Ga naar inhoud

3BG plaats xenon balast


robbietdi

Aanbevolen berichten

Heren,

 

Van de week een set xenon ingebouwd in me passat.

 

Over het resultaat ben ik zeer te spreken. Ziet er allemaal degelijk uit en het zicht is subliem !

 

Alleen de plaats van de ballasten vindt ik naatje.

 

Aan de passagierskant zit ie gemonteerd op het luchtfilter. De bescherm kap die zit er nu dus niet op.

 

Bestuurderskant zit ie in een ijzeren vakje, naast het reservoir voor me stuurbekrachtiging.

 

Ook aan deze kant past het bescherm kapje er niet op.

 

Graag zou ik willen weten waar de 3bg rijders bij hun de ballasten geplaats hebben.

 

Een en anders zou dmv een foto helemaal duidelijke zijn. Morgen maak ik een foto hoe het bij mij zit dan is dat ook gelijk duidelijk wat ik bedoel.

 

 

gr.

 

 

Robbie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Robbie ...

 

Ik zal even beschrijven hoe het bij mij zit, want ik ben er namelijk wel erg tevreden over.

 

Je moet je even voorstellen dat we recht voor de auto staan, gezicht naar de motorkap.

 

Aan de rechterkant kan de ballast gewoon onder dat kapje bij je stuurbekrachtigingsvloeistof. Als je hem aan de linkse kant (een beetje schuin anders past het niet) tegen de zeikant in dat ijzeren bakje maakt dan past het kapje er gewoon terug over.

 

Aan de linkse kant moet je even de luchtslang en het filterhuis eruit trekken, en dan kan je hem helemaal links tegen je zeikant aan plaatsen. Daar zit precies genoeg ruimte en je beschermkap en alles kan dan gewoon terug erop.

 

Het is dat mijn auto op het moment bij de spuiter staat anders had ik wel even foto's voor je gemaakt. Maar ik denk dat het zo ook wel duidelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, ten eerste .... Maak je motorruimte eens een keer schoon ! :P

 

Ten 2e, ik heb ook Pilots dus dat past absoluut.

 

Je rechtse zit daar prima in dat bakje. Alleen zal het klepje er niet meer over passen omdat je hem gewoon helemaal tegen de zeikant hebt gedaan. Hij moet in het hoekje zeg maar, dan past het wel.

 

De linkse had ik al uitgelegd.... trek je luchtfilterslang los, en je ziet een gat in je linkerzeikant waar de ballast precies inpast.

 

Foto's van mn spuitwerk zijn in het andere topic te vinden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou krijg ik vaak te horen dat ik een zeikerd ben betreft me auto maar de motorruimte schoon maken. pffffffffffff wil der best ff met een doek overheen maar dat is wel de limiet hahaha

 

 

PS. die bak van jou wordt wel heeeeel erg strak !!!

 

Ik ga morgen er eens naar kijken om het beter op te lossen.

 

thnx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je motorruimte kan heel erg mooi zijn hoor :).

Behandel al je zwarte plastic delen maar eens met cockpitspray oid. Dan is het al een heel ander gezicht :).

 

Ik zie dat zoooo vaak...

Super mooie auto...trek je de kap open en zakt je broek af. Zonde gewoon.

 

Bedankt voor je compliment. Hij is nog niet af, dus hou het in de gaten ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel eens gedaan met cockpit spray maar trekt ook weer zoveel troep aan. en zo vaak niet de kans om hem mooi in de wax te zetten.

 

En als ik dan al paar uur bezig ben en hij glimt als een tiet, en ruikt van binnen weer schoon en fris. Dan heb ik geen trek meer om ook me motorruimte nog ff te doen.

 

Maar als het weer het toelaat gaat ie weer helemaal in de wax en probeer ik die ruimte ff mee te nemen !

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik weet niet pcies wat je bedoeld.

 

Maar als je het halogeen lampje uit je koplamp draait dan hou je een zilver houdertje over. die moet je ff open snijden/knippen. xenonlamp in de houder en dan kan je hem zo in je koplamp klikken.

 

Staat in de how to heel duidelijke omgeschreven.

 

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ipv het doorknippen heb ik het gat in de klemmen iets groter 'gedremeld' zodat de stekkers erdoor konden. Vervolgens heb ik de thule voorzichtig van de bedrading afgehaald omdat onze 3bg toch een rubber dop heeft voor de afdekking. Klein gaatje in het rubber gemaakt, draden erdoor en na het plaatsen afkitten of met zgn wijma-plast (of kneed kit) dichtmaken. Gaat perfect en je kunt tzt ook makkelijk een lamp vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden