Ga naar inhoud
  • 0

Onderdeelnummer ABS unit


appe1300

Vraag

Hallo,

 

Naar alle waarschijnlijkheid is de ABS-unit van mijn Passat 3C uit 2006, 2.0 TDI 140 PK DSG BMP motor, stuk. Nu ben ik op zoek naar een "nieuwe" en heb dan het vw-onderdeelnummer nodig. Wat ik op het internet ben tegengekomen is dat er (waarschijnlijk) een 3C0614109A in zit en op sommige sites zegt men dat deze kan worden vervangen door een 3C0614095Q.

Ook kom ik de 3C0614095P en de 3C0614095S tegen, dus 3 keer hetzelfde nummer maar met een andere letter op het eind.

Is er misschien iemand die voor mij in ETKA kan kijken en evt. op chassisnummer of kenteken kan zoeken? (Dit dan het liefst via PB of e-mail)

 

Alle hulp word op prijs gesteld !!!

 

Gr. Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hij is al bij ACtronics geweest, zij hebben hem getest en op dat moment geen defect vastgesteld, echter konden ze niet 100% garanderen dat ie wel goed was.

 

Ongeveer 1 1/2 jaar geleden had ik voor het eerst dat zo'n beetje alle lampjes (wat maar met de remmerij te maken had) gingen branden. Laten uitlezen bij de VW-dealer in Dld. Resultaat: storing ABS sporadisch.

Afgelopen augustus weer het zelfde. ESP en ABS werkten niet meer, cruise-control deed het niet meer, gloeispiraal knippert enz. Weer laten uitlezen. Resultaat: storing niet te resetten, alle 4 de wiel sensoren stuk. Volgens de man van de garage kwam dit eigenlijk nooit voor en was 99% zeker de ABS-pomp stuk. De lampjes gingen echter vanzelf weer uit en dat ging ruim 3 maand goed tot een week geleden.

Weer het zelfde, er knippert/brand en piept vanalles. Een week lang mee door gereden en gedurende de week ging het stuurtje branden, ging de brandstofmeter en eigen leven leiden en viel de snelheidsmeter af en toe uit. Toen heb ik besloten dat de ABS-pomp er maar uit moest om te laten repareren. Eenmaal bij de bevriende garage aangekomen..................alle lampjes weer uit alsof er niets aan de hand was. Toch maar uitgebouwd en opgestuurd.

 

En nu dus besloten dat er een ander moet komen maar dan moet ik wel zeker weten welke de juiste is.

 

Gr. Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De units hebben verschillende uitvoeringsletter in functie met hun extra opties.

Dit met bv auto-hold functie, bandenspanningscontrole over ABS, ...

ik heb er deze in zitten 3C0 614 095 P

 

UH-1 Geräte (kein Autohold): M, P,

UH-2 Geräte (für Autohold): G, N, Q, S

 

ook heeft Dreke hier nog een werkende ABS unit in spare liggen

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=120&t=42251

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verkooptopic is door mij op slot gezet inderdaad. Dit is gebeurd omdat er 30 dagen geen reactie/activiteit is geweest in dit topic. (forumregels mbt verkoopgedeelte)

Dit hoeft niet te betekenen dat het artikel ook daadwerkelijk verkocht is, hiervoor kun je het beste de verkoper een PB sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden