Ga naar inhoud

Kosten Beurt 2.0fsi 475 euro


Charles16v

Aanbevolen berichten

A.s. donderdag ga ik voor het eerst naar een dealer voor een beurt. De auto heeft nu net 120dkm kilometer gereden.

Graag wil ik niet te veel betalen bij de dealer want hoor nog wel eens verhalen dat het extra duurder uitpakt dan hoort te zijn.

 

Volgens het boekje moet het de 120 dkm beurt zijn. De laatste beurt was in jan 2010 met een kmstand van 94dkm.

Auto heeft een tijdje te koop gestaan dus vandaar dat er maar weining gereden in. Hij heeft toen interval en groot onderhoud service gehad.

 

Heeft iemand een indicatie wat de kosten zullen zijn voor mijn passat.

 

Zelf rij ik ongeveer maar 15dkm perjaar welke vervolg beurt zou bij mij passen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon elk jaar een beurt doen, geen longlifebeurt maar een normale, LET wel op dat je D-riem vanaf nu extra nagekeken moet worden.

Officieel hoeft ie pas bij 180dkm.. dan kan ie ook al geknapt zijn..

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb net een beurt laten doen. was 475 euro pffff. volgens het boekje interval service met longlife service.

Wat is er vervangen. Olie, filter element, bougies vernieuwen, interieurfilter. is dit nu een rieel bedrag.

 

Wat is nu precies die longlife service? ik rij maar +- 15dkm kilometer perjaar.

 

Het is wel de eerste beurt die ik laat doen sinds ik deze auto heb 1-02-2011. de vorige was bij 98dkm op 12-12-2009

auto heeft een tijd stil gestaan ivm verkoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Charles.

 

Nog even 1 tip .

Volgens boekje moet db riem bij 180 duizend vervangen worden.

In de praktijk halen ze dit niet en knappen.

Dus advies laat deze voortijdig vervangen scheelt je een hoop ellende.

Ik heb mijne bij 130 duizend gedaan

 

Grtn Stefano

Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van het aantal kilometers, moet je Passat niet minimaal 1 keer per jaar naar de garage? Bijna 2 jaar tussen de beurten lijkt mij een beetje lang.

Bij long life service en weinig kilometers kan dat voorkomen.

Druk maar eens met je contact aan op het onderhoudt knopje.

Dan zie je het aantal dagen of kilometers tot de volgende beurt.

Mits je longlife hebt kan dat dus tot 730 dagen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Charles.

 

Nog even 1 tip .

Volgens boekje moet db riem bij 180 duizend vervangen worden.

In de praktijk halen ze dit niet en knappen.

Dus advies laat deze voortijdig vervangen scheelt je een hoop ellende.

Ik heb mijne bij 130 duizend gedaan

 

Grtn Stefano

bij de 2.0tdi van mij zou deze officieel bij 150.000km vervangen moeten worden, maar bij 120.000km gecontroleerd door de dealer op scheurtjes of wat dan ook.... denk je dat überhaupt een dealer je bij 120.000km nog laat doorrijden? Dat zou betekenen dat als de riem voor de 150.000km knapt, zij verantwoordelijk zijn voor de ontstane schade... en dat doet de dealer niet :shock:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden