Ga naar inhoud

rare witte vlekken in de lak


harrie1608

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Al een poosje valt mij op dat wij steeds hele rare witte vlekken in onze lak krijgen

De auto is licht grijs en de vlekken zijn wit.

Deze vlekken zijn niet te verwijderen met gewoon wassen.

Ik moet de auto echt cleanen met een commandant of iets en daarna weer in de was zetten.

Maar na verloop van tijd komen ze gewoon weer.

 

Heeft iemand een idee ??

 

Groeten Jacob

 

( bijna 3 ton op de teller en still going on )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb precies het zelfde probleem Passat Reflex silver, vooral op plekken waar je vaak met je handen komt, achterbak bijvoorbeeld, en de linker dakrand (met je handjes uit het raam rijden) :(

 

Het lijkt idd zonnebrand creme

 

 

met gewone poetsmiddelen gaat het in ieder geval niet weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook van die handjes op mijn auto (donkerblauw) die goed zichtbaar zijn.

Die handjes zijn van mijn schattige kindertjes die zijn ingesmeerd met NIVEA factor 50.

 

Ik krijg het er met geen mogelijkheid van af, nivea al aangesproken maar die willen van niets weten.

 

Weet iemand hoe ik dit er weer van af krijg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zowiezo moet je eigenlijk nooit met je handen te veel aan de lak zitten. In normaal huidvet zitten allerlei zuren die van alles en nog wat aan kunnen tasten.

 

info gekregen van mijn vriendin die zit in de schoonmaak business (niet autospecifiek :P) die vertelde mij dat bv op als men op RVS vinder afdrukken niet snel verwijderd er ook een blijvende print kan achterlaten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hetzelfde probleem, ben dus niet de enige. Ik heb een erfenis van de vorige eigenaar. Op de deur, motorkap onder de railing. Ook een Reflex Silver Variant.

Via een tip op dit forum met Autoglym Resin Pokish behandeld, gaat prima. Handen vlekvrij voor een paar uurtjes @#$&&**(.

Samen met daniel_tdi een DAP900 gehaald men de bijbehorende pads en middeltjes bij carclean. Ik moet het nog proberen of het lukt en voor hoelang.

Als er een andere oplossing is hou ik me aanbevolen.

 

Maar vogelpoep is het ZEKER niet, kan bij mij zelfs de vingerafdrukken zien helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zonnebrandrommel is echt funest, met name dat spul van nivea voor kinderen, factor 50.

Kleren verkleuren erdoor bij de hals e.d. en voor onze passats is het helemaal niet te best.

 

Ik heb nivea voorgesteld om polijstkosten door hen te laten betalen, maar hier wilden ze niets van weten. Dan werd het een Amerikaans claim-cultuur. Bovendien, wie zegt dat het door hun product komt en niet door zweethanden....... Ik weet wel zeker dat het zonnebrand is............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonnebrandcrème of zonnebrandolie zijn te verwijderen met wasbenzine.

 

En is dat dan met of zonder de lak? :)

Elke poetser zet het op de wagen........in Wax zit wasbenzine om hem smeerbaar te houden en of andere olieën.

 

Pure wasbenzine op autolak kan geen kwaad. (vermijd misschien volle zon)

Wordt op meubels, tapijten,zetels, glas etc. gebruikt om olie, wax, lijmresten, teer te verwijderen.

Lees maar eens de bijsluiter ervan zowat alles wat er op sta komt voor op en in de wagen.

 

En wat kost z'n bus.....1€ en wat kost autopoetsproducten.....gemakkelijk het 10 voudige. :blink:

 

Kan ook eventueel IPA, of disolvent gebruiken misschien lukt het ook met onverdunde APC maar daar heb ik mijn twijfels over of dit lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.

wasbenzine gebruik ik ook regelmatig bij teerspetters op de lak, werkt prima en tast lak niet aan

Wat ook werk " boter op smeren" :embarassed:

 

tjeses lijkt stilaan een kook forum te worden. :mrgreen:

 

Pindakaas voor waxresten op plastic trims

rabarber voor roest op zetels

Spuitwater voor roest op zetels

wasbenzinne voor teer en nivea

boter voor teer

 

 

ken nog z'n trukjes :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden