klotskop Geplaatst 17 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2011 Kan iemand mij uitleggen hoe en of je zelf de viscokoppeling kan vervangen. Heb het geprobeerd maar er is zo weinig ruimte tussen fan en koppeling. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ronald1967 Geplaatst 17 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2011 Wellicht moet je de voorkant in de service-stand zetten, dan is er meer ruimte.. viewtopic.php?f=163&t=35825 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 17 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2011 Kan iemand mij uitleggen hoe en of je zelf de viscokoppeling kan vervangen. Heb het geprobeerd maar er is zo weinig ruimte tussen fan en koppeling. als je eens begint met te vertellen welke auto en welk type je hebt dan kunnen we je al een stuk wijze maken en als het kan ( moet nie ) er een foto van trekken waar ie zit Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 17 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2011 Het gaat om een 3B Variant, 2.0 20V Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Ronald1967 Geplaatst 17 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2011 Kan iemand mij uitleggen hoe en of je zelf de viscokoppeling kan vervangen. Heb het geprobeerd maar er is zo weinig ruimte tussen fan en koppeling. als je eens begint met te vertellen welke auto en welk type je hebt dan kunnen we je al een stuk wijze maken Das ook weer waar.. dacht, omdat het in topic 3B/BG staat dat ie iets heeft aan de link voor service-stand van eerdergenoemde Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 17 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2011 voor de visco moet je de auto niet in service stand zetten alternator afbouwen en de steun van de alternator daar zit ook de schroef in van de visco koppeling het is een inbus sleutel die je aan de achterkant van de steun moet losschroevn om de rol van de visco tegen te houden , moet je een waterpomp tang er op klemmen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 17 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2011 Een 3B 2.0 20V? Het is mij destijds niet gelukt om de visco te vervangen zonder de lock carrier in service te zetten. ik kreeg de plastic fan die met een aantal kleine boutjes op de visco zit niet tussen blok en chassis vandaan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 17 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2011 welke viscokoppeling denk je dat problemen geeft dan? Nnmw is er met die van de grote fan nooit iets.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 17 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2011 die fan kun je los schroeven als de visco los is dan kan je de fan zo draaien dat je de schroefjes van de fan kan los schroeven ok het is een beetje gepiel , ma het is veel sneller dan de hele auto in service stand te zetten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 17 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2011 ^uiteraard eerst de plastic fan los schroeven, echter toen lukte het nog steeds niet (bij mij althans). Tis wel het proberen waard want het scheelt je veel tijd. Wellicht dat bij een ander type motor er iets meer ruimte is. Maar een passat 3B 2.0 20V? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 17 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2011 heb het overlaatsts nog gedaan bij jstruik , die had ook een benzine , denk een 1.8 turbo of een vr5 kan het me nie herinneren maar daar ging de koppeling zo bij los Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 17 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2011 2.0 20v was die van Joris. De 3B van TS is een 92kw(125pk) 1.8 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 17 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2011 Weet je dat zeker? Ik heb deze info namelijk uit zijn eigen voorsteltopic: viewtopic.php?f=104&t=40283&start=15#p453478 Wellicht zinvol dat TS zelf even iets laat horen... ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 klotskop Geplaatst 17 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2011 Tussen de fan en de radiator is zo weinig plaats dat je de vier imbusbouten niet uit de fan krijgt. Dat is het probleem. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 klotskop Geplaatst 17 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2011 Het gaat dus om de VW Passat VARIANT 20V 92 KW Bouwjaar 98. De wegenwacht attendeerde mij erop dat de visco koppeling defect is omdat hij constant meedraaid en niet met de hand tegen te houden is wanneer de motor nog koud is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 klotskop Geplaatst 17 september, 2011 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2011 voor de visco moet je de auto niet in service stand zetten alternator afbouwen en de steun van de alternator daar zit ook de schroef in van de visco koppeling het is een inbus sleutel die je aan de achterkant van de steun moet losschroevn om de rol van de visco tegen te houden , moet je een waterpomp tang er op klemmen Wat is de alternator? kun je dat toelichten? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 IHC966 Geplaatst 17 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2011 Ga er vanuit dat Guyke de dynamo bedoelt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 17 september, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2011 alternator=dynamo Bij een 3B hoef je iig de dynamo niet te verwijderen, ik neem aan dat afbouwen=verwijderen De 20v 92kw is de 1.8 motor, de visco koppeling zit vast met een inbus in een lager. Lager is weer geperst in een bracket. Bovenop de bracket zit de dynamo, de bracket zelf klemt de waterpomp vast richting motorblok. Onafhankelijk van servicestand of zonder moet je de visco klemmen met een smalle inbus oid zodat de visco niet meedraait als je de inbusbout (achterop compact bracket) losdraait. Kijk naar pag. 51 halverwege en verder, dan krijg je een idee hoe&wat. Dit is voor de 1.8t maar wat betreft de visco is dit hetzelfde. http://129.125.253.199/vw/diversen/aeb_atw_1_8.pdf Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 klotskop Geplaatst 2 mei, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 2 mei, 2012 voor de visco moet je de auto niet in service stand zetten alternator afbouwen en de steun van de alternator daar zit ook de schroef in van de visco koppeling het is een inbus sleutel die je aan de achterkant van de steun moet losschroevn om de rol van de visco tegen te houden , moet je een waterpomp tang er op klemmen Door omstandigheden ben ik er nog steeds niet aan toegekomen. Kan ik ergens vinden wat een alternator is en waar die steun zit? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 3 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 3 mei, 2012 Alternator is de dynamo, je zit hem aan de bestuurderskant wel zitten'(rechter met zwarte dopje): Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 3 mei, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 3 mei, 2012 beste john als je nog niet zelf kunt uitvissen waar die steun zit blijf er dan aub van af het is al niet simpel voor een goede mechanieker om deze er uit te halen zonder de neus in service stand te zetten dus denk na hoe jij hier op gaat vloeken en als die inbus goed vast zit dan ga je nog harder vloeken dus neem van me aan dat je gaat vloeken Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 klotskop Geplaatst 12 juni, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 juni, 2012 Dank jullie voor alle goede raad, ik ben uiteindelijk bij iemand terecht gekomen die het voor 50 euro samen met mij heeft gedaan maar het gaat echt niet zonder hem in servicestand te zetten en dan moet de hele koppeling eruit want aan de achterkant zitten ook nog drie boutjes met speciale vertanding in de kop waar je speciaal gereedschap voor nodig hebt. Al met al drie uur werk (koppeling zelf slechts 10 minuten) voor een vakman en speciaal gereedschap benodigd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 12 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 12 juni, 2012 wat voor ding heb je nu vervangen dan? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 klotskop Geplaatst 15 juni, 2012 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 juni, 2012 Dit is de defecte Visco koppeling! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 15 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 15 juni, 2012 volgens mij kun je gewoon inbus 7 of 8 losdraaien achter de dynamosteun en komt de gehele fan los, deze kun je er dan volgens mij net achterweg halen en dan op de werkbank verder slopen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 guyke Geplaatst 18 juni, 2012 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2012 jep , kan er zo uit riem lossen griptang op polie van de fan , inbus achterkant schoef los draaien , speciale lage inbus , griptang los , en alles er zo uithalen , misschien beetje pielen bij kap van radiator , maar gaat zo los heb het hier al menig maal vervangen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
klotskop
Kan iemand mij uitleggen hoe en of je zelf de viscokoppeling kan vervangen. Heb het geprobeerd maar er is zo weinig ruimte tussen fan en koppeling.
Link naar reactie
Delen op andere sites
25 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten