Ga naar inhoud
  • 0

Wanneer Distributieriem vervangen?


Bassieman

Vraag

Hallo Forumleden,

 

Ik heb een Passat uit 12-2001 waar pas eenmaal eerder de distributieriem is vervangen volgen het onderhoudsboekje.

Dit is gebeurt in september 2008 bij kilometerstand 90500. (na bijna 7 jaar!). De passat is een TDI comfortline 74 kw met code SG5 AVB, de huidige kilometerstand is 176.000. Nou ik het een en ander al op dit forum al gelezen, maar het is me niet helemaal duidelijk wanneer de riem moet worden vervangen na 120.00 of 90.000km?

Volgens het onderhoudsboekje na 120.000km... Echter als het 90.000 is dan, dan is het al bijna zover.

Duidelijk is om direct ook de spanrollen en waterpomp te vervangen etc. Liefst nieuw spul te nemen van het merk Contitech?

Verders weet iemand nog een adresje in de buurt van Amsterdam zuidoost waar ik dit voordelig maar iig goed kan laten doen?

 

Ik hoor graag van jullie

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

dat is een koopje ! waar vind je zo een monteur ? ik ben voor mijn 1.8T benzine € 590,00 kwijt en dan heb ik geen OEM onderdelen erin.

 

heeft die monteur nog tijd en ruimte en woont hij een beetje in de buurt ?

 

grtz

Bunk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dat is een koopje ! waar vind je zo een monteur ? ik ben voor mijn 1.8T benzine € 590,00 kwijt en dan heb ik geen OEM onderdelen erin.

 

heeft die monteur nog tijd en ruimte en woont hij een beetje in de buurt ?

 

grtz

Bunk

 

:mrgreen: Dat was een zoon van m'n colega, dus wel een "vrienden"prijsje.

Ik kan informeren wat het voor een "ander" kost. Kan nooit meer dan €50,-- duurder zijn, maar kom je naar Harderwijk dan?? :P

Ik ben zeer tevreden, was hem wel zowat de hele dag kwijt, maargoed hij had wat dingetjes tussendoor. Eerlijk gezegd ik kwam tussen de andere dingen door. Zeer druk baasje. Wel een brug , meerdere trouwens. Er waren er meer bezig met auto's.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarom niet gewoon je onderhoudsboekje aanhouden?

 

Mijn vorige Passat een 3BG met AVB-motor moest om de 90 dkm. De V-riem elke 120 dkm.

 

Persoonlijk zou ik liever een drie kwartier rijden voor een goede monteur dan een slechte monteur dichtbij. Eenmaal in de 4 jaar (in mijn geval) is ook niet zo vaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dat is een koopje ! waar vind je zo een monteur ? ik ben voor mijn 1.8T benzine € 590,00 kwijt en dan heb ik geen OEM onderdelen erin.

 

heeft die monteur nog tijd en ruimte en woont hij een beetje in de buurt ?

 

grtz

Bunk

 

:mrgreen: Dat was een zoon van m'n colega, dus wel een "vrienden"prijsje.

Ik kan informeren wat het voor een "ander" kost. Kan nooit meer dan €50,-- duurder zijn, maar kom je naar Harderwijk dan?? :P

Ik ben zeer tevreden, was hem wel zowat de hele dag kwijt, maargoed hij had wat dingetjes tussendoor. Eerlijk gezegd ik kwam tussen de andere dingen door. Zeer druk baasje. Wel een brug , meerdere trouwens. Er waren er meer bezig met auto's.

 

Als je wilt informeren wat het kost en hij levert goed werk dan wil wel graag nadenken over een ritje naar harderwijk tenzij iemand een goede monteur in de regio Amsterdam weet die voor dezelfde prijs werkt.... :mrgreen:

scheelt toch gauw 200,00 met mijn eigen garage...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank je wel Matthijs, Dat is helemaal duidelijk.

Van de zomer zijn we weer in Bosnie en mijn zwager heeft daar een goed adresje waar we dat goed kunnen laten doen.... maar dan voor de helft van de prijs of zo (uurloon is een stukje lager). En we gaan toch zo ie zo die kant op dus waarom niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden