Ga naar inhoud
  • 0

Deurbekleding 3AA zonder schade verwijderen?


bm-er

Vraag

Zag het topic over de 3C, en ik heb eigenlijk dezelfde vraag betreffende de 3AA:

- Wie kan de instructies laten zien hoe het paneel bij een voordeur er af gehaald moet worden?

 

Ik heb inmiddels mijn voorpaneel al deels gesloopt omdat ik dacht dat de bevestigingsmethode hetzelfde zou zijn als bij de 3C. Helaas is het bij de 3AA toch weer anders en heb ik het volgende kunnen vaststellen:

- Onderkant portier zitten geen kruiskopschroeven meer die er helemaal uit gedraaid moeten worden, maar kunststof 'schroeven' die met een (grote) torx-kop of een dop een kwartslag gedraaid moeten worden zodat het deurpaneel over de schroef kan schuiven. Je moet eerst kijken of de schroeven in de juiste 'unlock' positie staan, anders krijg je het paneel simpelweg niet los.

- Handvat zit nog maar met max 1 grote M6 Torx bout vast, waar dat er 2 of 3 (bestuurderszijde) waren. De andere bevestiging van het handvat is middels zo'n zelfde clicker waarmee het hele paneel rondom vastzit. Je moet dus stevig aan het handvat trekken om die los te halen.

- Rondom zitten bijna allemaal standaard 'clickers' die met een speciale tang of 'gebogen vork' gelift kunnen worden zonder je deurpaneel of clicker te beschadigem

- Ter hoogte van waar vroeger de uitsparing voor de paraplu zat zit nu een ander type bevestiging. Niet zo'n clicker, maar iets heel erg stevigs waarvan ik zeer benieuwd ben hoe die los komen kan zonder je paneel te slopen. Het gaat om een kunststof stift die aan het einde gesplitst is en met weerhaken ergens achter valt. Meestal kan een dubbele weerhaakbevestiging uitgenomen worden door deze zijdelings uit zijn houder te schuiven. Er is geen opening om hem er uit te schuiven. Alleen trekken is een optie, en dan hopen dat de weerhaken naar binnen buigen zodat hij los schiet. Omdat het zo ontzettend vast zit, heb ik zo veel kracht op het deurpaneel gezet dat bijna de hele bevestiging in het paneel zelf is afgebroken! Ik zal niet ontkennen dat een lichte vloek mijn eerste reactie was....

Bij het andere portier is het gelukkig wel heel gebleven.

 

Ben dus ook wel benieuwd naar de handeling en eventueel welk gereedschap nodig is om deze bevestiging op de juiste wijze los te krijgen. Verder vroeg ik me of iemand weet of er een reparatiesetje voor de bevestiging aan het deurpaneel bestaat.

 

Het paneel van de achterportieren is niet zo'n issue want daar worden alleen clickers gebruikt, ook in het midden bij het handvat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Omdat het zo ontzettend vast zit, heb ik zo veel kracht op het deurpaneel gezet dat bijna de hele bevestiging in het paneel zelf is afgebroken!

http://watbenjedan.nl/ :mrgreen:

 

LEBMEZEIVEBDLMK * (missing Icon)

 

*)Lacht een beetje mee en zoekt een Icon van een boer die lacht met kiespijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoe een deurpaneel te demonteren vlgs Els@....

 

Clip -9- kan uitsluitend worden ontgrendeld door deze naar opzij te drukken![/i]

 

Nog maar eens goed naar kijken dan wanneer hij open moet. Ze zullen wel gelijk hebben, er af trekken werkt in ieder geval niet!

 

Wel handig die kunststof keg -T10383/1, maar eens kijken of die ergens op de kop te tikken is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden