Ga naar inhoud

appe1300

Members+
  • Aantal items

    30
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over appe1300

Profile Information

  • Plaats
    Erica

appe1300's Achievements

0

Community reputatie

  1. Wat zou zoiets ongeveer kosten? Gr. Wim
  2. De Passat is inderdaad ook gewoon goedgekeurd. De garage zei wel specifiek dat tijdens de APK de auto moet worden uitgelezen, maar waarschijnlijk is dat dan vanwege evt. foutmeldings lampjes(die niet mogen branden) zoals jij zegt. Vanwege de uitlaatgaslucht binnen in de auto bij stilstand en de kachel aan, ging ik er in eerste instantie van uit dat het flexibele stuk tussen uitlaatspruitstuk en de katalisator stuk/slecht was. Nu blijkt dus dat de klep op de EGR-koeler de boosdoener is. Ik heb geen zin om 600-700 euro uit te geven als het met, een plaatje af te doppen en softwarematig dichtzetten van de EGR op te lossen is, en er geen lampjes gaan branden. Wim
  3. Het gaat mij erom dat ik geen foutmelding krijg en dat ie zonder problemen door de APK komt, want zoals jullie wellicht weten moeten auto's van na 12-2005 worden uitgelezen tijdens de APK. Eigenlijk komt het hier op neer: ga ik dit bereiken met het softwarematig dicht zetten van de EGR en het plaatje dat er tussen zit.......? Gr. Wim
  4. Bedankt voor de snelle reacties. Volgens mijn garage zijn er lagertjes stuk in een vlinderklep die op de EGR-koeler zit. De Passat blaast de uitlaat gassen door de ruimte die ontstaan tussen het asje en de lagers. Hij heeft de boel op de koeler afgesloten dmv een plaatje er tussen te zetten zodat er geen uitlaatgassen meer door de bewuste vlinderklep gaan en er dus niets meer kan lekken. Hij had het ook over een lampje wat ging branden(foutmelding) maar ik heb net de auto opgehaald en tijdens de half uur durende rit ging er (nog) geen lampje branden. Graag hoor ik jullie gedachten hierover en wellicht een advies over wat de beste oplossing is....... Bedankt, Gr. Wim
  5. Hallo, Even inbreken in dit topic. Mijn 2006 2.0 TDI Passat 3C met DPF heeft volgens mijn garage ook een uitlaatgas lekkende EGR-klep. Vervangen kost ongeveer 600 tot 700 euro. Ik heb al een tijdje dat er bij stilstand en draaiende motor uitlaatgassen het interieur inkomen als gevolg van deze lekkende EGR. Afdoppen levert een storingslampje op. Is dit op te lossen door de EGR softwarematig dicht te zetten? Of kan dit alleen in combinatie met tunen? M.v.g. Wim
  6. Vanmorgen bij de VAG-dealer in Dld de ABS-unit die ik van dreke heb gekocht laten coderen. Alle lampjes uit en het lijkt weer allemaal in orde(hopen dat het zo blijft) Gr. Wim
  7. Ok, bedankt, ik ga dreke een PB sturen Gr. Wim
  8. Mijn passat heeft autohold, kan ik er dan vanuit gaan dat ik de 3C0614095Q moet hebben...? viewtopic.php?f=120&t=42251 zit een slotje op, dan denk ik dat ie verkocht is. Bedankt voor de uitleg ! Gr. Wim
  9. Nee geen xenon......helaas Bedankt voor het mee denken. Gr. Wim
  10. Hij is al bij ACtronics geweest, zij hebben hem getest en op dat moment geen defect vastgesteld, echter konden ze niet 100% garanderen dat ie wel goed was. Ongeveer 1 1/2 jaar geleden had ik voor het eerst dat zo'n beetje alle lampjes (wat maar met de remmerij te maken had) gingen branden. Laten uitlezen bij de VW-dealer in Dld. Resultaat: storing ABS sporadisch. Afgelopen augustus weer het zelfde. ESP en ABS werkten niet meer, cruise-control deed het niet meer, gloeispiraal knippert enz. Weer laten uitlezen. Resultaat: storing niet te resetten, alle 4 de wiel sensoren stuk. Volgens de man van de garage kwam dit eigenlijk nooit voor en was 99% zeker de ABS-pomp stuk. De lampjes gingen echter vanzelf weer uit en dat ging ruim 3 maand goed tot een week geleden. Weer het zelfde, er knippert/brand en piept vanalles. Een week lang mee door gereden en gedurende de week ging het stuurtje branden, ging de brandstofmeter en eigen leven leiden en viel de snelheidsmeter af en toe uit. Toen heb ik besloten dat de ABS-pomp er maar uit moest om te laten repareren. Eenmaal bij de bevriende garage aangekomen..................alle lampjes weer uit alsof er niets aan de hand was. Toch maar uitgebouwd en opgestuurd. En nu dus besloten dat er een ander moet komen maar dan moet ik wel zeker weten welke de juiste is. Gr. Wim
  11. Bedankt voor de moeite. Dat is nog weer een heel ander nummer, die 3C0-614-517-N. Nu weet ik eigenlijk nog niet welke de goeie is. Zoeken op chassisnummer, lukt dat ook ? Gr. Wim
  12. appe1300

    Onderdeelnummer ABS unit

    Hallo, Naar alle waarschijnlijkheid is de ABS-unit van mijn Passat 3C uit 2006, 2.0 TDI 140 PK DSG BMP motor, stuk. Nu ben ik op zoek naar een "nieuwe" en heb dan het vw-onderdeelnummer nodig. Wat ik op het internet ben tegengekomen is dat er (waarschijnlijk) een 3C0614109A in zit en op sommige sites zegt men dat deze kan worden vervangen door een 3C0614095Q. Ook kom ik de 3C0614095P en de 3C0614095S tegen, dus 3 keer hetzelfde nummer maar met een andere letter op het eind. Is er misschien iemand die voor mij in ETKA kan kijken en evt. op chassisnummer of kenteken kan zoeken? (Dit dan het liefst via PB of e-mail) Alle hulp word op prijs gesteld !!! Gr. Wim
  13. Klopt, dat is naar mijn idee ook zo
  14. Goeie tip, bedankt. Ben wel even bij de VW dokter in Dieverbrug geweest maar de baas was nog op vakantie. De collega die wel aanwezig was heeft even gekeken en een proefritje gemaakt. Hij dacht misschien een pakking die lekt........of de turbo zelf. Ik ga volgende week nog een keer en hoop dan meer te weten te komen. Gr. Wim
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden