Ga naar inhoud

  • 0

Ramen te openen en sluiten met std. VW afst. bed.


Golfer

Vraag

  • Antwoorden 138
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Je checked op de aangegeven positie in de eeprom de betreffende codes, die moeten overeenkomen met jou auto (3b sedan en variant, 3bg sedan of variant). 3 mogelijkheden dus. Volgens mij zit er in VDS ook de optie om een backup te maken, je kunt ook de codes terugzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm, ik ben het spoor nog een beetje bijster. Ik heb een opstart diskette (VDS) gemaakt die ik op een forum heb gedownload. Ik heb begrepen dat je deze in de dos modus moet starten. :embarassed:

Maakt hij dan contact met de ECU van de wagen, of moet je met Dos commando’s de directory en files zoeken. :roll:

Mijn kabel is HEX + CAN van Ross-Tech, ik heb het nog niet geprobeerd omdat ik niet zeker ben dat het goed is, en wat ik kan verwachten.

Wie heeft er de oplossing? :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je heb een DOS-bootflop nodig of een Bootable CD met de VDS software, booten van flop of CD. Dan VDS opstarten, sleutel op contact en connectie maken op 9600 baud (vast instellen in VDS) met de betreffende module (46 dacht ik zo).

 

Als je bent aangemeld aan de module kun je de waarden opvragen (check met de passat tabel) en wijzigen. Dit opvragen/wijzigen doe je dus per waarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is misschien een héle domme vraag hoor.. Maar hoe werkt de bediening zelf nou precies? Gaan de ramen nou elke keer omlaag als je de auto opent? Of moet je een bepaalde knoppen-combo indrukken of wat?

 

Merci alvast :P

 

- edit - Never mind, moest alleen even verder lezen dan mn neus breed is :lol:

'Press and hold the open button on your keyfob and the windows roll down

Press and hold the close button on your keyfob and the windows roll up'

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag geprobeerd om de eeprom van mijn passat te herschrijven voor het openen en sluiten van de ramen via de sleutel.

Pfff…, Ik kom er niet eens in, ik heb een Ross-Tech kabel met USB van ik weet niet hoeveel!!! :(

Ik had al gelezen dat dit niet zou gaan, maar ja…, een beetje eigenzinnig ben ik wel.

Ik kan een koppelstuk kopen van serieel naar USB, maar een goedkope seriële OBD kabel is net zo duur.

Dus ga ik maar zo’n kabeltje kopen zoals hier al is aangegeven, dan weet ik zeker dat het werkt.

Zit ik nog met 1 vraag, zit hier een installatie diskette bij of werkt dit gewoon in Dos.

Ik ben indertijd begonnen met een commodore 64 enz. maar Dos commando’s en hoe het ook al weer zat, zit er grotendeels niet meer in. Wel weer leuk om het even op te halen,

Maar misschien niet nodig. Ik ben benieuwd?

 

Bdw, wel de uitlezing aangepast van EU naar Japan in MFA.

Nu krijg ik km/liter in plaats van liter/100km, scheelt een hoop rekenwerk en is reuze handig.

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is dat er dan, van seriële stekker naar USB?

Misschien heb ik het niet zo goed begrepen, maar is een andere spanning..

Je hebt gelijk, niet goed opgelet met mannetjes en vrouwtjes enz.., Haha

Je kunt wel van usb naar serieel, dus dat met die spanning zou dan toch ook een probleem moeten zijn?

Installatie is niet nodig, idd het werkt

 

gewoon in dos ( com 1)

 

Bedankt Antonio, ik heb het kabeltje besteld. Nu even afwachten of de bestelling goed wordt afgeleverd. Er was een probleempje met afleveren naar Ned. volgens Pay-pal :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik dacht het wel dat het een probleem zou worden.

Zal het hier even na vragen...

Heb het even nagezocht, maar dat bestaat dus niet, anders om doet het wel, maar serieel aan je pc naar usb niet.

_________________

Wordt dus een nieuw OBD kabltje :(

Ik denk het

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij Roy ben ik een uur bezig geweest om de comfortmodule met de vdc te laten communiceren maar dat lukte niet. Ik ben gestopt en daarna moest ik het toch weer proberen en toen lukte het meteen. Het vreschil met eerder was dat ik nu de laptop niet aan de oplader had. Dus ik denk dat dat de storing heeft gegeven of misschien was de verlengsnoer zonder aarde.

 

BIj mij lukte het meteen en daarom kon ik het ook niet geloven dat het bij hem niet lukte maar bij mij had ik ook geen verlengsnoer gebruikt.

 

Dus ik denk laptop "los" gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ha, bedankt voor de tip, alle beetjes helpen. We hebben dezelfde motor in het vooronder, moet dan bij mij ook wel lukken denk ik. Als mijn kabeltje binnen is ga ik aan de slag.

 

Het geld is wel van mijn rekening af :| maar afwachten of alles goed gaat. Ik heb nog niets ontvangen, maar het is ook nog maar kort besteld, en het moet uit Duitsland komen.

 

Ik wacht nog even af, kan ik altijd nog een mailtje sturen in mijn beste dooits :blink1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

^ Dat is idd mijn link naar de VDS software, de zip heet VDC maar de inhoud in de VDS tool incl. een boot CD.

 

Als je een boot flop hebt kun je de inhoud van deze ZIP erbij zetten en dan lukt het ook:

 

http://129.125.253.199/vw/diversen/VDS_Pro.zip

 

Hier nog even de duitse PDF handleiding:

 

http://129.125.253.199/vw/diversen/Anleitung.pdf

 

Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

En deze downloaden geeft een ZIP file die leeg is.

Althans je ziet de image.iso maar als ik die met een virtuele drive bekijk is hij leeg.

 

Of ik ben gek.

 

Je kan het zo branden op een cd met nero clone cd enz..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik gebruik MagicISO en heb er geen probleem mee, zal het morgen nog even checken.

 

 

En deze downloaden geeft een ZIP file die leeg is.

Althans je ziet de image.iso maar als ik die met een virtuele drive bekijk is hij leeg.

 

Of ik ben gek.

Het doet het wel :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden