Ga naar inhoud
  • 0

Distributieriem vervangen 3C 2.0FSI


barryfsi

Vraag

Hallo, mijn passat heeft inmiddels 128.000km gelopen en is ook alweer 6 jaar oud geweest en nu wil ik icm dgrote beurt de distributieriem , spanrollen, waterpomp ed laten vervangen. Dus prijsje aangevraagd bij de STEALER en deze verteld zonder te blozen dat dit zo'n 1100 euro gaat kosten :shock:

Iemand ervaring hiermee of een alternatieve garage oid en wat kost dit normaal gesproken 1100 euro lijkt mij een beetje zwaar overdreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

VAGtechniek staat goed aangeschreven. Met vervangen distributieriem zou ik niet wachten, je ontkomt hier gewoon niet aan de minimumprijs van tussen de 400 en 600 euro wanneer je het laat doen. Je moet het ook goed laten doen, dwz goede onderdelen en vakkundig gemonteerd met nieuwe rollers en en nieuwe waterpomp. Je kunt dan weer 120K probleemloos vooruit. Vwb de grote beurt, dit staat echt los van je distributie. een dealer kanje ook niet vertellen wat dit kost, het is maar wat je tegenkomt. Deze beurt kun je best wel effe uitstellen wanneer je geen klachten hebt en zolang je oliepeil etc gewoon in orde is.

 

Wat je tegen kunt komen bij 120K is:

 

- remschijven en blokkken voor vervangen en remolie ( 2 jaarlijks)

- Bougies, en alle filters moeten sowieso worden vervangen met de motorolie

- Banden profiel, kun je zelf controleren

- Visuele controle onderzijde, lekkage, olie, koelvloeistof en manchetten homokineten.

- en verder onderzoek naar mogelijke klachten die jezelf aangeeft.

- het uitlezen van je canbus systeem op fouten.

 

Het kan ontzettend mee- maar ook tegenvallen en daarom kun je nooit van te voren zeggen wat zo'n grote beurt gaat kosten..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo op 30-12-11 is de auto voor de grote beurt en distributie riem wissel bij VAG techniek geweest. En de auto rijdt nadien super!!

vraag me af wat de stealer ooit heeft gedaan met de passaat, maar na de VAG techniek behandeling rijdt hij vele malen soepeler en trekt

zowaar sneller op e.d.

Helaas kwamen er naast de grote beurt en distributiewissel nog wat extra problemen aan het licht zoals een kapotte fusee en gescheurde draagarmrubbers

maar alles is keurig gerepareerd en zoals ik al zei de auto rijdt nu super.

In het vervolg maar een eindje rijden maar de auto blijft waarschijnlijk hier in onderhoud

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat je goed geholpen bent, heb zelf geen ervaring met VAG techniek maar zie nooit negatieve mailing over hun, belangrijk is dat je het gevoel krijgt bij een garage dat je ook echt klant bent en er goede verhouding is tussen het geleverde werk en de prijs die wordt gevraagd, helaas is dit bij een aantal dealers zoek.

Ga zelf al 16 jaar naar een vakgarage in een dorp hier vlakbij voor mijn APK, en hoewel ze nog geen € 30, - per jaar aan mij verdienen wordt ik altijd ontvangen of ik er 2 nieuwe auto's per jaar koop, je merkt ook gelijk hoe de sfeer is achter de balie, heel prettig en zo hoort het ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarom heb je eigenlijk de riem bij 120.000 km laten vervangen? Is toch pas bij 180.000 nodig? Mijn Passat 3C 2.0 TFSI heeft nl. nu 155.000 gelopen en ben ook aan het kijken om het eerder te laten doen, wordt nl. in oktober 6 jaar oud.

 

Heb jij trouwens ook de ervaring dat deze motor op de V-power 100 in Duitsland duidelijk zuiniger wordt, richting 1:14?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waarom heb je eigenlijk de riem bij 120.000 km laten vervangen? Is toch pas bij 180.000 nodig? Mijn Passat 3C 2.0 TFSI heeft nl. nu 155.000 gelopen en ben ook aan het kijken om het eerder te laten doen, wordt nl. in oktober 6 jaar oud.

 

Heb jij trouwens ook de ervaring dat deze motor op de V-power 100 in Duitsland duidelijk zuiniger wordt, richting 1:14?

Waarom? Het hoeft toch pas bij 180d km??

:P

.. voorzorg dus.. net als jij.

 

1:14, vergelijken is zo lastig.. het hangt voor het grootste deel van de rechtervoet en de ritten af...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klopt, wat ik bedoel te zeggen is dat je snel oneerlijke vergelijkingen maakt. Als we onze NL ritjes gaan vergelijken met die keer dat we in DLD zijn, V Power 100 tanken, en lange stukken gaan rijden, dan zal het met V Power snel zuiniger zijn, maar komt dat louter en alleen door de V Power of ook omdat we dan beter door kunnen rijden en lange stukken rijden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij welke kilometerstand moet nu de distributieriem vervangen worden??

 

Ik heb zelf een 2.0 fsi automaat n daar haal ik echt gen 1:14 mee hoor. Als ik 1 :11 haal mag ik in mijn handjes klappen en dan ben ik best een rustige rijder.

we rijden dan gecombineerd. Stad/ snelweg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
haha... gratis waterpomp.. dan rekenen ze zeker wel een uur extra voor het vervangen.. dan kost de waterpomp niks..

linksom of rechtsom betaal je het natuurlijk altijd, net als de (eveneens gratis) leenauto, maar de prijs voor het vervangen van de riem is all in dus of ze er een uur langer over doen of niet zie ik niet in de prijs terug.

Zelfde geld voor beurt e.d.

 

En ja, je kan toch niet op een uurtje controleren hoeveel werk ze er aan hebben. Maar ik ga er ook niet heen vanwege de gratis waterpomp alleen ;)

 

Ze gaan vandaag de beurt doen, dus prijs e.d. weet ik nog niet.

Heb een Cordoba TDI 130pk mee als leenauto. Dat trekt ook lekker..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
haha... gratis waterpomp.. dan rekenen ze zeker wel een uur extra voor het vervangen.. dan kost de waterpomp niks..

 

 

Haha... ja gratis waterpomp..., 435 euro incl btw en montage met gebruik van originele Volkswagen onderdelen en Bovag garantie.....

Alle looprollen, spanrol, distributieriem, en multiriem worden vervangen :mrgreen: o,ja de waterpomp is gratis :sorry:

 

 

:sleep:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hee Martin,

 

En die Cordoba van 130pk bleek toch 175pk te zijn he?!

 

hier mijn ervaringen over de beurt:

viewtopic.php?f=104&t=43343&start=15#p529474

 

Ha Sander,

 

Ja die Cordoba is een fel dingetje he.

Leuke is dat iedereen altijd rustig rijd maar dat we om de 15000km de voorbanden moeten vervangen :):)

We zijn blij dat je tevreden bent, nogmaals prachtige auto. Ik weet er zo een koper voor :roll::roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ze doen er niet langer over, ja hooguit 2 minuten voor 3 boutjes.. maar goed..we gaan geen ruzie maken hier.. daar zijn andere plaatsen voor.

 

Nee joh maak zeker geen ruzie, ben ik ook niet op uit. Wil alleen even zeggen hoe en wat :wink:

We maken gewoon minder marge maar door de omloopsnelheid die omhoog gaat bij een aanbieding kom je weer goed uit.

Iets harder werken maar dan heb je weer wat meer mensen in de shop gehad, dat is de achterliggende gedachte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden