Ga naar inhoud
  • 0

Achterklep schakelaar


R-line

Vraag

De achterklep van mijn Passat 3c gaat niet meer open mbv de achterklepschakelaar in de deur (de schakelaar die naast je benzinedopopener zit, die overigens wel werkt.

Hij gaat wel open mbv de totaalschakelaar voor je deuren (degene met het slotje open en dicht) maar niet met de aparte schakelaar.

Gisteren het deurpaneel eraf gehaald en de schakelaar uit elkaar gehaald en doorgemeten maar die lijkt in orde, stekker en bedrading lijken ook in orde. Zou het kunnen dat deze schakelaar apart te programmeren is met VCDS. Ik heb onlangs wat instellingen gemaakt in VCDS en misschien heb ik hem uitgeprogrammeerd :|

 

Groetjes Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Bedoel je open, of van het slot af?

Maar als de andere schakelaar wel werkt zal het wel een codering zijn.

Als een schakelaar stuk is of iets met de bedrading krijg je een foutmelding.

 

Hallo Edwin, ik bedoel van het slot af, automatisch helemaal open zou wel mooi zijn maar die luxe heb ik niet :embarassed:

 

Ik lees dat hij te decoderen is en dat je een foutmelding krijgt als er een schakelaar kapot is, dit wist ik niet en zal eens met VCDS gaan zoeken of ik het kan vinden.

 

Groetjes Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik lees dat hij te decoderen is en dat je een foutmelding krijgt als er een schakelaar kapot is, dit wist ik niet en zal eens met VCDS gaan zoeken of ik het kan vinden.

 

Groetjes Theo

Normaal als de stroomkring is onderbroken of sluiting maakt wordt dat geregistreerd.

CAN bus meet de weerstand over stroomkringen en als die afwijkt van het verwachte krijg je een melding (heb ik me laten vertellen).

Het enige wat zou kunnen is dat je schakelaar inwendig geen contact maakt.

Misschien kan je m wisselen met de tankdop schakelaar om te testen.

(mits de stekkers hetzelfde zijn)

Welke codering heb je onlangs aangepast dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Schakelaar in het handvat kan ook kapot zijn daar zit namelijk een drukschakelaar in.

 

Ik heb het over de schakelaar in de voordeur, die heeft niets met de schakelaar in de deurgreep van de achterklep te maken, die werkt wel :!:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb exact het zelfde probleem.... aangezien ik mijn auto pas een paar weken geleden gekocht heb en er nog 6 maanden bovag garantie op zitten, mag de verkopende garage het lekker uitzoeken voor me. Ze waren er al wel achter dat er vanaf de schakelaar naar de stekker achter het handschoenvakje geen activiteit is, maar vanaf de stekker naar de achterklep wel alles in orde is. De stekker konden ze namelijk kortsluiten en dan werd de achterklep gewoon ontsloten.

 

De VW dealer heeft aangegeven dat er zeer waarschijnlijk gewoon een nieuwe module in zou moeten, en dat gaan ze dan ook doen komende donderdag.... dan moet de auto terug omdat ze daar de vorige keer geen tijd meer voor hadden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren met VCDS alle menu's doorgespit opzoek naar een aanwijzing om deze schakelaar de coderen, ik heb in het menu voor de deurstuurmodule bestuurderszijde wel een optie gevonden; Rear lid remote unlock switch 233, deze staat niet aangevinkt maar als ik die aanvink en (Do it) dan werkt hij nog niet dus dat is hem dan vermoedelijk toch niet!

De schakelaar voor de brandstofklep is wel te vinden en te testen, je zou toch denken dat hij hier bij zou moeten zitten?

 

Ik blijf zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je moet die alleszins kunnen testen bij de mesuring blocks... als je deze dan bedient dan miet je de waarde van 'off' naar 'on' zien veranderen...

 

grtz, dre

 

Ja dat had ik ook gedacht maar ik zie niets veranderen, dan zou het er op kunnen wijzen dat dan toch de schakelaar kapot is of iets met de stekker/bedrading naar de comfortmodule. Ik kan de klep wel bedienen met VCDS. Stuur je dan eigenlijk de electronica in de deurmodule aan of de comfortmodule?

 

groetjes Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net thuis de optie Rear lid remote unlock switch 233 in deurstuurapparaat 42 geactiveerd, als ik hem hier test met measuring blocks geeft hij als ik hem bedien aan "activated" maar klep gaat niet van het slot, ga straks verder zoeken, de accu van mijn notebook was leeg :x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft dit eigenlijk wel zo gewerkt?

Weet eigenlijk niet hoe dat bij mij zat.

Heb nu electrische klep. dus kan het niet meer testen.

 

Nu ik er aan denk, dat wat je nu activeerd zou kunnen zijn voo als je een electrisch slot hebt zoals een Eos of bij een electrische achterklep. Deze trekt de klep iets aan nadat deze in het slot is gevallen.

Asl je die aanvinkt, lees dan eens uit op foutmeldingen.

 

Ennnuhh nog wat, je haar zit voor je ogen.

Elastiekje nodig.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, vrijdag mijn auto opgehaald bij de garage. Daar wisten ze me te vertellen dat het knopje al die tijd niet kapot was geweest.... wanneer ik de achterklep ontgrendel en alle deuren zijn op slot (via anti-carjack functie bijv.), dan wordt de achterklep netjes ontgrendeld, alleen hij wordt niet automatisch LOS geklikt. De klep kan dan gewoon worden open gemaakt. Er wordt ook geen klikje, piepje of wat voor signaal dan ook gegeven wanneer je de achterklep ontgrendelt.

 

Dus wanneer alle deuren gewoon open zijn tijdens het rijden, dan heeft het verder ook geen nut om de achterklep te "ontgrendelen".

 

Bij mijn vorige auto, een Ford Mondeo Wagon, werd de achterklep ook daadwerkelijk uit het slot gedrukt en je hoefde de klep op dat moment alleen maar op te tillen. Bij de passat moet je dus echt ook de handgreep nog indrukken wil je de achterklep open maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net geprobeerd, werkt inderdaad, ik heb die schakelaar eigenlijk nooit gebruikt dus dacht dat hij het niet deed omdat je niets hoort. Probleempje opgelost, weer dankzij het forum. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik dacht dat je bedoelde dat ie niet van slot ging.

Bedoel je open, of van het slot af?

Maar als de andere schakelaar wel werkt zal het wel een codering zijn.

Als een schakelaar stuk is of iets met de bedrading krijg je een foutmelding.

 

Hallo Edwin, ik bedoel van het slot af, automatisch helemaal open zou wel mooi zijn maar die luxe heb ik niet :embarassed:

 

Ik lees dat hij te decoderen is en dat je een foutmelding krijgt als er een schakelaar kapot is, dit wist ik niet en zal eens met VCDS gaan zoeken of ik het kan vinden.

 

Groetjes Theo

Maar zoals ik het nu begrijp dacht jij dat de klep een stukje uit het slot zou komen zodat je m zo open zou trekken.

Pfff, wat kunnen mensen dicht langs elkaar lullen en het toch over wat anders hebben. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik dacht dat je bedoelde dat ie niet van slot ging.
Bedoel je open, of van het slot af?

 

Groetjes Theo

Maar zoals ik het nu begrijp dacht jij dat de klep een stukje uit het slot zou komen zodat je m zo open zou trekken.

Pfff, wat kunnen mensen dicht langs elkaar lullen en het toch over wat anders hebben. :lol:

 

Ik dacht dat hij het niet deed omdat je niet zoals bij de andere deuren een klik hoort als je de schakelaar bediend, ik heb niet aan de achterklep gevoeld of hij wel open ging, had ik bij nader inzien wel moeten doen :embarassed:

Groet Theo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Van mij mag dit topic nog wel even open blijven... ik heb namelijk ook een vraagje over de achterklep schakelaar.

 

Ik heb een elektrische achterklep (dus zeg maar lid van het EAKC). Alles werkte tot voor kort prima. Sinds kort werkt de achterklep schakelaar (zeg maar de enige echte die de achterklep ook weer sluit) niet altijd goed meer. Soms gaat de klep helemaal niet meer dicht en word ik door vrouwlief in paniek opgebeld. Om dit soort telefoontjes te voorkomen. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn. Meestal los ik het probleem om door 'even' door te drukken. En de volgende keer werkt het weer als vanouds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb onlang wat accu problemen gehad, en toen wilde de klep ook niet altijd luisteren.

Sinds de nieuwe accu geen problemen meer.

Ik weet niet of het daar aan lag, maar destijds had ik meer rare storingen die nu over zijn.

Als je schakelaar stuk is zou je dat moeten zien bij uitlezen vermoed ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden