Ice^ Geplaatst 7 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 7 december, 2011 vandaag na het thuiskomen horde ik een brom in de auto na een paar keer contact op en af bleek het van achteraan te komen als ik nu eens goed nadenk start ik de laatste week al wat moeilijker en soms schokte de auto bij stationair draaien dus ik vrees dat de pomp het zowat aan het begeven is. nu is de vraag maandag moet de wagen binnen voor onderhoud distributie riem op 120k kan ik er tot dan nog mee rond toeren of moet ik vroeger zien een plaatsje te bemachtigen in de garage moet zo +- 300 km nog afleggen ps na 2 verstuivers, 2 radiator fans en nu de pomp binnen de 120k is het vertrouwen in vw ver zoek. de wagen is fantastisch en zit goed maar de mankementen zijn alles behalve + iedere keer als ik lange afstanden doe mag er olie bij... gelukkig heb ik nog een "goede" dealer te pakken maar ik vrees dat dit de eerste een laatste vw was Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 sandieman Geplaatst 7 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 7 december, 2011 Ik heb zeker 1,5 week met brommende pomp rond gereden, zelfde als bij jou ook bij 120k beurt. laaste dag was de pomp zelfs helemaal stil (dus helemaal kapot?) Heb er zelf zeker nog meer als 500 km mee gereden na constateren van de brom (bromde achteraf gezien waarschijnlijk al wat langer). Snap het gevoel, maar als je dan de leen golf weer inlevert en met een gerepareerde passat wegrijdt dan weet je waarom je je passat waardert Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 wulfke Geplaatst 7 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 7 december, 2011 vandaag na het thuiskomen horde ik een brom in de auto na een paar keer contact op en af bleek het van achteraan te komenals ik nu eens goed nadenk start ik de laatste week al wat moeilijker en soms schokte de auto bij stationair draaien dus ik vrees dat de pomp het zowat aan het begeven is. nu is de vraag maandag moet de wagen binnen voor onderhoud distributie riem op 120k kan ik er tot dan nog mee rond toeren of moet ik vroeger zien een plaatsje te bemachtigen in de garage moet zo +- 300 km nog afleggen ps na 2 verstuivers, 2 radiator fans en nu de pomp binnen de 120k is het vertrouwen in vw ver zoek. de wagen is fantastisch en zit goed maar de mankementen zijn alles behalve + iedere keer als ik lange afstanden doe mag er olie bij... gelukkig heb ik nog een "goede" dealer te pakken maar ik vrees dat dit de eerste een laatste vw was Normaal gezien zal hij die 300 km wel halen. Heb ook al een tijdje het brommende geluid gehoord (nu is het al een tijdje over). Verder het schokken bij stationair draaien, zijn dit lichte schokjes of echt schokken net als het gevoel dat de motor gaat stilvallen ? Bij lichtje onregelmatige schokjes gok ik hierbij op het 2 massavliegwiel (met ook als fenomeen - schokkend vertrekken in 1ste versnelling - net het gevoel van een slippende koppeling) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ice^ Geplaatst 7 december, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 7 december, 2011 neen het is eerder heen en weer schudden van de auto. zoals bij de verstuiver maar dat kan niet aangezien dit was 1 week na vervangen van verstuiver + kabelboom ps wat kost zo'n massa vlieg wiel en idd dit kapot is wat kan dat kwaad? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kanarie81 Geplaatst 7 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 7 december, 2011 Bij mij bromt hij altijd als ik het contact uit zet. Is dat niet normaal dan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 8 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 8 december, 2011 Ik heb wel een jaar met een defecte pomp rondgereden dus dat is geen probleem mits je niet te hard gaat rijden en er geen aanhanger achter hebt hangen. De tandempomp dient de diesel namelijk zelf uit de tank te trekken. Wel dien je de tandempomp in de gaten te houden je kan last krijgen van olie bij de diesel of diesel bij de olie. Tankpomp kost 250 euro, tandempomp 300 euro. Kun je zelf vervangen per stuk 30 minuten. Het vervangen van het 2 massa vliegwiel kost bij de specialist 1500 euro met montage (daarom heet het ook een vliegwiel, het geld vliegt je knip uit). Als je 2 massa vliegwiel kapot (een het gaan) is, dan heeft dit slijtage op de as van de oliepomp tot gevolg (heb ik gehoord van Jos en die kan het weten). Ook dit kan wel even duren maar als ie kapot gaat, dan zijn de rapen goed gaar. Preventief vervangen van het asje (5 euro) is daarom aan te bevelen. Olie eruit, caterpan eraf, borgring eruit en asje vervangen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kanarie81 Geplaatst 10 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2011 Maar is het brommen gebruikelijk als je het contact uitzet of is dat een teken van problemen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 10 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 10 december, 2011 Brommen bij contact uitzetten is niet gebruikelijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Ice^
vandaag na het thuiskomen horde ik een brom in de auto na een paar keer contact op en af bleek het van achteraan te komen
als ik nu eens goed nadenk
start ik de laatste week al wat moeilijker en soms schokte de auto bij stationair draaien
dus ik vrees dat de pomp het zowat aan het begeven is.
nu is de vraag maandag moet de wagen binnen voor onderhoud distributie riem op 120k
kan ik er tot dan nog mee rond toeren of moet ik vroeger zien een plaatsje te bemachtigen in de garage moet zo +- 300 km nog afleggen
ps na 2 verstuivers, 2 radiator fans en nu de pomp binnen de 120k is het vertrouwen in vw ver zoek.
de wagen is fantastisch en zit goed maar de mankementen zijn alles behalve + iedere keer als ik lange afstanden doe mag er olie bij...
gelukkig heb ik nog een "goede" dealer te pakken maar ik vrees dat dit de eerste een laatste vw was
Link naar reactie
Delen op andere sites
7 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten