Ga naar inhoud

Hars (van naaldbomen) verwijderen van lak


Bartman

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

De vakantie in Kroatië was prima, jammer genoeg stond ik op een camping met allerlei naaldbomen waardoor er aardig wat hars op mijn auto is gekomen. Met gewoon poetsen krijg ik het er niet af, het blijft gewoon plakken aan de spons!

 

Heeft iemand een idee hoe dit eraf te krijgen?

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eerst met heet water en zeep.

Als dat nog niet werkt met wasbenzine (werkt ook voor teer en zonnecreme en lijmresten)

 

Weet niet of voor dit ook werkt PINDAKAAS (hiermee kan je ook sticker resten verwijderen aangezien dat hars op lijm lijkt)

 

Anders laten uitharden en kleien en polijsten als je het bovenstaande niet durft te gebruiken. (nochtans ongevaarlijk voor de autolack)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de hars die ik op mijn auto had (ook van naaldboom) deed niets met heet water en duragloss

 

beste was dat er zoveel mogelijk voorzichtig af te halen met vinger/nagel en dan met de hand polijsten met microvezel en licht polijstmiddel

 

als ik druppel volledig hard liet worden was het alleen maar lastiger verwijderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik gewoon wasbenzinne zoals eerder gezegd...waarom hebben ze er toch z'n bang van om het er op te doen. :roll:

bij Carclean zal ik al wel iets: http://www.carclean.nl/product/Valma/Ha ... 00190.aspx

En van dit geen schrik... :blink: is nochthans gewoon Methanol/ethanol of zoals de poetsers het noemen IPA, te vergelijken met wasbenzine.

 

Wasbenzine = 1 € in de DHZaak iedem voor Methanol/ethanol (5% Methanol/75% ethanol/15% Ethaan... )+- 2€ voor 1L

IPA 1L = z'n +-9€ (99% alcohol 1% ethere)

 

Carclean vraagt 4€ voor 250ml :shock:

 

 

Werwijze: wasbenzine op doekje en licht wrijven en losweken, nadien als het weg is met een microvezel doek nogmaals vegen en nadien afspoelen met water (of auto wassen)

Daarna de wagen terug beschermen zoals bv met WAX.

 

is iedem voor het product wat Carclean aanbied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Alcohol werkt ook heel erg goed (van de week nog uitgeprobeerd)

 

Dat een auto zuipt is al erg genoeg, maar om em dan extra te geven......... :mrgreen:

 

 

wd40 tip (het maakt los wat vast zit) was al even bekend en werkt gewoon goed. Ik vind het zelf wel wat geëmmer om het weer van de auto af te krijgen om em te poetsen en dus heeft wasbenzine de voorkeur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alcohol werkt ook heel erg goed (van de week nog uitgeprobeerd)

 

Dat een auto zuipt is al erg genoeg, maar om em dan extra te geven......... :mrgreen:

 

 

wd40 tip (het maakt los wat vast zit) was al even bekend en werkt gewoon goed. Ik vind het zelf wel wat geëmmer om het weer van de auto af te krijgen om em te poetsen en dus heeft wasbenzine de voorkeur

Is idd vettiger, maar het werkt wel! Wasbenzine heb ik van de week nog gebruikt om stickers van m'n nwe dakrails af te halen... Meteen even geprobeerd op wat vreemde vlekken. Wat t wad weet ik nog steeds niet, maar t is wel weg....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden