Ga naar inhoud
  • 0

achterruitwisser schokt,hapert


drebin

Vraag

Hoi Passatfans,ik rij een passat 3b 1.8 5v variant uit 99

bij het aanzetten van mijn wiswas achter doet mijn wisser schokken,en dan bedoel ik dat het lijkt of er een stroomstoring is die er voor zorgt dat de slag die hij hoort te maken in 3 stappen word gedaan.

Wanneer ik mijn ruit schoonmaak door de hendel lang ingedrukt te houden,hij loopt dan 4 keer ,hapert hij bij de laatste slag.

iemand misschien ervaringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

:x beetje jammer,ik probeer eerst eens de bekleding los te maken en kijk wel hoe die vastzit, koop liever een nieuwe anders krijg ik het over een paar maanden weer.kijk ik gelijk naar het achterslot want de klep klappert ,sluit niet goed aan,of misschien de steuntjes met rubber dop aan de klep zitten niet goed.

zag al wel dat er een verder naar binnen zat als de ander.

na veel zoeken en lezen op dit forum ben ik veel wijzer geworden, zeker de mods die beschreven worden,

 

aan allen,bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

op zich is de motor nog niet meteen stuk, veelal is het asje wel erg roestig en lang niet altijd helpt het om hem schoon te maken. Ik heb er laatst nog 1 nieuwe gekocht op ebay voor een klant, kostte iets van 49 euro..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi drebin,

Ik heb zelf voor ongeveer 1 jaar terug zelf een nieuwe ruitenwisser motor geplaatst, dat was achteraf niet nodig.

Want ik heb de oude motor uit elkaar gehaald en alleen het asje was verroest, deze ontroest en in het vet gezet en geprobeerd.

De oude motor werkt dus nog prima en ik heb hem nog steeds.

Als je er belang bij hebt hoor ik het wel, je mag hem kopen voor 35 Euries.

Ik woon zelf in Drenthe, Buinerveen.

Eventueel opsturen via de post is mogelijk, maar dan zijn die kosten wel voor jou.

 

M.v.g: gelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier ook gehad. Je kunt de motor losnemen en schoonmaken. Er zit een contactplaatje in het huis wat je kunt opschuren. Daarna de boel weer invetten en hij doet het weer. Het ergste probleem is het netkes verwijderen en terugplaatsen van de achterklepbekleding. Meestal breken de plaatjes af en dan rammelen ze bij het rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb ook eens gehoord er een rechtsliggende van te kunnen maken, klopt dit?

Ik heb het eens los gehad, en bekeken, maar geen id hoe dit om gemaakt kan worden?

 

Zo moet het!! http://www.passat3b.de/phpBB2/viewtopic ... nks+rechts

Suc6 Sietze, als jij het voor elkaar kan krijgen, kom ik een dagje naar Grootegast :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan de foto's via de snipping tool op schijf zetten en opslaan voor je. Ik weet niet hoe groot ze worden, maar ik kan via wetransfer.com tot 2 gb een rar bestand opsturen naar je. Maar dan heb ik wel een adres van je nodig. Als je die via pb wil doen stuur ik ze vanavond nog ff op.

 

Ik heb de wisser nog niet los, ben net 2 uur terug uit Lier/ Antwerpen :mrgreen:

@ topic starter, sorry voor off-topic :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net even gedaan aan de tafel, had een oude motor liggen die stuk was, huis wat door de rubber in het glas komt was gescheurd, en die was extreem rot, dus ging even lastiger dan een frisse motor.

 

Uitleg hoe ik stap voor stap dit heb gedaan met behulp van wat duitse woorden en goed op foto kijken.

Ik ben erg slecht in het duits,maar dit heb ik ervan gemaakt en hij ligt inweze klaar hier.

Maar is een wegwerp, dus ging niks verloren.

 

Stap

1; achterwisser demonteren, boutje 13--

 

2; klep open en plaat demonteren,

hier heb je 2 grepen zitten en daar zitten een soort van flapjes in,

daarachter een schroef, rest is klik, en voorzichtig aan trekken. --

 

3; De 3 boutjes 10 los, en slang verweideren, en stekker uiteraard--

 

4; rustig aan uit het glas schuiven, en rubber laten zitten.

 

5; even de sproeikop demonteren, en wd inspuiten, volop,

Moet even goed worden tussen het buisje en de wisser bevestigingarm.

dat buisje is voor ruitensproeier. En moet erui geschoven worden, vandaar goed vettig--

 

6; Dan torx 7,5 en de 7 schroefjes los die in het blikje zitten, en buisje wat je net vet hebt gespoten eruit te draaien Ik heb het met combi tang gedaan. foto 6

Maar als het niet echt wil weer goed in wd40 inspuiten.probeer samen met het blikje wat te liften ,

dit mag als je wat ruimte hebt met een rond draaiende beweging.

denk hier wel een beetje om de pakking die er tussen zit, en haal die blikje plaatje eraf.--

 

7; Dan zie je de gele ring al zitten en tandwiel erop. Als je de as van buiten een tikje geeft,

{waar die buisje uit kwam net} dan tik je wat ruimte in de gele ring en dat tandwiel, en druk je die om,

desnoods als er weinig ruimte is een dikkere platte schroevendraaier ertussen en draai die op de kant, dan is de as vrij. --

 

10; Pak die gele ring eraf, en zie je op achterkant een koperen gelijder, met pins in 3 punten, dunne schroevendraaier er tussen,

en los drukken, gaat wat lastig niet te erg buigen, maar hij spat vanzelf los, beetje gelijkmatig doen.

 

11; dan zie je dat de gaten waar die pins in zaten een rondje hebben, en er zitten ook die dat rondje niet hebben,

maar kun wel een driehoek van maken,zodat het omgedraaid kan worden, je neemt een boortje net zo groot als de originele gaten, en boort die gaatjes door.

 

12; Je neemt nu een dremel of vijltje, of iets, hete schroevendraaier. En je maakt er een inkeping op andere kant, zodat je die koperen -

ring inmiddels kan omdraaien, niet toe drukken nog, maar af en toe passen.

 

13; het gat waar de as op andere kant inzat, daar moet een klijn inkeping worden gemaakt, een soort extra sneetje,

ik heb dit met zelfde boor gedaan en wat scheef, want daar komt een pin bij in.

 

14; zodra die ring mooi zit is het kwestie van terug zetten, enkel de asgat moet spiegelbeeld komen nu, zodat de stand al anders is, omgekeerd als hij eraf kwam.

 

15; De as er weer in terug zetten, en alles even weer smeren.

plaatje er weerop schroefen, en dan de koperen sproei leiding even goed glad maken en terug drukken.

post-4060-1423827091,3589_thumb.jpg

post-4060-1423827091,3901_thumb.jpg

post-4060-1423827091,437_thumb.jpg

post-4060-1423827091,4839_thumb.jpg

post-4060-1423827091,5307_thumb.jpg

post-4060-1423827091,5464_thumb.jpg

post-4060-1423827091,5776_thumb.jpg

post-4060-1423827091,6245_thumb.jpg

post-4060-1423827091,687_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moet nog wel even checken, maar denk dat ik net binnenwerk verbroeid heb, wilde even zien wat er gebeurde, en passat is er niet. Dus net met een draad 12v en min, even gevoel, maar pof, en rook. Jahorr, denk dat ie nu wel tuk is, dus straks even kap van de passat af, en weer zien, maar denk overleden. Dom, ik had gewoon even moetenw achten tot wendy er weer was, maar je dan jeukt het en wil je het zien.

Maar ik probeer het nog een keer, en anders zoek ik weer een motor op, binnenwerk kan ik zo omzetten en dan proberen,

dat binnenwerk is zoals hij het ook had, dus moet goed zijn. Heb de verkeerde polen geraakt, dom..

 

Edit, Bassie komt hier, en gelijk hebben we de kap eraf gehaald, en geprobeerd. Maar die pof, is fataal geworden, nou wie leent zich ervoor om binnenwerk om te zetten????????????????????????

Ik koop er geent voor, want die van mij ligt wel rechts :mrgreen:

De dingen hoe het moest heb ik gedaan aan de manier van verandering kan het niet liggen.

Tevens kan ik nu geen garanty geven, mijn motorke is poft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal,

De achterruitenwisser van onze passat is al een tijdje geleden overleden. Blijkbaar een bekend euvel aangezien ik het op vele sites lees. Is het een moeilijk werkje om deze uit te bouwen? Ik ben inmiddels wel een beetje handig geworden na het verbouwen van een huis, maar op auto gebied ben ik nog een leek.

 

Misschien een gekke vraag, maar waarom zou je je wisser rechts willen hebben in plaats van links?

 

Groeten Huub

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee hoor is heel makkelijk, je pakt de kap los aan de ahcterkant, in elke greep zit een vierkant blokje daar achter een schoef, en al je die los hebt maak je de zijkanten tegen bovenste kap los, is ook 2 schroef, en dan trek je hem recht naar beneden. Dan is het enkel wisser af halen en in de klep met 3 maal dop 10 los, en daar is die al.

Oude motor niet weggooien, dan zou ik die wel willen om proberen mijn project door te zetten en hem werkend te krijgen voor andersom draaiend

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden