Ga naar inhoud
  • 0

electronische parkeerrem (bij n helling achteruit omhoog)


ruber

Vraag

goedemiddag

 

k heb sinds kort n Passat 3C uit 2007 (2.0 tdi dsg 170pk)

n heerlijke auto, alleen heb ik wat problemen met de elektronische parkeerrem ...

 

de auto staat hier voor m'n huis op n vrij steile helling (garage onder t huis) geparkeerd,

dus dat vroeg tot nu toe enige behendigheid met de hellingproef achteruit

 

maar nu

heb ik de elektronische parkeerrem -

hiermee zou t vanzelf moeten gaan: deur dicht, gordel om, auto starten en gewoon

achteruit door die parkeerrem heen wegrijden ...

 

en

dat doet ie ook wel,

maar even zo vaak schiet de parkeerrem er ineens af als ik achteruit wil gaan rijden,

met als gevolg dat de auto ineens naar voren schiet richting de glazen pui (in de garage zit m'n werkkamer ...)

 

zit er een defect aan de parkeerrem dat dit regelmatig gebeurt?

of doe ik iets niet goed? k hoor graag!

 

vr gr

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet alleen dat bij rustig wegrijden de parkeerrem vanzelf lost. Aan dit samenspel tussen mens en machine moet je even wennen om het goed in de vingers te hebben.

 

Los van de parkeerrem, maar is het niet handiger om de auto andersom te parkeren, ivm handiger bij het wegrijden? Achteruit omhoog is ook gewoon erg lastig en daarbij heb je ook nog eens erg slecht zicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je DSG hebt heb je toch auto-hold? Die gebruik ik veel liever dan de handerem... Wat ik doe : Gordel om, autohold aan, handrem uit, en dan vertrekken... dat is véél soepeler dan met de handrem en werkt (bij mij toch) feilloos...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

optie 2 werkt ook niet :(

ik doe t zoals je beschrijft: gordel om, autohold aan, hand rem uit -

maar zodra ik t gaspedaal aanraak laat de autohold los en schiet de auto vooruit. k mis de mechanische handrem

uit m'n Skoda Superb (ook t enige dat ik mis hoor ...)

 

gr Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De autohold behoort pas de electrische handrem te ontkoppelen als de koppeling (automaat of handmatig) de wagen van zijn plaats wil duwen, dit werkt hetzelfde als de electronische parkeerrem en het maakt niet uit of dit voor of achteruit is.

Als jou wagen al meteen van de rem schiet als je een beetje gas geeft en de koppeling vangt dit niet op is er denk ik iets aan de afstelling niet in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden