Ga naar inhoud
  • 0

Automatische airco :shock: Hoe werkt het in godsnaams :(


DON2006

Vraag

Automatische airco :shock: Hoe werkt het in godsnaams :(

 

ik heb dus sinds eergisteren mijn 2004 passat tdi en helemaal top is hij !

 

Alleen het gekke is zodra ik de automatische airco op laten we zeggen 18 graden zet (terwijl het buiten 10 graden is) dan gaat hij ongeveer 10 minuten hete lucht naar binnen blazen :shock:

 

Hoort dit ?? ik snap dat als het buiten 10 gr is en als de auto heel de dag buiten heeft gestaan dat het binnen in de auto ook 10 gr is, maar moet de airco dan zo drastisch ineens die hete lucht naar binnenpompen ?? Had verwacht dat dit wel geleidelijk ging ???

 

help :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Harly, Bij mij staan er altijd 4 streepjes, ook al gaat de aanjager zachter blazen.

 

of dan kijk je niet goed, of er is echt iets niet goed met je airco!! de streepjes bepalen toch echt het toerental van je kachelventilator :!: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ga ik een bocht om: koude lucht in mijn gezicht.

 

Misschien past het systeem zich aan jou aan.

Ik bedoel als je met 200 km/u de bocht door gaat dan kan ik me voorstellen dat dat zweten geblazen is en dat de climatronic dat ook in de gaten heeft dus dan koude lucht op je gezicht blaast zodat je wat afkoelt zodat je de volgende bocht nog harder door kan.

 

:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik moest er in het begin ook een beetje aan wennen maar nu heb ik hem gewoon in stand AUTO en op 3 streepjes. Het duurt dan misschien iets langer voor de auto van binnen goed op temperatuur is maar heb dan tenminste niet dat geblaas van de fan aan mijn kop.

Verder nergens problemen mee!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo, ik zat zo eens te lezen he?

Maar zit het verschil ook niet dat de 1 op diesel rijd en de andere op benzine?

Mijn ervaring is dat een benzinemotor eerder warm wordt dan een diesel.

Ik heb zelf zo'n "low butget" handmatige climat control (als je het zo mag noemen)

Dus daar heb ik geen ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik moest er in het begin ook een beetje aan wennen maar nu heb ik hem gewoon in stand AUTO en op 3 streepjes. Het duurt dan misschien iets langer voor de auto van binnen goed op temperatuur is maar heb dan tenminste niet dat geblaas van de fan aan mijn kop.

Verder nergens problemen mee!!!

auto en op 3 streepjes, hoe bedoel je dat?

als ie op auto staat bepaaldt hij zelf wanneer hij hoe hard blaast, en daar komt voor een aantal mensen juist het probleem vandaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

er is dan echt iets met jullie airco's mis hoor, hoe harder hij blaast, hoe meer streepjes er zichtbaar zijn, als je hem van auto afhaald, dan kun je hem idd handmatig op 3 streepjes zetten, maar dan is hij dus wel van de auto stand af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden