Ga naar inhoud
  • 0

ont-chippen


subdivision

Vraag

Volgens de oude eigenaar van mijn passat zou die gechipt moeten zijn.

Daniel heeft dezelfde motor in zijn passat en hij zegt dat er wel degelijk wat aan is gedaan.

Egr is nog niet afgedopt.

Na navraag bij de dealer blijkt het geen vw chip te zijn.

Dus dan blijft imo een powerbox of een non vag chip de enige 2 opties. klopt dit?

 

Nu wil ik de chip eruit hebben, stal dat het een non vag chip is kan ik dan gewoon de chip uit mijn computer halen en vervangen voor een orginele chip?

 

Zoja, zijn er evt mensen die interesse hebben in ruilen?

 

alvast bedankt. 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

tdi maar motor code zou ik niet weten het is geen pompverstuiver volgens mij.

 

1.9 tdi met standaart 110pk uit `99

 

Nou de rede is dat ik denk dat door die chip het verbruik erg hoog is.

En wil proberen wat er verandert aan het verbruik als de chip eruit is.

 

Verbruik is 750, 800 op een tank gemiddelt (snelweg en stads,km)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

OBD tuning --> stekker erin, nieuwe software flashen en klaar. Is wat moeilijker terug te zetten, en niet te zien.

 

Powerbox, moet er toch ergens zo'n ding in je motorcompartiment rondzweven.

 

Chip dmv solderen ---> moet je volgens mij kunnen zien als je de ECU openschroeft.

 

Dat is wat ik er zo van weet, der zijn hier mensen die er veel meer verstand van hebben. :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je al eens een rijdend een log gemaakt /laten maken.

De AFN is een blok waarmee je gemakkelijk 1 op 17 a 18 moet kunnen halen

Verder is van belang welke banden maat 225 breedt met 19 inch levert een hoger verbuik op dan gewoon standaard 15 inch met 195 breedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar ik vind die kms ook niet erg weinig op een tank Dennis hoor, is volgens mij vrij normaal.

Daar wilde ik de moeite niet voor doen, als je al tijden zo omstuurt dan deed ik hem er niet af, dan is a veel luier dan nu.

En erger jij je daar weer aan, en b veel kms meer op een tank haal je niet, of je vrouw moet heeel veel snelweg kms gaan rijden en op cruise. Maar dat is de moeite niet.. Maar als je dit je al schrikt koop dan geen pomp verstuiver, die is nog ruiger met diesel, daar schrok ik toen van, dacht nieuwe motor nog minder tanken, nou even niet dus.

 

 

Als je op brandstof verdienen wilt moet je voor golf 3/4 tdi met een ahu gaan, das de 90 pk, en loopt 1 op 21 dan is het haalbaar, met een passat niet. Thans niet snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik tank meestal als ie aan het eind van het rode staat.. dan gaat er ca 60L in.. tank ik voor het rode kan het zijn dat er maar 52L in gaat..

 

800/52=15,4L

800/60=13,3L

 

Ik reed met mn AFN-AG4 automaat op 19" altijd zon 1 ip 12,5 gemiddeld, nu met de AVF-TT5 in dezelfde auto op dezelfde 19" ook zon 1 op 12,5..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
durf haast het verbruik van mijn passat hier niet neer te zetten....

 

GEMIDDELT 1 : 9,5 met een tankinhoud van 65 liter volgens mij...

kon gister weer 100 euro aftikken aan de pomp om vervolgens net 600 km te kunnen rijden...

jij hebt benzine. de rest gaat over een diesel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
durf haast het verbruik van mijn passat hier niet neer te zetten....

 

GEMIDDELT 1 : 9,5 met een tankinhoud van 65 liter volgens mij...

kon gister weer 100 euro aftikken aan de pomp om vervolgens net 600 km te kunnen rijden...

jij hebt benzine. de rest gaat over een diesel!

 

 

daarom durf ik het hier ook bijna niet neer te zetten :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden