin horen (gaatjes in die ring). :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja ik had het over de buitenste lampunit, blijkbaar moet die dan worden vervangen als de leds het begeven, maar als er 1 of 2 het begeven zou het mij niet echt veel schelen :mrgreen:

 

Ik leer vandaag veel zeg :lol:

 

Iemand een idee hoeveel zo'n buitenste lampunit kost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb er op dit moment niet echt 1 nodig, was gewoon benieuwd naar hoe het nou precies zit als die ledjes aan de buitenste unit het begeven en blijkbaar moet je die dan helemaal vervangen :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan de ledjes niet los kopen als je dat bedoelt. Je kan de lamp in principe ook niet openmaken. Als je ergens een lamp vind met gebroken glas of zo maar met de leds in orde kan je de ringen wel overbouwen door je lamp open te breken en later het glas terug te lijmen. Dat is hetzelfde principe als het bouwen van de guymod...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus uiteindelijk moet je gewoon een nieuwe unit kopen, dat is nu erg duidelijk, wel een raar systeempje van Vw, dat ze niet gewoon die ledjes verkopen zodat je geen achter unit hoeft te vervangen, ook met de lampen verwisselen bij de OEM Xenon koplampen, hele voorbumper eraf, ook een heel goed werkend systeem als je toevallig zo'n 1500-3000km onderweg bent op vakantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden