Ga naar inhoud
  • 0

[OPGELOST] PAssat 1.9TDI - noodloop


TimM

Vraag

heren,

 

loop al tijdje met het probleem dat mijn TDI in de noodloop knalt bij normaal rijden na het bereiken van +- 90km/u

na wat uitzoek werk etc. de Luchtmassameter vervangen ... maar helaas!

 

heb nogmaals 3,8 & 11 uitgelezen in z'n 3 1000-3000rpm

zie geen verschil met vorige log, ofwel ... help?

run-06-03-12.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er lijkt iets inderdaad niet in orde. Actual blijft ver achter bij gevraagd en de dutycycle schiet plotseling omhoog. De n75 vervangen is een goedkope optie. Op grond van mijn beperkte technische kennis zou ik ook nog denken aan vastzittende schoepen in de turbo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

LMM kan beter, al zal ie ivm met de motorcode (90pk) niet hoger komen dan ca 800.

 

Zoals het er naar uitziet is er misschien wel een lekke IC slang.. de turbodruk blijft heel ver achter op wat ie moet doen..

 

 

De volgende keer graag loggen tot zeker 4000rpm als dat kan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

betreft de AVB 101pk 1.9TDI

 

LMM & N75 vervangen, geen resultaat

heb de 2 vacuum slangen vanaf de N75 extra aangedrukt

 

het frapante is dat dit probleem is ontstaan PRECIES nadat we de Xenon hebben ingebouwd. Toen is het luchtfilter losgehaald (ruimte nodig ivm plaatsing lampen.)

 

Dit heb ik later nogmaals gedaan, alles weer opnieuw goed vast gezet.. maar helaas.

 

@vclub: ik zal een run maken van 1000-4000 in z'n 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

probleem is dan eindelijk voor elkaar....

 

vanaf de plek VOOR de turbo liep een vacuum slangetje (tussen turbo & de ventilatoren in zeg maar) naar RECHTS ACHTER de motor (gezien als je voor de auto staat met je gezicht naar de motor)

 

dit slangetje, +- 4mm dik, was losgeschoten...

 

gelukkig werkt alles weer en kan weer vol vermogen rijden .. heerlijk! nu merk je wat een power dat ding eigenlijk heeft ;) haha

 

foto ff van internet geplukt en getekend met paint

post-15094-1423826926,1028_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden