Ga naar inhoud

zwerfkei

Members
  • Aantal items

    44
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over zwerfkei

Profile Information

  • Plaats
    deventer

zwerfkei's Achievements

2

Community reputatie

  1. nou dat is duidelijk. Ik hoor de mijne ook altijd bij inschakelen contact. Duurt ca. 3 sec, dan word ie stil en start ik de motor. Daarnet bleef het geluid echter. Dit is voor het eerst dat het me opvalt. Is dit een probleem?
  2. nou dat gaat prima hoor in een Passat. Echte werkpaarden. Ik doe regelmatig zulke dingen. 700kg aan stoeptegels op de achterbank. Geen punt. Wel voorzichtig over de drempels. Heerlijk zo'n auto. Edit: mocht iemand een Passat Pickup weten, dan teken ik ervoor.
  3. ik heb dit laatst ook gehad. Precies op die plek, bij de koppeling tussen voor en middenstuk vd uitlaat. Er zat een aardig gat in. ANWB had er een buisje ingezet, en daar heb ik een tijdje mee doorgereden. Er kwam heel mooi geluid uit. De buren vonden het minder mooi. Dus laatst maar een stuk vervangen, nou is ie weer braaf.
  4. hallo, ik heb dezelfde motor geloof ik, en hetzelfde probleem. Al sinds ik de auto heb eigenlijk. 3B 1.6liter van '97 Soms is het bijna weg soms komt het terug. Vooral met koud of vochtig weer. (dat wil zeggen, soms speelt het ook bij matig gasgeven, dan moet ik heel zuinig met het gas zijn. Vol gas trekt hij nooit, dan gaat ie stotteren) Ik tank altijd al premium benzine omdat het probleem dan veel minder is. De laatste tijd heb ik er ook startproblemen bij. Vandaag de ANWB erbij gehad. Vanwege de startproblemen dus, niet vanwege het stotteren, maar het kan goed zijn dat het hetzelfde euvel is. Hij zei, dat de derde cilinder niet goed loopt. Vanwege bougiekabel of bobine. Ik denk dat ik daar eens naar moet laten kijken. Als de motor eenmaal loopt en warm is rijd hij als een zonnetje. Ik moet alleen niet teveel gas geven ineens.
  5. Maar je komt helemaal uit regio Oss? Dat is wel wat ver rijden naar Deventer. Ik weet niet eens of mijn auto nog uit lezen is...
  6. en wie kan dat voor mij doen? Ik kan natuurlijk niet rijden...
  7. beste passatliefhebbers, ik zit met een dilemma. Mijn wagen word al wat ouder, met de nodige kwaaltjes. Ik wil er zo lang mogelijk mee door, zonder heel veel te spenderen. Gewoon omdat het praktisch is, ik wil nu eigenlijk geen nieuwe (vervanging kopen). Maar vroeg of laat krijg je een probleem dat te duur word om te fixen. Ik schat de waarde van mijn auto nu op 600 tot 800 euro, als hij zou rijden... Want nu rijd hij niet. De motor wil niet starten. ANWB is erbij geweest, heeft doorgemeten, en die zegt dat het motormanagement geen signaal geeft. Ook geen dashboardlampje. 99% zeker zei de monteur, dat het motormanagement stuk is. Omdat ik dus nog wel even door wil met de auto heb ik een vervangend motormanagent gezocht via www.onderdelenlijn.nl. Vier exemplaren gevonden, en de goedkoopste besteld. Ik heb het kastje in de auto geplaatst, maar nee, nog steeds geen leven. Het dilemma is het volgende: ik vertrouw de elektra van mijn auto niet helemaal, maar ook het vervangende motormanagement blok niet. Ik weet dus niet waar het manco zit. Het nieuwe onderdeel ziet er niet goed uit. Het is waarschijnlijk opengemaakt. Er zitten corrosievlekken op de buitenkant. Het oude onderdeel dat uit mijn auto kwam zag er daarentegen nog gaaf uit. Het zou dus goed kunnen dat ik een defect onderdeel heb gekocht. Aan de andere kant zou het ook ergens in de elektra van mijn auto kunnen zitten. Want die doet altijd al raar. Ik wil niet onderdelen blijven kopen en uiteindelijk met een defecte auto blijven zitten met drie extra onderdelen. Er zijn meer manco's, dus dit kan het moment zijn om de auto op te geven. Maar dat is toch wel jammer met 270.000 op de teller. Hij zou ook nog 5 jaar meekunnen. Ik plaats hier even de fotos van de onderdelen. Wat denken jullie? Is het 100 euro waard om nog een andere (geteste!) te bestellen? Of heeft iemand er eentje liggen die gegarandeerd werkt? (model nr 3B0 907 557) links het vervangende onderdeel detail van het oorspronkelijke onderdeel dat in mijn auto zat zelfde detail op het vervangende onderdeel. Het lijkt te zijn opengemaakt
  8. Het interieur is wel mooi. Maar overall lijkt ie wel erg amerikaans. Ik mis het ronde oer-VW DNA Doe mij maar het model 1997
  9. Rijden alle benzine motoren er beter op? Als ik af ga op mijn eigen ervaring met mijn Passat 3B 1.6 uit 1997: als de motor al wat ouder wordt, of de bougies wat minder, dan loopt ie zeker beter op een V-power of een andere premium Benzine. Met beter bedoel ik: geen problemen meer van vermogenverlies vanwege onjuiste verbranding (stotteren v/d motor), geen vervuiling in de motor, en als gevolg daarvan minder slijtage. De motor loopt gewoon weer als een zonnetje en is daardoor ook zuiniger in verbruik. De meerprijs aan de pomp verdient zich zonder meer terug, dit geldt waarschijnlijk ook wel voor nieuwere motoren. - Reiniging is volgens mij het beste als het continu gebeurt, dus niet brandstof afwisselen - extra vermogen is niet het hoofddoel, efficiente verbranding wel - en vooral: duurzaamheid op lange termijn, het verlengen van de levensduur van de motor (-onderdelen) - verbruikskosten euro 95 t.o.v. V-power is per kilometer ongeveer gelijk, op lange termijn vanwege schonere motor is V-power vlgs mij goedkoper
  10. [ UPDATE ] gebruikservaring van bovenstaande kijkshop solar acculader: dit is de oplossing van mijn accuprobleem. Afgelopen koude weken heb ik steeds kunnen starten, ook als ik de auto meer dan 1 week niet heb gebruikt. Continu de lader op het dashboard, voor het starten afkoppelen en in het vakje van de deur, en ik kan starten. Ik weet zeker dat ik zonder deze lader na 1 week stil sta, van de herfst heb ik het eerst even zonder geprobeerd, maar zodra het weer vochtig word en de temp onder de 10 dan is de accu zo leeg. Het raampje van het rechterportier gaat snachts ook wel eens spontaan open, kent iemand dit probleem? (ook vooral bij vochtig weer, de laatste tijd heb ik er geen last meer van)
  11. tsja.... ik vind dat grijs maar niks
  12. Yesss.. het is me gelukt, de auto start weer! na 4 uur aan een ladertje van de action. Verlengsnoer over straat en de klep op een kier, t moet niet te vaak gebeuren. Daarom meteen een zonnepaneeltje gekocht, wie weet werkt het... zie http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=188&t=44047
  13. Benzine 1.6. Ik rijd eigenlijk te weinig om deze accu op peil te houden. Ik maak al bewust ritjes tussendoor, alleen voor de accu. Dat is eigenlijk niet mn bedoeling, ik heb deze auto misschien 1 a 2x per week nodig. Vandaar dat ik nu een Solar druppellader heb gekocht. ProPlus voor 15 euro bij de kijkshop http://www.kijkshop.nl/product/23678/5068-5571-5572/vrije-tijd/auto/accessoires/proplus-accu-druppellader/ Piekvermogen 1,5W ( 85-100 mA ) Optimaal voltage 17,5 V Volgens de manual van de auto werkt de sigarettenaansteker buiten het contactslot om, dus als alles werkt wordt er nu stroom geleverd aan de accu. Er kan natuurlijk van alles misgaan, te beginnen met dat mijn aansteker niet meer werkt (de aansteker zelf is zoek) of dat de stroom weglekt. De tijd zal het leren.
  14. t is een 20h accu, dus snel leeg. Verder lijkt hij nog vrij nieuw en in goede staat. De keus is dus of een nieuwe accu met voldoende vermogen, of zie hoe ik het met deze kan redden. Als het in combinatie met een zonnecel lukt vindt ik dat prima
  15. je moet toch wat als je steeds met een lege accu staat... als je dit moet geloven werkt het wel. http://reviews.conrad.nl/7866-nl_nl/855950/icp-solar-technologies-icp-solar-accu-lader-se-150-reviews/reviews.htm Zou toch jammer zijn om zo'n techniek ongebruikt te laten, alleen omdat het nog niet zo bekend is. Waarom hebben nieuwe auto's eigenlijk geen zonnepaneel in het dashboard? Is toch gratis energie
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden