Ga naar inhoud
  • 0

PDC achteraf inbouwen, geslaagd!


vpzeeman

Vraag

Ik heb het snode plan bedacht om achter PDC in te gaan bouwen. Ik heb nu 2x veel geluk gehad met achteruit inparkeren, dus de kans dat dit wel mis gaat in zeker aanwezig. Dus dan maar liever eerst PDC inbouwen om wat schade tegen te gaan.

 

Maar heeft iemand dit al eens gedaan? Waar moet ik rekening mee houden?

 

Ik heb deze website al gevonden: http://www.r-e-n-z.de/cms_neu/index.php?page=885

 

Het punt waar ik vooral info voor nodig heb is het aansluiten van de bekabeling op de huidige bekabeling in de auto en waar en hoe de gaten in de bumper maken.

 

Ik hoor graag jullie informatie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Die prijs is zeker niet fout... de stuurdoos alleen kost al 140 euro nieuw. Je hebt niet noodzakelijk een RNS nodig voor dit systeem, het werkt ook zelfstandig maar kan ook OPS. Waar je wel moet op letten : hier zitten blijkbaar geen chroom sensoren bij, maar alleen sensoren om te schilderen.

Bijkomend heb je dan nog dat je ofwel de bumpers moet vervangen voor de versie met PDC, ofwel gaten moet gaan boren, wat overigens heel makkelijk gaat want het is zeer zacht materiaal, het makkelijkst werk je met een trapboor met stapjes van één millimeter.

Aansluiting is vrij simpel : + 12 volt, massa, en can-bus. Al de rest is aanwezig en bekabeld in deze kit...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor de info.

 

Ik heb geen RNS. Ben ook niet van plan om dit te gaan monteren. Ik heb er nu een Alpine in zitten en vind dit veel fijner om het geluid goed te kunnen afstellen en de versterker te kunnen aansturen.

 

Ik wil in de 1e instantie alleen achter monteren. De Passat is voor nog wel goed in te schatten, maar achter zie je gewoon heel weinig.... Maar dit ook om de kosten wat te drukken.

 

Ik heb ondertussen de stuurdoos al in huis, en ben hier best wat voordeliger aan kunnen komen dan 140,-... Nu nog de rest nog.

 

Maar zit er aan de binnenkant van de bumper een markering waar de sensoren horen te zitten? Anders moet ik de juiste locatie van een 3C met sensoren opmeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Vincent.

 

Ik heb de achterperkeer sensoren evnetueel nog voor je liggen compleet met rubber (ook voor de voorkant alleen de 2 chromen zijn beschadigd)

Maar de achterste zijn wel helemaal goed.

Ze moeten alleen nog in de kleur gespoten worden.

 

Groetjes Stefano

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je een 283 gekocht hebt dan heb je hopelijk niet meer dan 40 euro betaald... die had ik ook nog een paar liggen....

 

Die is inderdaad een 8-kanaals. Door de grillen boren kan, heb ik ook gedaan met m'n amerikaanse grille, maar het is moeilijk om de chroom niet te laten afbrokkelen...

Je hebt dan een 8-tal extra kabels nodig naar voren toe,voor de sensoren, de pieper voor, de voeding voor de sensoren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
k zie dat je alles al geregeld hebt... AJV heeft eoa sticker aan de binnenkant van z'n bumper laten plakken. Dit werkt niet zo mooi op je RNS, maar wel tegen beschadigde bumpers...

 

Werkt prima. en was een niet te dure set. Gekocht op marktplaats voor 30 euro :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden