Ga naar inhoud
  • 0

2.0 TDI start niet meer (verstuivers??)


MarcoKAL

Vraag

Net terug met de Passat uit zuid frankrijk met Caravan, zo'n 3300 km gereden in 3 weken. Ging ik vanochtend mijn Oma ophalen (hier 3km vandaan), rij er naar toe zet hem neer, oma ingeladen start rij weg en de motor slaat af en start niet meer.

 

De auto hielt tijdens het rijden met de caravan ook al in zo rond de 2300 toeren in de vijfde versnelling. Ik heb de auto net uitgelezen en geeft de volgende storingen:

- 17448 - Supply Voltage A for Injectors: Circuit Malfunction

- 18578 - Supply Voltage for Fuel Injector Group A: Open Circuit

 

En na een keer resetten gaf hij de volgende melding:

- 17925 - Power Supply Relay for ECU (J271 or J363): Electrical Malfunction

 

Dit wijst volgens mij allemaal naar de pompverstuivers, alleen hoe weet je nu welke er stuk is? Is dit te meten.

 

Het is trouwens een BKP motor (dus siemens pompverstuivers).

 

Iemand hier een idee ?

 

Alvast bedankt,

 

Groet,

 

Marco Kal

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Gewoon de eerste stekker losnemen en dan starten, doet hij het nu wel dan is de losgenomen verstuiver defect.

Doet ie het niet stekker weer vastmaken en de volgende losnemen.

Zo kom je erachter welke het is.

 

Storingsmeldingen geeft ie de ene keer wel en de andere keer niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor al de tips. Verstuiver 2 was de schuldige. morgen de nieuwe plaatsen, de dealer heeft ze op voorraad (rara waarom :x ). Weet iemand of je de meetklok echt nodig hebt voor het plaatsen ven de verstuiver, zoals aangegeven in ETKA. Volgens mij kan het ook zonder.

 

Groet,

 

Marco Kal

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren nieuwe verstuiver geplaatst en hij doet het gelukkig weer, nu maar afwachten hoe lang het duurt voordat de volgende kapot gaat. Voor het afstellen van de verstuiver had ik inderdaad de meetklok niet nodig, de tuimelaar blijft redelijk lang in de onderste positie staan. Je kan dit dus goed met het oog waarnemen. Helaas kwam ik niet in aanmerking voor coulance regeling, door de km. stand en het feit dat ik mijn auto zelf onderhoud.

 

Ik had alleen gehoopt/ verwacht dat een oud probleem (wat al langer speelt) ook weg zou zijn, maar helaas. Als ik met de auto 110km/h rij in 6 op de cruise control en ik verhoog vervolgens de snelheid dmv de cruise control naar 130, dan stottert ie. Geef je gas bij dmv. het gaspedaal houdt het stotteren weer op. Het leek mij een typisch versuiver probleem.

 

In ieder geval iedereen bedankt voor jullie input.

 

Met vriendelijke groet,

 

Marco Kal

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De Egr klep is dicht gezet door Jos toen ze de auto gechipt hebben met JD software. Het kabelboompje heb ik al eens vervangen, ik had toen problem met de gloeibougies. Dit bleek toen aan de gloeibougies zelf te liggen. Ik had de gloeibougies vervangen en toen kreeg ik een paar maanden later weer de foutmelding dat de gloeibougies kapot waren. Ik dacht toen dat het aan het kabelboompje lag, niet dus de bougies waren weer kapot (slechte serie). Ik had er ook al aan gedacht om het oude kabelboompje te proberen, het is niet zoveel werk en ik heb hem toch liggen.

 

Groet Marco.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net de ANWB op bezoek gehad. Vanmorgen boodschappen gedaan, geen problemen. Vanmiddag wilde ik starten , niets..... Startmotor draait wel rond, maar motor slaat niet aan. Als je doorstart wil hij wel even aanslaan voor een halve seconde ofzo, maar daarna weer niets. Ik heb de auto nu ongeveer een maand en heb dit wel 2, 3 x keer eerder gehad, maar toen sloeg hij na 2 of 3 keer wel aan. Vanmiddag dus niet, tenmiste......toen de ANWB verscheen startte hij uiteraard wel :-( . ANWB heeft accu doorgemeten, maar alles is goed, ook de dynamo. Hij vertelde dat een kennis van hem dat ook wel eens heeft gehad en na vele vervangingen van allerlei zaken bleek het uiteindelijk de startmotor te zijn die hem net niet genoeg toeren liet maken. Misschien slim om die eerst maar eens te vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De Egr klep is dicht gezet door Jos toen ze de auto gechipt hebben met JD software. Het kabelboompje heb ik al eens vervangen, ik had toen problem met de gloeibougies. Dit bleek toen aan de gloeibougies zelf te liggen. Ik had de gloeibougies vervangen en toen kreeg ik een paar maanden later weer de foutmelding dat de gloeibougies kapot waren. Ik dacht toen dat het aan het kabelboompje lag, niet dus de bougies waren weer kapot (slechte serie). Ik had er ook al aan gedacht om het oude kabelboompje te proberen, het is niet zoveel werk en ik heb hem toch liggen.

 

Groet Marco.

Niet de kabel van de gloeiers maar van de verstuivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden