Ga naar inhoud

opzoek naar een andere auto? Maar welke?


Fopperr

Aanbevolen berichten

Misschien weet een aantal van jullie dat ik problemen heb met mijn DPF en sinds een korte tijd ook met de koppeling/syncromesh...

 

Nu ben ik op zoek naar een andere auto:

 

Vw passat CC (spreekt voor zich, evt. problemen zijn inmiddels vrij makkelijk te vinden en wil t liefste met een CR motor...)

Audi A4 (model 2009) iemand voor en na's? Hij is kleiner dan de passat, maar dat maakt niet veel uit. Zit er grotendeels alleen in.

BMW318D (laag verbruik, een vriend van mij heeft een 118D en rijdt gemiddeld 1:20,5, ik rij gemiddeld 1:15,2... ivm mijn 50000 per jaar kan ik €1200,- besparen op de brandstof. Dat is in 3/4 jaar tijd een leuk bedrag om bij een volgende auto te doen. De BMW zal qua grootte niet veel schelen van de audi.

Volvo V70, geweldige auto, maar verbruik is wel een beetje jaren '90. Voordeel: Ontzettend sterke auto en misschien wel voor mij geschikt om een aantal "ton" mee terijden.

 

Mijn voorkeur gaat naar een CC uit. Kan ik m'n wielen (winter en zomer), mijn navi, Koni's meenemen... bij de andere auto's zal ik deze moeten verkopen en deze "basis" opnieuw opbouwen.

 

Verder.... alternatieven? Suggesties?

 

Ik hoor jullie reactie's graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 68
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik ben gaan kijken naar een A4..... man wat een klein ding vergeleken met de passat. Die viel meteen af. Ik wilde ook perse de commonrail dus een v6 lag voor de hand van audi. De A6 heb je gezien en dat is geen straf om mee te rijden. De kosten zijn echter wel een pak duurder als die van een passat of a4. Keuze's he.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

das idd keuze... maar met mijn 50000km.... is verbruik toch wel belangrijk. De A6 is een fantastische auto, geen twijfel over, maar weet gewoon dat dit aan alle kanten duurder is dan de Passat.

 

De A4/bmw 318d schelen elkaar niet veel. Mijn vader heeft een octavia II en die is ook "te doen". Ik ben geen taxi dus hoef niet voor iemand anders een grote auto te rijden.. Zit zelfs stiekem aan een Golf VI te denken, maar niet hardop hoor :wink:.

 

Keuze's, t hele leven zit er vol mee... :D thnks iig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet gewoon een Passat Variant van een recenter bouwjaar?

Weet je helemaal wat je hebt. De nieuwe zijn iig weer zuiniger.

En een 318D is net zo zuinig als een Passat. Wees realistisch in je argumentatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

euhm.... realistischere informatie/argumentatie als de ervaring van een van mijn beste vrienden kan ik niet krijgen/geven. Hij rijdt 1:20,5 met zijn 118D uit 2009. Een 318D zal iets duurder rijden. Ik rij nu 1:15,2... niet meer en niet minder. Dat zijn dan weer mijn eigen ervaringen.

 

Ik heb nog niet in een CC/A4/318D gereden (natuurlijk wel de 118D) maar moet dat eens naast elkaar leggen. De 118D is veel stiller dan de passat en heeft t zelfde vermogen met dus 20% minder verbruik.

 

Een passat met CR is een optie, maar voor €1000,- heb ik een CC (zijn die btw altijd CR?)....

 

Ik begreep maandag dat de 110pk CR exact hetzelfe blok is als een 143pk CR? Of is dit niet waar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of skoda superb?

Heb ik naar gezocht, maar vanaf het nieuwe type, en dan natuurlijk wel de variant (sedan vind ik net een oude renault safrane) heb je niet onder de €20,-, dat is mijn psychische "no f*cking way" grens voor een auto... hej, k moet er ook nog wat aan prutsen he :wink:.

 

 

Erg mooie auto's, maar ben niet de enige en ze zijn erg geliefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw model A4 vind ik mooi en is stuk ruimer als de oude, rijden doen ze ook goed.

 

En BMW 3 serie mooie auto en wat rijden betreft in deze klasse is het moeilijk om iets beters te vinden. Maar 3 serie is wel wer erg krap achterin.

Achterin hoeven voorlopig alleen onze honden te zitten en af en toe een paar collega's. Als mijn synth maar achterin past!

 

A4 straalt erg veel klasse uit, evenals de BMW 3-serie...

 

Ik moet misschien eerst een paar ritjes wagen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw model A4 vind ik mooi en is stuk ruimer als de oude, rijden doen ze ook goed.

Ik weet dat veel mensen Audi mooi vinden, maar ik vind alle Audi A4 modellen vanaf 2002 t/m 2010 heel erg veel op elkaar lijken, iets ander koplampje, even een wat ander grilletje, meer is het niet. Iets te hoog eenheidsworst gehalte.

Zelfde voor de huidige A4 en A6, je moet twee of drie keer kijken wat je nou voor je hebt. Te weinig onderscheid, veel te uniform vormgegeven. En je ziet ze iets te vaak, vind de vormgeving wel erg saai en braaf.

 

Daarom vind ik de huidige grille bij VW ook minder, alles hetzelfde, weg onderscheid tussen de modellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is idd wel waar.. ik zie het verschil niet tussen een A4 en A6... dat is mooi voor de "losers" die €60,- betaald hebben voor een, optisch, bijna gelijke auto..

 

Braaf? Tsja, t is geen Dacia... maar braaf vind ik de nieuwe A4 absoluut niet. Laten we eerlijk zijn... ik heb "ff" gekeken bij de Mazda 6, honda accord, subaru maar eerlijk is eerlijk, VW/VAG/BMW maakt gewoon strakkere auto's. Laatst nog in een Mazda 5 gezeten, echt niet te vergelijken met de kwaliteit van een 3c. Een 118D is echt te klein voor mij, maar een 318D past mijn synth in en een paar koffers... dat de mense achterin niet lekker zitten... hadden ze met hun eigen auto moeten gaan!

 

naja, overall: Ik snap wat je bedoelt en begrijp jouw argumentatie ook (gooed opgelet he :wink), maar deel deze mening niet 100%

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet gewoon een Passat Variant van een recenter bouwjaar?

.

 

Ik weet dat veel mensen Audi mooi vinden, maar ik vind alle Audi A4 modellen vanaf 2002 t/m 2010 heel erg veel op elkaar lijken, iets ander koplampje, even een wat ander grilletje, meer is het niet. Iets te hoog eenheidsworst gehalte.

Zelfde voor de huidige A4 en A6, je moet twee of drie keer kijken wat je nou voor je hebt. Te weinig onderscheid, veel te uniform vormgegeven. En je ziet ze iets te vaak, vind de vormgeving wel erg saai en braaf.

 

Daarom vind ik de huidige grille bij VW ook minder, alles hetzelfde, weg onderscheid tussen de modellen.

 

Waarom zou je dan voor een Passat kiezen (oeps)

 

En vormgeving is een erg persoonlijke keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is idd denk ik beter om eerst een paar proefritjes aan te wagen. Wel met vergelijkbare motoren doen anders kan t verschil zo groot zijn.

 

Ik houd 140pk als gemiddelde... veel meer hoeft van mij niet en anders weer een Chip.

 

Bedacht me net dat ik bij de laatste 4 auto's problemen heb gehad met de koppeling... Waarschijnlijk schakel ik als een vrouw... misschien verstandig op een automatik te nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet gewoon een Passat Variant van een recenter bouwjaar?

.

 

Ik weet dat veel mensen Audi mooi vinden, maar ik vind alle Audi A4 modellen vanaf 2002 t/m 2010 heel erg veel op elkaar lijken, iets ander koplampje, even een wat ander grilletje, meer is het niet. Iets te hoog eenheidsworst gehalte.

Zelfde voor de huidige A4 en A6, je moet twee of drie keer kijken wat je nou voor je hebt. Te weinig onderscheid, veel te uniform vormgegeven. En je ziet ze iets te vaak, vind de vormgeving wel erg saai en braaf.

 

Daarom vind ik de huidige grille bij VW ook minder, alles hetzelfde, weg onderscheid tussen de modellen.

 

Waarom zou je dan voor een Passat kiezen (oeps)

 

En vormgeving is een erg persoonlijke keuze.

Euhm.... damn... dit dacht ik laatst. Ik zag een 3c staan en dacht... wat is nou specifiek zo bijzonder aan de 3c... hij tijdt fantastisch (echt waar!!!), maar is hij qua ontwerp beter dan een Insignia? (oeps) of een Octavia? Of een A4?

 

Nee, hij is ook braaf/standaard/simpel/niet opwindend... maar dat is toch algemeen bekend van de VW? Je koopt Das Auto, die moet je bevredigen door kwaliteit.... nou, dat was dus voor mij een "voor t zingen de kerk uit" :wohow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp ik hier uit dat het DPF en chip verhaal niet door gaat?

nee, helaas...

 

Koppeling/drukgroep/massa vliegwiel (wordt ineens vervangen) is aan het "haperen", mijn DPF is aan t kapot gaan en regulier onderhoud. Kosten totaal €4000,-... dat leg ik liever bij een andere auto met de 50000km per jaar die ik rij...

 

snap ie?

 

maar vind t wel jammer dat ik niet de snelste 2.0tdi bmp van t forum heb gehad :wink: (na speedyace dan :lol:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom niet gewoon een Passat Variant van een recenter bouwjaar?

.

 

Ik weet dat veel mensen Audi mooi vinden, maar ik vind alle Audi A4 modellen vanaf 2002 t/m 2010 heel erg veel op elkaar lijken, iets ander koplampje, even een wat ander grilletje, meer is het niet. Iets te hoog eenheidsworst gehalte.

Zelfde voor de huidige A4 en A6, je moet twee of drie keer kijken wat je nou voor je hebt. Te weinig onderscheid, veel te uniform vormgegeven. En je ziet ze iets te vaak, vind de vormgeving wel erg saai en braaf.

 

Daarom vind ik de huidige grille bij VW ook minder, alles hetzelfde, weg onderscheid tussen de modellen.

 

Waarom zou je dan voor een Passat kiezen (oeps)

 

En vormgeving is een erg persoonlijke keuze.

Ik bedoelde dus de 3C, die heeft een vette chromen grill. De huidige Passat heeft die niet meer, daar is de grill ook eenheidsworst geworden.

 

En als ik weer zo'n parkeergarage in rij ergens, staan de A4-en weer zij aan zij, instapmodel, grijs/blauw, niet al te dure uitvoeringen. Xenon en LED's achter hebben ze vaak niet, dan is er niks bijzonders of exotisch meer aan. Dus bij mij is de associatie tussen Audi en saai/braaf dan al snel gelegd. Gaaaaaaap.

Maar snel terug naar waar we hier voor zijn: Wat moet zijn volgende auto worden. Het is een onderwep wat de gemoederen bezig blijft houden.

 

Nogmaals, een 3C, Common rail 170pk, DSG, dan heb je wat leuks te pakken.

 

Het verbruik van een 1 en een 3 serie station zou ik niet helemaal met elkaar vergelijken. Een Passat moet je ook niet met een Golf vergelijken qua verbruik. Het zijn gewoon auto's uit een andere (gewichts) klasse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap wat je bedoelt.. Voorkeur gaat naar xenon en leds uit.... Maar interesseert me aan de andere kant weinig. Heb ik nog wat te modden :wink:.

 

Ben het met je eens dat de B7 aan de voorkant weinig uitstraalt, toch oogt hij moderner dan de 3c... Vind m bedt meevallen nu, maar is te duur.

 

BMW... Geen idee of het verbruik haalbaar is, vind t een mooie auto!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden