Charles16v Geplaatst 13 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 13 november, 2011 A.s. donderdag ga ik voor het eerst naar een dealer voor een beurt. De auto heeft nu net 120dkm kilometer gereden. Graag wil ik niet te veel betalen bij de dealer want hoor nog wel eens verhalen dat het extra duurder uitpakt dan hoort te zijn. Volgens het boekje moet het de 120 dkm beurt zijn. De laatste beurt was in jan 2010 met een kmstand van 94dkm. Auto heeft een tijdje te koop gestaan dus vandaar dat er maar weining gereden in. Hij heeft toen interval en groot onderhoud service gehad. Heeft iemand een indicatie wat de kosten zullen zijn voor mijn passat. Zelf rij ik ongeveer maar 15dkm perjaar welke vervolg beurt zou bij mij passen?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bm-er Geplaatst 13 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 13 november, 2011 Los van het aantal kilometers, moet je Passat niet minimaal 1 keer per jaar naar de garage? Bijna 2 jaar tussen de beurten lijkt mij een beetje lang. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AutoKennerNL Geplaatst 13 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 13 november, 2011 Een grote onderhoudsbeurt met apk bij de VW dealer kost al snel 400-450 euro. Dat is dus exclusief eventuele reparaties of een aircoservice. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 14 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 14 november, 2011 Ik zou gewoon elk jaar een beurt doen, geen longlifebeurt maar een normale, LET wel op dat je D-riem vanaf nu extra nagekeken moet worden. Officieel hoeft ie pas bij 180dkm.. dan kan ie ook al geknapt zijn.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
shadow1 Geplaatst 16 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 16 november, 2011 Ik zou gewoon elk jaar een beurt doen, geen longlifebeurt maar een normale Doe ik ook: rij zelf zo'n 15000-17000 km per jaar en doe niet aan een longlifebeurt, geef na 15000 km een beurt. Remvloeistof ververs ik om de 3 jaar ipv voorgeschreven 2 jaar. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Charles16v Geplaatst 17 november, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 november, 2011 heb net een beurt laten doen. was 475 euro pffff. volgens het boekje interval service met longlife service. Wat is er vervangen. Olie, filter element, bougies vernieuwen, interieurfilter. is dit nu een rieel bedrag. Wat is nu precies die longlife service? ik rij maar +- 15dkm kilometer perjaar. Het is wel de eerste beurt die ik laat doen sinds ik deze auto heb 1-02-2011. de vorige was bij 98dkm op 12-12-2009 auto heeft een tijd stil gestaan ivm verkoop. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
steef32 Geplaatst 28 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 28 november, 2011 Charles. Nog even 1 tip . Volgens boekje moet db riem bij 180 duizend vervangen worden. In de praktijk halen ze dit niet en knappen. Dus advies laat deze voortijdig vervangen scheelt je een hoop ellende. Ik heb mijne bij 130 duizend gedaan Grtn Stefano Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
oele Geplaatst 28 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 28 november, 2011 Los van het aantal kilometers, moet je Passat niet minimaal 1 keer per jaar naar de garage? Bijna 2 jaar tussen de beurten lijkt mij een beetje lang. Bij long life service en weinig kilometers kan dat voorkomen. Druk maar eens met je contact aan op het onderhoudt knopje. Dan zie je het aantal dagen of kilometers tot de volgende beurt. Mits je longlife hebt kan dat dus tot 730 dagen zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 28 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 28 november, 2011 Charles. Nog even 1 tip . Volgens boekje moet db riem bij 180 duizend vervangen worden. In de praktijk halen ze dit niet en knappen. Dus advies laat deze voortijdig vervangen scheelt je een hoop ellende. Ik heb mijne bij 130 duizend gedaan Grtn Stefano bij de 2.0tdi van mij zou deze officieel bij 150.000km vervangen moeten worden, maar bij 120.000km gecontroleerd door de dealer op scheurtjes of wat dan ook.... denk je dat überhaupt een dealer je bij 120.000km nog laat doorrijden? Dat zou betekenen dat als de riem voor de 150.000km knapt, zij verantwoordelijk zijn voor de ontstane schade... en dat doet de dealer niet Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten