varilex Geplaatst 27 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2012 mijn passat heeft al wat langere tijd de slechte gewoonte olie te verbruiken. ik kan zeker iedere twee a drie weken ruim een liter a anderhalve liter bij vullen eerst was dit niet het geval, en ging het zo'n twee duizend km goed. wat kan hier de oorzaak van zijn? er is naar de carterventilatie gekeken laatst, omdat het blok ook nogal lekte. er zijn toen verschillende pakkkingen en ringen vervangen, hij lekt nu gelukkig niet meer!! maar helaas nog wel een hoog olie verbruik, valt er wat aan te passen aan het blok of toe te voegen aan de olie?? zijn er mensen die dit ook hebben, het is een 2.8 V6 4M motorcode AMX uit 2001. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 27 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2012 Wat van olie zit erin Alex? Heb zelf ook een 2.8 V6 en met korte stukken rijden verbruikt de mijne ook meer olie. Binnenkort gaat er andere olie in. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 varilex Geplaatst 27 februari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2012 er zit 15w30 in, longlife olie. wat is bij jou het verbruik dan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 27 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2012 en Doe nu 5w40 normaal olie van om de 15000KM verversen geen longlife olie nu. Groetjes Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 NoppieV5 Geplaatst 28 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2012 Olieverbruik: - Lekt de motor nog ergens olie? - Wat is de kleur van de uitlaatgassen (blauwig, wit rokerig) en ruiken ze naar verbrande olie? - Maakt de motor afwijkende geluiden? - Na hoeveel kilometer gaat er 1-1,5 liter olie bij? - Wat is de kilometerstand? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 NoppieV5 Geplaatst 28 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2012 Olieverbruik:- Lekt de motor nog ergens (stiekem) olie? - Wat is de kleur van de uitlaatgassen (blauwig, wit rokerig) en ruiken ze naar verbrande olie? - Maakt de motor afwijkende geluiden? - Na hoeveel kilometer gaat er 1-1,5 liter olie bij? - Wat is de kilometerstand? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 varilex Geplaatst 28 februari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2012 er gaat na ongeveer 800 km weer dik een liter bij. de km stand is net geen 2 ton. voor de rest geen rare geluiden en gebreken volgens mij? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 28 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2012 er gaat na ongeveer 800 km weer dik een liter bij.de km stand is net geen 2 ton. voor de rest geen rare geluiden en gebreken volgens mij? zo dat is heeeeel veel man Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 28 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2012 Heb ik in het begin ook wel eens gehad dat ik de eerste keer er ruim een liter bij in kon gooien. Heb nu nog Castrol 5W40 volgens mij. Als die op is gaat er Eurol in. Moet nog precies uitzoeken welke. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 28 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2012 EXCELLIUM NF 5W-40 (benzine en diesel, opvolger van LDX 5W-40) Universele smeerolie op basis van synthesetechnologie, ontwikkeld om aan maximale verversingsintervallen te voldoen, ook in extreme gebruiksomstandigheden. dit heb ik bij mijn V6 en VR6 en voor V5 kan je dit ook gebruiken . of dit EXCELLIUM DID 5W-40 (benzine en diesel) Smeermiddel gebaseerd op de synthesetechnologie van ELF, bestemd voor alle Volkswagen benzine- en dieselmotoren zonder roetfilter en met korte Verversingsinterval. Uitzonderingen: R5 en V10 TDI motoren met pompinjectoren. Groetjes Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 NoppieV5 Geplaatst 28 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2012 1 liter op 800 km is veel (1: 1000 is zo beetje het maximum wat nog als acceptabel wordt ervaren). Je zult dan toch aan de uitlaatgassen e.e.a. moeten zien en ruiken. Het meeste olieverbruik heb je langs versleten oliekeerringen van de klepstelen en/of de zuigerveren (met name de olieschraapveren). In beide gevallen is een revisie op zijn plaats, want vroeg of laat kom je de APK ook niet meer door (emissie-eisen). Ook kan olie(damp) via de carterontluchting onttrokken worden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 28 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2012 Heb ik in het begin ook wel eens gehad dat ik de eerste keer er ruim een liter bij in kon gooien. Heb nu nog Castrol 5W40 volgens mij. Als die op is gaat er Eurol in. Moet nog precies uitzoeken welke. Eurol Optence 5W-30 moet erin.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 varilex Geplaatst 29 februari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 februari, 2012 hmmmm, ik hoop dat het allemaal misschien wat tijdelijk. maar heb er een hard hoofd in!! in ieder geval maar eens de optie van een andere olie overleggen bij de garage. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 29 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 29 februari, 2012 Dank je Matthijs, zal het onthouden Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 29 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 29 februari, 2012 Normaal moet je toch wel kunnen zien als de zuigerveren versleten zijn, motor rookt dan goed blauw. Dat heb ik ook niet. Ben ook wel benieuwd waar het dan blijft. De mijne lekt verder ook niet volgens mij. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 fabfab Geplaatst 31 maart, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 31 maart, 2012 Hoi, Ik heb dezelfde problemen met mijn v6. hij zuipt als een ketter. alleen hapert die van mij er ook door denk ik. Er zit namelijk olie in de bougie gaten. Ik denk dat daardoor mijn bougiekabels nat zijn en haperingen veroorzaakt. Alleen heb ik laatst mijn kat vervangen van 1 kant en nu is het erger geworden. Ik wil de grootste problemen verhelpen met het volgende setje (tenzij jullie zeggen dat het niets zal helpen) : http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Pas ... /ES259658/ ik heb op een andere site ook phase 2 en 3 hiervan gevonden. Alleen een vraagje gelijk, waarom heet mijn auto hier 3b en in amerika 5b? Of zit er ergens anders een verschil? Fabian Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 varilex Geplaatst 1 april, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 1 april, 2012 nieuwe pakkingen kan altijd, dan sluit je weer een mogelijke oorzaak uit!! gelukkig schokt of hapert mijn blok niet, en lijkt het verbruik nu de laatste zes weken binnen de norm te liggen!! nu doet hij op zo'n 1200 km een drie kwart liter, nog steeds een hoop maar het baadt mij nu geen zorgen meer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 fabfab Geplaatst 1 april, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 1 april, 2012 wat heb jij precies gedaan? alleen ander soort olie? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 varilex Geplaatst 2 april, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 april, 2012 nee niet eens!! maar ik denk dat ik je niet verder kan helpen, open anders een nieuw topic met wat meer gerichte vragen omtrent jou problemen. misschien krijg je dan wat meer hulp!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blaauwwiekel Geplaatst 28 augustus, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 28 augustus, 2012 wat heb jij precies gedaan? alleen ander soort olie? Jij hebt last van een casrterontluchting die lekt op de linker bank,{ voor de auto staan en kap open} Dit is de bank met de 1.2.3 bougie doppen, rechts is voorstaand 4.5.6 En dit had ik ook, hij blaast dan olie door die ontluchting doordat hij ergens valse lucht trekt en olie zuigd. En die loopt over de kleppendeksel, en gelijk in bougie gat 1, en daarna over de uitlaat en stinkt. Nieuwe slang erop en dan moet het groot deels klaar zijn, wijs is om even flush te doen, als er troep in de motor zit kan je dit mooi reinigen. En dan vlot nieuwe olie erin, nieuwe olie filter. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 fabfab Geplaatst 31 augustus, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 31 augustus, 2012 Hoi, Bedankt voor je reactie. Laatst heb ik ernaar gekeken of de slang verstopt zat, maar toen brak ik een stukje slang af. Ik heb net gekeken on de motorkap,maar hij blaast geen olie op het punt waar een stukje slang ertussen uit is. Of heeft dit er niets mee te maken? Fabian Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 NoppieV5 Geplaatst 1 september, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 1 september, 2012 Slangen die afbrokkelen, scheurtjes vertonen (uitdroging), beschadigd zijn of lekken sowieso vervangen. Kijk ook goed naar de vacuümslangetjes! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
varilex
mijn passat heeft al wat langere tijd de slechte gewoonte olie te verbruiken.
ik kan zeker iedere twee a drie weken ruim een liter a anderhalve liter bij vullen
eerst was dit niet het geval, en ging het zo'n twee duizend km goed.
wat kan hier de oorzaak van zijn? er is naar de carterventilatie gekeken laatst, omdat het blok ook nogal lekte.
er zijn toen verschillende pakkkingen en ringen vervangen, hij lekt nu gelukkig niet meer!!
maar helaas nog wel een hoog olie verbruik, valt er wat aan te passen aan het blok of toe te voegen aan de olie??
zijn er mensen die dit ook hebben, het is een 2.8 V6 4M motorcode AMX uit 2001.
Link naar reactie
Delen op andere sites
21 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten