Ga naar inhoud

Passat B6 elektrische achterklep


navi16

Aanbevolen berichten

Hoi Peter,

 

Ik heb zojuist eens even gekeken, maar bij mij kan hij niet op afstand worden gesloten.

Wist het eigenlijk niet eens dat die optie er was, daar ik hem, zodra ik iets achterin heb gelegd/gepakt ik hem

met het knopje in de deur laat sluiten.

 

Ik ben ook wel benieuwd hoe dit aangepast kan worden!!

 

Ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon de kufatec modulle ertussen en dan kan je hem ook met de ab sluiten.

 

hier op het forum zijn er toch enkele met de optie.

 

Dreke, guyke, wulfke, passatmotion, ... ( en ik hopelijk ook eens :lol: )

 

en hoe en waar moet je deze module inbouwen ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

de module heeft een paar aansluitdraden en is makkelijk in te bouwen

- een paar can-bus draden

deze kunnen afgetakt worden aan de connector van de linkse motor (blauwe stuurdoos)

Can comfort high op pin 3

Can comfort low op pin 7

 

- een constante + draad

kan je aftakken van de voeding van de linkse motor op pin 8 (maar daar zet je liefst een zekering tussen dan is de module ook beveiligd)

 

- een massa draad

kan je aftakken van de connector van de linkse motor op pin 4

 

- en een signaaldraad om de klep te laten sluiten

kan je aansluiten op de connector van de linkse motor op pin 5

 

openen van de klep gaat dan via de middelste toets op de AB

sluiten van de klep gaat door 2 maal op open of sluiten te drukken op de AB

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon de kufatec modulle ertussen en dan kan je hem ook met de ab sluiten.

 

hier op het forum zijn er toch enkele met de optie.

 

Dreke, guyke, wulfke, passatmotion, ... ( en ik hopelijk ook eens :lol: )

En een enkele Ollander :angel:

 

eigenlijk een schande dat de stichter van de EAKC club vergeten was

en eigenlijk is het bij mij maar half werkende :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.daniundalex.de/cms_neu/index.php?page=168

Is best een klus, maar wel een leuke!

Mocht je echt vastlopen, ik woon op ca 30 min van je af.

Maar ben er zelf een paar dagen mee bezig geweest, dus assistentie bij problemen kan, maar niet volledige inbouw.

Met deze inbouw kan je in principe mobiel blijven, ook over meerdere dagen.

Heb je PDC?

Dan heb je can-bus draden achter en is het minder werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.daniundalex.de/cms_neu/index.php?page=168

Is best een klus, maar wel een leuke!

Mocht je echt vastlopen, ik woon op ca 30 min van je af.

Maar ben er zelf een paar dagen mee bezig geweest, dus assistentie bij problemen kan, maar niet volledige inbouw.

Met deze inbouw kan je in principe mobiel blijven, ook over meerdere dagen.

Heb je PDC?

Dan heb je can-bus draden achter en is het minder werk.

 

Ik weet niet wat de eigenlijke gedachte is van de TS zijn vraag, wil hij nu een elektrische klep of de optie van het sluiten op afstand ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon de kufatec modulle ertussen en dan kan je hem ook met de ab sluiten.

 

hier op het forum zijn er toch enkele met de optie.

 

Dreke, guyke, wulfke, passatmotion, ... ( en ik hopelijk ook eens :lol: )

En een enkele Ollander :angel:

 

 

Dit worden steeds meer.

Hier in het noorden wel, ook met sluiten.

 

Wat betreft het inbouwen, Jaap heeft het met een klein beetje hulp van mij in 1 dag gemonteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik weet niet wat de eigenlijke gedachte is van de TS zijn vraag, wil hij nu een elektrische klep of de optie van het sluiten op afstand ?

Ja, daar heb je wel een punt.

Wat betreft het inbouwen, Jaap heeft het met een klein beetje hulp van mij in 1 dag gemonteerd.

Ik heb het min of meer tegelijk met de xenon inbouw gedaan omdat dan toch de dorpels al open liggen en zo.

Dus vandaar dat het wat langer duurde.

Maar met het maken van de draadboom en draden trekken was ik al wat uurtjes zoet.

En ik was alleen, dus het wisselen van de scharnieren en daarna afstellen was ook best wat werk, dus in 1 dag zou het mij niet lukken denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oele, ik geef ook geen kritiek.

Ik had geluk, in mijn schanieren zat al een gaatje, dus we hoefden die niet te wisselen en af te stellen.

Jaap had bij zn eigen passat dit ook gemonteerd. En eerlijk is eerlijk, voor de 2 de keer gaat makkelijker.

Jaap had de kufatec module ook al op de plank liggen, dus dat was ook direct monteren.

 

Al met al zijn we om 10 uur begonnen, en om half 5 was het werkend en getest en konden we de boel dicht bouwen.

Nou móet ik ook zeggen dat wij boeren knutselaars ook iets handiger zijn Haha( grapje)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben het ook in 1 dag gedaan met Dreke erbij. Had zelf al wat kofferdelen losgemaakt en de kabelboom al deels voorbereid (sluitknop in klep en bedrading trekken door de rubber doorvoer incl bedrading voor de Guykemod), kabelboom van sluithulp ook al voorbereid, verder alle connectoren van pinnen voorzien en gezorgd dat ik alle bedrading en onderdelen liggen had.

 

Goed voorbereid is het wel te doen en met wat kluservaring aan de passat, maar alleen eraan beginnen zonder ooit enig iets te hebben opengemaakt of ooit te hebben ingebouwd lijkt het me moeilijk te doen in 1 dag.

Wel is het zo zoals Oele al zei, de auto kan mobiel blijven tijdens de inbouw. Wel is het zo wanneer de motoren gemonteerd zijn en het geheel nog niet werkende is de kofferklep oneindig stroef open gaat en sluit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oele, ik geef ook geen kritiek.

Ik had geluk, in mijn schanieren zat al een gaatje, dus we hoefden die niet te wisselen en af te stellen.

Oh maar zo vatte ik het ook niet op hoor.

 

Wel mazzel als je scharnieren al zijn voorzien van gaatjes.

Ik ben er aardig lang mee bezig geweest om de klep weer naar zin gesteld te krijgen.

eea was toch wat verlopen, ondanks dat ik het min of meer gefixeerd had.

 

En met 2 man scheelt ook al heel wat natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden