zwerfkei Geplaatst 13 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2012 Ik ben nu 4 weken eigenaar van mijn passat. Tot nu toe goed gereden, maar nu heb ik toch echt een probleem. 3 dagen geleden wilde ik de auto starten, maar de startmotor kwam niet verder dan een kleine draai. Ik dacht, het vriest min 11, de motor zal te koud zijn. Vanochtend weer geprobeerd, maar nu is er helemaal niks meer. Niks elektrisch werkt, zo dood als een pier. De laatste keer dat ik de auto heb gebruikt, ongeveer een week geleden leek er nog niks aan de hand. Nooit wat gemerkt aan de accu die 4 weken. Wat kan er aan de hand zijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 WhizzCat Geplaatst 13 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2012 Dan is het vrij zeker dat je accu morsdood is lijkt mij. Allicht is het dan ook verstandig om de dynamo te checken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwerfkei Geplaatst 13 februari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2012 zo gauw geef ik hem niet op... Eerst maar eens reanimeren en intensive care. Ik heb net een acculader gekocht, eens kijken of die er wat mee kan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Raphael Geplaatst 13 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2012 Accu al eens gemeten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwerfkei Geplaatst 13 februari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2012 nee, ik heb nog nooit naar mijn accu gekeken, hij deed het goed tot nu. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 gerdtdi Geplaatst 13 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2012 Als je dr nog nooit na gekeken hebt, zou ik daar maar eens beginnen. Accu s gaan toch egt kapot. En jij kunt het misschien wel niet zo snel opgeven, je accu die misschien al wel op leeftijd is denkt daar waarschijnlijk anders over. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 13 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 13 februari, 2012 dat klinkt toch idd wel het meest logische... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwerfkei Geplaatst 14 februari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 februari, 2012 Ok, ik heb naar de accu gekeken. Ziet er prima uit, is nog redelijk nieuw, alleen.. hij is veel te klein. Een of ander goedkoop model, die trekt het dus maar net met mijn rijden (1a2 x per week). En als het dan 15 graden vriest en ik rij er een week niet mee dan is t over. Maar goed hij doet het weer, ik heb er een ritje mee gemaakt om op te laden... is meteen mijn koelvloeistof weer op. Volgende week grote beurt, dan hak ik de knoop door of hij blijft of dat ik hem inruil. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieselaar Geplaatst 14 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 14 februari, 2012 Radiateurs zijn een zwak punt van de passats 3B en 3BG en ik denk dat je dan toch maar een nieuwe en grotere accu moet gaan kopen anders blijf je dit probleem houden. Je accu zal best wel een tik gehad hebben door het leeglopen en de kou. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 14 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 14 februari, 2012 Tip Accu-spanning meten voor je een nieuwe koopt Accu-spanning meten... Groetjes Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 diesel986 Geplaatst 14 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 14 februari, 2012 Ik ga er maar van uit dat je geen "verbruikers"/ lekspanning hebt die de accu leegtrekken. Dan mag je accu niet leeg staan na 3 dagen, als die dat wel doet dan is die gewoon OP. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 14 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 14 februari, 2012 2 Weken geleden had Nico (rifhster) zijn spanningsregelaar kapot van zijn dynamo. Hij heeft zijn dynamo en de accu moeten vervangen. Na starthulp geboden te hebben, de passat 15 minuten laten lopen, maar er kwam geen spanning bij in de accu . Bij het meten met draaiende motor moet je volgens mij 14,4 volt meten, maar de spanning liep langzaam van 10,8 naar 10,3 in een aantal minuten. 4 dagen later zat z'n rembekrachtiger vast en moest ook vervangen. In 1 week zo'n € 1200,-- afgetikt. Suc6 ermee. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwerfkei Geplaatst 14 februari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 februari, 2012 Ik denk wel dat er sprake is geweest van lekspanning. Ik verdenk de deurvergrendeling. Of misschien vocht? Ik heb er vandaag 3x mee gereden en het ging steeds beter. Ik zie het eerste een tijdje aan met deze accu. Hij moet zeker vervangen voor volgende winter, maar ik denk dat er nu andere prioriteiten zijn aan de auto (zie http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=104&t=43796&start=15 laatste post) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 14 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 14 februari, 2012 Zo te zien komen er idd kosten aan. Ik hoop voor je dat het meevalt allemaal. Accu heeft zolang die het doet geen prioriteid. Sus6 iig Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwerfkei Geplaatst 27 februari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2012 Nou is mn accu dus weer leeg. Na 3 dagen niet rijden. Ik heb hem nu aan een acculader, maar dat schiet niet echt op. Hij staat op straat tegenover mn huis, en de kabel ligt over de weg. Dat kan misschien een uurtje maar voor 5-en moet ik de zaak wel opruimen. Heeft iemand ervaring met een Solar acculader? http://shop.strato.com/epages/61325559.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61325559/Products/300A001 http://www.c-device-europe.com/vertalen/auto-accu-zonnelader-p-124.html?osCsid=700471303a66882ac38d6385b04d52a4 gewoon aansluiten op de aansteker, paneeltje op het dashboard. De situering van mijn parkeerplaats is ideaal: pal op t zuiden. liever reageren op mn nieuwe topic hierover: http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=188&t=44047 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwerfkei Geplaatst 27 februari, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2012 Yesss.. het is me gelukt, de auto start weer! na 4 uur aan een ladertje van de action. Verlengsnoer over straat en de klep op een kier, t moet niet te vaak gebeuren. Daarom meteen een zonnepaneeltje gekocht, wie weet werkt het... zie http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=188&t=44047 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieselaar Geplaatst 27 februari, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2012 Ik zou de accu eens uit de auto halen en goed opladen. Dan terugplaatsen en de min pool los laten als de auto niet gebruikt wordt. Als je weer wil gaan rijden accu aansluiten en als hij dan na enkele dagen stil staan wel start heb je waarschijnlijk een lekspanning en als hij dan niet start is je accu overleden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
zwerfkei
Ik ben nu 4 weken eigenaar van mijn passat.
Tot nu toe goed gereden, maar nu heb ik toch echt een probleem.
3 dagen geleden wilde ik de auto starten, maar de startmotor kwam niet verder dan een kleine draai.
Ik dacht, het vriest min 11, de motor zal te koud zijn.
Vanochtend weer geprobeerd, maar nu is er helemaal niks meer. Niks elektrisch werkt, zo dood als een pier.
De laatste keer dat ik de auto heb gebruikt, ongeveer een week geleden leek er nog niks aan de hand. Nooit wat gemerkt aan de accu die 4 weken.
Wat kan er aan de hand zijn?
Link naar reactie
Delen op andere sites
16 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten