Ga naar inhoud

Hars op de voorruit en dak


roelh

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb zaterdag mijn auto onder een boom (denk dennen dan) geparkeerd en kwam de volgende dag er achter dat ik hars op de voorruit heb en op het dak. Nu is dit er niet af te krijgen, het lukt me iig niet.

Nu heb ik op internet iets met spiritus en een stanley mes gelezen, maar ik zou graag informatie van deskundingen willen hebben. Hoe kan ik dat het best verwijderen?

 

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf ook ooit zoiets gehad, en ik heb het eraf kunnen krijgen door een tuinslang op de warme kraan aan te sluiten en veel te spoelen met water van een graad of 50. Stanleymes klinkt mij nogal vandalistisch in de oren :wink:

 

Hoi,

 

Hier dacht ik ook aan, iets warms. Dacht eerst aan een fohn, wordt warm. Voor een ruit moet dat kunnen denk ik, maar lak?

Stanleymes is zeker vandalisme ja :P maar gelezen op inet...

 

Ik heb zelf ook ooit zoiets gehad, en ik heb het eraf kunnen krijgen door een tuinslang op de warme kraan aan te sluiten en veel te spoelen met water van een graad of 50. Stanleymes klinkt mij nogal vandalistisch in de oren :wink:

Dat kan ik proberen, alleen weet nog niet hoe ik warm water bij de tuinslang krijg.

Stanleymes lijkt me ook een beetje teveel van het goede :|

 

Schijnt ook met billen doekjes te willen kweet niet of je nog in de kleine kinderen zit........

Die hebben wij hier ja, kan ik zo ff proberen dus. Ik laat het weten.

 

een zachte doek en een strijkbout werkt ook bij kaarsvet

Strijkbout? Hmm klinkt raar, maar kan het allich proberen :) Hoeveel graden en op welke stand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

kokend water kan geen kwaad op auto. weet je hoe warm lak wordt in de volle zon.

 

er was al topic over hars, maar de ideeen zijn rijkelijk.

 

conclusie: je kan hele huishouden leegsmeren op hars :mrgreen:

 

nagellakremover is aceton, daar moet je wel ff mee opletten, is heel sterke ontvetter

alle ontvetters vreten je waxlaag (en polish) op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerst billendoekjes geprobeerd, werkte een beetje.

Daarna kokend water op de voorruit. Dan smelt het hars en krijg je het er met billenkoekjes er zo af. Het dak doe ik vanavond.

Misschien handig om een topic te maken om hars te verwijderen? Met ideeén en resultaten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik blijf bij de wd40... als je kijkt wat die doet met teer e.d. op je lak... dan haalt dit ZEKER hars van je auto..

€1.19 bij de Action... dus, wat kan je gebeuren... :wink:

 

Heb wel geleerd dat het daarna erg belangrijk is om je lak weer te voeden... misschien is heet water dan wel een betere oplossing... maar... heet wat + wax.... kan dat goed gaan?

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden