Ga naar inhoud
  • 0

hoog olie verbruik 2.8 v6


varilex

Vraag

mijn passat heeft al wat langere tijd de slechte gewoonte olie te verbruiken.

ik kan zeker iedere twee a drie weken ruim een liter a anderhalve liter bij vullen :evil:

eerst was dit niet het geval, en ging het zo'n twee duizend km goed.

wat kan hier de oorzaak van zijn? er is naar de carterventilatie gekeken laatst, omdat het blok ook nogal lekte.

er zijn toen verschillende pakkkingen en ringen vervangen, hij lekt nu gelukkig niet meer!!

maar helaas nog wel een hoog olie verbruik, valt er wat aan te passen aan het blok of toe te voegen aan de olie??

zijn er mensen die dit ook hebben, het is een 2.8 V6 4M motorcode AMX uit 2001.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

EXCELLIUM NF 5W-40 (benzine en diesel, opvolger van LDX 5W-40)

 

Universele smeerolie op basis van synthesetechnologie, ontwikkeld om aan maximale verversingsintervallen te voldoen, ook in extreme gebruiksomstandigheden.

 

dit heb ik bij mijn V6 en VR6 en voor V5 kan je dit ook gebruiken .

 

 

of dit

 

EXCELLIUM DID 5W-40 (benzine en diesel)

 

Smeermiddel gebaseerd op de synthesetechnologie van ELF, bestemd voor alle Volkswagen benzine- en dieselmotoren zonder roetfilter en met korte Verversingsinterval. Uitzonderingen: R5 en V10 TDI motoren met pompinjectoren.

 

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1 liter op 800 km is veel (1: 1000 is zo beetje het maximum wat nog als acceptabel wordt ervaren).

Je zult dan toch aan de uitlaatgassen e.e.a. moeten zien en ruiken.

Het meeste olieverbruik heb je langs versleten oliekeerringen van de klepstelen en/of de zuigerveren (met name de olieschraapveren).

 

In beide gevallen is een revisie op zijn plaats, want vroeg of laat kom je de APK ook niet meer door (emissie-eisen).

Ook kan olie(damp) via de carterontluchting onttrokken worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb ik in het begin ook wel eens gehad dat ik de eerste keer er ruim een liter bij in kon gooien. Heb nu nog Castrol 5W40 volgens mij. Als die op is gaat er Eurol in. Moet nog precies uitzoeken welke.

 

 

 

Eurol Optence 5W-30 moet erin..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Ik heb dezelfde problemen met mijn v6. hij zuipt als een ketter.

alleen hapert die van mij er ook door denk ik. Er zit namelijk olie in de bougie gaten.

Ik denk dat daardoor mijn bougiekabels nat zijn en haperingen veroorzaakt.

Alleen heb ik laatst mijn kat vervangen van 1 kant en nu is het erger geworden.

 

Ik wil de grootste problemen verhelpen met het volgende setje (tenzij jullie zeggen dat het niets zal helpen) :

 

http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Pas ... /ES259658/

 

ik heb op een andere site ook phase 2 en 3 hiervan gevonden.

 

Alleen een vraagje gelijk, waarom heet mijn auto hier 3b en in amerika 5b? Of zit er ergens anders een verschil?

 

Fabian

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nieuwe pakkingen kan altijd, dan sluit je weer een mogelijke oorzaak uit!!

gelukkig schokt of hapert mijn blok niet, en lijkt het verbruik nu de laatste zes weken binnen de norm te liggen!!

nu doet hij op zo'n 1200 km een drie kwart liter, nog steeds een hoop maar het baadt mij nu geen zorgen meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
wat heb jij precies gedaan? alleen ander soort olie?

 

Jij hebt last van een casrterontluchting die lekt op de linker bank,{ voor de auto staan en kap open}

Dit is de bank met de 1.2.3 bougie doppen, rechts is voorstaand 4.5.6

En dit had ik ook, hij blaast dan olie door die ontluchting doordat hij ergens valse lucht trekt en olie zuigd.

En die loopt over de kleppendeksel, en gelijk in bougie gat 1, en daarna over de uitlaat en stinkt.

Nieuwe slang erop en dan moet het groot deels klaar zijn, wijs is om even flush te doen, als er troep in de motor zit kan je dit mooi reinigen.

En dan vlot nieuwe olie erin, nieuwe olie filter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Bedankt voor je reactie.

Laatst heb ik ernaar gekeken of de slang verstopt zat, maar toen brak ik een stukje slang af.

Ik heb net gekeken on de motorkap,maar hij blaast geen olie op het punt waar een stukje slang ertussen uit is.

Of heeft dit er niets mee te maken?

 

Fabian

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden