Ga naar inhoud

Uitlaat poetsen


wiseguy

Aanbevolen berichten

Binnenkort is het weer zover..... de lente komt eraan en dat betekent de Passie detailen! :-D

(en dan ook maar de Peugeot van de vrouw meenemen)

 

Ik heb vorig jaar toen ik de passat kocht geprobeerd om de uitlaat goed schoon te krijgen, maar dat is me toen niet goed gelukt.

Zijn er mensen hier die tips hebben om uit te proberen om de standaard uitlaat weer goed schoon (= niet meer zwart) te krijgen?

 

Ik hoor het graag..... poetsmiddeltjes, doeken/borstels, werkwijze, etc. Alle tips zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik zijn onderschrift lees heeft hij een 3C 2.0 TDI. Die heeft standaard geen chromen eindstukjes volgens mij.

 

Laat ik het zo zeggen. Ik heb 2 pijpen die licht naar beneden gebogen staan en die zijn van RVS. Die zijn zo weer mooi te krijgen.

Als hij van chroom is moet je met een metalpolish het resultaat wel kunnen halen. Daar inderdaad niet met fijn schuurpapier eroverheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad geen chromen eindstukken erop zitten..... Gewoon de standaard dubbele uitlaat.

Schuurpapier...... dat ik daar niet aan heb gedacht zeg!

Thanks voor de tip!

 

Ik neem aan dat je gewoon van grof naar fijn bent gegaan? en daarna eventueel met wat polijstmiddel nog wat verder oppoetsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klinkt misschien een beetje raar maar de grofte waar je mee begint maakt niet zoveel uit. Logischerwijs zul je meer af moeten bouwen als je grof begint, maar een start met korrel 500 zoals hierboven aangegeven lijkt me geen gekke start. Vervolgens is het wel zaak om in een aantal stappen af te bouwen naar een fijne korrel. Je moet met iedere stap alle schuurkrasjes van de vorige stap weg zien te krijgen, vandaar dat opeenvolgende stappen niet een te groot verschil in korrelgrofte mogen hebben.

Als ik het moest doen zou overigens nog fijner beginnen dan 500, bijvoorbeeld 800 en vervolgens afbouwen 1.000-1.200 1.500 en dan met polijstmiddel.

Dan hebben we het niet over "een beetje netjes maken" maar dan heb je het over "concours-shine"

Succes en laat de foto's van je resultaat maar komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden