Ga naar inhoud

Bonrath veerschotels -15


zwaan

Aanbevolen berichten

Ik heb me bonrath verlagings schotels gekocht maar weet niet hoe ze erop moeten. Bij mijn ex-golf 3 zag je al hoe het moest en nooit geen problemen gehad met monteren. Maar Passat is toch iets anders. Wie kan mij dat vertellen hoe het moet. Zit namelijk geen beschrijving bij.

moeten ze er op of eronder?? Als ze erop moeten snap ik niet hoe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat zijn dat; die veerschotels, en waar dienen ze voor?

 

Dat is de schotel waar je veer op rust. Die kun je vervangen voor verlaagde veerschotels bij bonrath b.v. voor een 3B -15 en voor een 3BG-10.

Het gaat hier om de onderste veerschotel.

Ik wist eerst niet hoe temonteren maar nu wel :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt dus dat alleen al door veranderen van veerschotel je de wagen (3BG) al 10 mm verlaagt?

 

yep, zou moeten kloppen.

 

Bij mij net niet. ik wist niet dat de onderste veer schotel eraf moest dus had ik die ene maar gewoon erop gezet. Maar kwam toen 15mm hoger uit dan lager.Nu weet ik hoe het moet. :):)

Link naar reactie
Delen op andere sites

weer wat geleerd. en veranderd de wegligging hierdoor ook? of wordt die alleen beter in combinatie met een schroefset?

 

Wanneer je alleen de schotels vervangt, en dus alleen de geometrie van de ophanging veranderd, zal de wegligging eerder slechter worden dan beter. Maar het gaat bij verlagen meestal om de looks. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet waar sommige mensen die kennis vandaan halen dat de wegligging ineens slechter is als deze verlaagt word maar aan welke extreem goede wegligging word dat gerefereerd? Een WRC auto waar iemand van jullie dagelijks in hoekt? En wat verstaan jullie onder een betere wegligging?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De geometrie van de ophanging zal na verlaging niet meer optimaal zijn, waardoor de wegligging iets kan verslechteren. Meest optimaal schijnt een setje progressieve en stuggere veren op de originele lengte te zijn.

 

In de praktijk zal de montage van een Eibach setje (bijvoorbeeld) ook een kleine verbetering van de wegligging opleveren, omdat het zwaartepunt lager ligt, en de veren stugger en progressief zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden