Ga naar inhoud

Koplampen helder maken


Caddyman

Aanbevolen berichten

Het is met een klein beetje lef en wat waterproof schuurpapier (wel automotive kwaliteit) heel goed zelf te doen om je koplampen te polijsten.

Afhankelijk van de schade die er nu opzit begin je met 1.000 of 1.200 en vervolgens bouw stapsgewijs je af naar 2.500 of zelfs 3.000 daarna nog even polijsten (dat kan handmatig maar ook machinaal) en je hebt weer stralende koplampen. Heb geduld en blijf goed kijken naar wat je doet. Het is beter om wat te voorzichtig te zijn in het begin dan te grof te beginnen, je bent immers materiaal aan het weghalen en wat weg is, is weg. Succes!

 

dat polijsten gaan je met de hand niet lukken hoor? je zult dan de sanding marks altijd blijven zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn koplampen destijds ook gedaan.

 

In eerste instantie alleen met korrel 1000 (wetsand)

Resultaat viel me niet tegen, maar je moet wel machinaal polijsten zoals Roel al zegt.

 

 

Je woont niet in de buurt... anders...

 

 

 

 

linkje: viewtopic.php?f=104&t=34403&start=135

 

Ik heb je lampen niet gezien maar met eindigen met korrel 1500 vind het resultaat al niet goed genoeg. :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik er echt met m'n neus boven op ga liggen, dan zou ik zelf ook nog wel een keer met korrel 2000 willen doen.

Maar voor het aangezicht is het zo heel netjes. Ik denk dat 9 van de 10 mensen er tevreden mee zouden zijn. :wink:

Ben zelf 4,5 jaar autopoetser geweest. Stelde altijd hoge eisen :mrgreen:

 

 

(ps foto's staan in mijn topic, zie de boven genoemde link)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik er echt met m'n neus boven op ga liggen, dan zou ik zelf ook nog wel een keer met korrel 2000 willen doen.

Maar voor het aangezicht is het zo heel netjes. Ik denk dat 9 van de 10 mensen er tevreden mee zouden zijn. :wink:

Ben zelf 4,5 jaar autopoetser geweest. Stelde altijd hoge eisen :mrgreen:

 

 

(ps foto's staan in mijn topic, zie de boven genoemde link)

 

 

ik had de foto idd al gezien maar daar op ziet het er al snel goed uit. voor klanten van mij wil ik wel perfectie vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik er echt met m'n neus boven op ga liggen, dan zou ik zelf ook nog wel een keer met korrel 2000 willen doen.

Maar voor het aangezicht is het zo heel netjes. Ik denk dat 9 van de 10 mensen er tevreden mee zouden zijn. :wink:

Ben zelf 4,5 jaar autopoetser geweest. Stelde altijd hoge eisen :mrgreen:

 

 

(ps foto's staan in mijn topic, zie de boven genoemde link)

 

 

ik had de foto idd al gezien maar daar op ziet het er al snel goed uit. voor klanten van mij wil ik wel perfectie vandaar.

 

 

Uiteraard, niks minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...
Wie zou eens een poging willen wagen om mijn koplampen weer helderder te maken??

Liefst in de buurt van Haaksbergen, eventueel tegen een kleine vergoeding. :mrgreen::mrgreen:

 

En die van mij?????

 

Als ze dan toch bezig zijn!!

 

Misschien een mini meeting van maken???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden