TimM Geplaatst 6 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2012 heren, loop al tijdje met het probleem dat mijn TDI in de noodloop knalt bij normaal rijden na het bereiken van +- 90km/u na wat uitzoek werk etc. de Luchtmassameter vervangen ... maar helaas! heb nogmaals 3,8 & 11 uitgelezen in z'n 3 1000-3000rpm zie geen verschil met vorige log, ofwel ... help? run-06-03-12.xlsx Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 6 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2012 Misschien handig om erbij te vermelden welk type passat en welke motorcode? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blaauwwiekel Geplaatst 6 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2012 ivm kmstand 90 km per uur denk ik een ahu of afn. Pak de n75 klep er maar af, en zet der nieuwe op. Klaar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Retcod Geplaatst 6 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2012 Er lijkt iets inderdaad niet in orde. Actual blijft ver achter bij gevraagd en de dutycycle schiet plotseling omhoog. De n75 vervangen is een goedkope optie. Op grond van mijn beperkte technische kennis zou ik ook nog denken aan vastzittende schoepen in de turbo. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 6 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 6 maart, 2012 LMM kan beter, al zal ie ivm met de motorcode (90pk) niet hoger komen dan ca 800. Zoals het er naar uitziet is er misschien wel een lekke IC slang.. de turbodruk blijft heel ver achter op wat ie moet doen.. De volgende keer graag loggen tot zeker 4000rpm als dat kan... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 TimM Geplaatst 12 maart, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 maart, 2012 betreft de AVB 101pk 1.9TDI LMM & N75 vervangen, geen resultaat heb de 2 vacuum slangen vanaf de N75 extra aangedrukt het frapante is dat dit probleem is ontstaan PRECIES nadat we de Xenon hebben ingebouwd. Toen is het luchtfilter losgehaald (ruimte nodig ivm plaatsing lampen.) Dit heb ik later nogmaals gedaan, alles weer opnieuw goed vast gezet.. maar helaas. @vclub: ik zal een run maken van 1000-4000 in z'n 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 TimM Geplaatst 12 maart, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 maart, 2012 een wat uitgebreidere log 120312-225362-01-003-008-011-export.xls Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 TimM Geplaatst 12 maart, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 maart, 2012 en nog een lange rit gelogd... mn MAP gevraagd & gekregen vind ik veel afwijken ! mn turbo druk haalt amper de 1100mbar ... 225385-01-003-008-011-export.xls Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 12 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 12 maart, 2012 Dan heb je zeker een lekke slang en een slechte LMM als het een 100pk is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 TimM Geplaatst 12 maart, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 maart, 2012 LMM is dus net nieuw, paar dagen. Slangen, goed. Maar welke kan ik controleren? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 13 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 13 maart, 2012 Dan heb je geen Bosch gemonteerd of je hebt een verkeerde LMM denk ik.. Vooral de S-slang die onderaan de turbo begint en in de buis van het front loopt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 TimM Geplaatst 20 maart, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 maart, 2012 probleem is dan eindelijk voor elkaar.... vanaf de plek VOOR de turbo liep een vacuum slangetje (tussen turbo & de ventilatoren in zeg maar) naar RECHTS ACHTER de motor (gezien als je voor de auto staat met je gezicht naar de motor) dit slangetje, +- 4mm dik, was losgeschoten... gelukkig werkt alles weer en kan weer vol vermogen rijden .. heerlijk! nu merk je wat een power dat ding eigenlijk heeft haha foto ff van internet geplukt en getekend met paint Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sylvesteralone Geplaatst 18 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 18 mei, 2012 Hoi tim, Ik las jou oplossing noodloop slangetje van 4mm los,rechts achter motorblok. gisteren reed ik in een kuil en mijn auto ging over in noodloop. Mijn vraag is zou je mijn wat meer informatie kunnen geven. Vr Gr Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
TimM
heren,
loop al tijdje met het probleem dat mijn TDI in de noodloop knalt bij normaal rijden na het bereiken van +- 90km/u
na wat uitzoek werk etc. de Luchtmassameter vervangen ... maar helaas!
heb nogmaals 3,8 & 11 uitgelezen in z'n 3 1000-3000rpm
zie geen verschil met vorige log, ofwel ... help?
run-06-03-12.xlsx
Link naar reactie
Delen op andere sites
12 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten