Ga naar inhoud
  • 0

wanneer distributie 2.0 20v 3bg?


swenky

Vraag

Ik heb vorig jaar n 3bg 2.0 20v benzine gekocht,

met toen 100.000 op de klok. Bij de aankoop was het volgens de garage niet nodig de riem

te vervangen (dit hoefde pas bij 180)

Dus ik gelijk na gevraagd bij de lokale dealer en die zij dat dit klopte.

Maar aangezien de passat van 2003 is lijkt mij het niet vreemd de riem toch te vervangen??

Inmiddels is de km-stand 118000, wat zou ik doen. Beter n nieuwe riem als het blok in de soep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik hou altijd aan de opgegeven kilometerstand (in jouw geval dus 180000 ?) of maximaal 5 jaar.

Zoals je aangeeft beter een nieuwe riem dan je blok in de soep.

Gelijk de spanrollen en de waterpomp meenemen en de multiriem en je kan er weer even tegenaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
... maar welke monteur wil nu garanderen dat een riem niet kan knappen..

De enige garantie die de monteur kan geven is dat een riem op een bepaald moment sowieso zal knappen.

't Onzekere voorval is het tijdstip ervan, en da's koffiedik kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Genoon doen een neiuwe riem op dan weet je zekker dat het goed is.

 

en dan kan je lekker veder mee rijde met je passat ;-]

het kost ff wat maar geen kop zorgen

 

groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal,

 

Ben sinds een goede week ook de trotse eigenaar van Passat 2.0 20V (3BG 2002, benzine) Kilometerstand staat op dit moment op ruim 154.000.

 

Uit het onderhoudsboekje (wat overigens goed is bij gehouden) maak ik op dat de distributieriem pas 2x vervangen is. Eerste keer in 2006 door de dealer (PON) bij Km stand 71.657. Reden volgens verkoper was olielekkage (?) en reparatie viel toen onder garantie. De volgende onderdelen zijn toen vervangen: kleprubbers, zuigerveren, koppakking en distributieriem. Na diverse reguliere onderhoudsbeurten zonder bijzonderheden (blijkens onderhoudsboekje) is de DB riem weer in 2011 vervangen bij een KM stand van 141.170. Dus al na 70.000 KM?

 

Ik twijfel om deze te laten verangen. Hebben jullei advies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stel dat er in je onderhoudsboekje wel is ingevuld dat de distrib.riem, spanrol set, waterpomp etc is vervangen samen met een grote beurt maar de stempel mist van de garage.

De sticker voor de distrib.riem met KM stand staat wel op het motorblok maar kan je ook nog op een andere manier zien dat het onderhoud überhaupt wel is uitgevoerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden